Hei

Når det gjelder medisiner, lurer jeg litt på om hvor viktig det er å ta disse til samme klokkeslett hver dag, og på hvor lenge før mat de bør taes for å få den opptimale virkningen.

Jeg har gått på medisiner i litt over 1 år, og har stort sett tatt medisiner før middag og til kvelds.
Formen er i perioder veldig bra, men i andre helt på tryne.
Siden januar til først på april hadde jeg min beste periode på det jeg kan huske, men legen ville at jeg skulle redusere 25mg levaxin og 50mg propyltiouracil hver dag, for å se hva som skjedde.Om det steg eller om det forholdt seg sabilt. Dette skulle jeg gjøre 1 mnd. før legetime, men etter 14 dager maktet jeg ikke mer. Symptomene meldte seg med en gang, så jeg gikk raskt tilbake til den dosen jeg brukte tidligere.

Blodprøvene har ikke forandret seg stort, selv om jeg kuttet på medisinene, (legen mente jeg hadde redusert i for kort tid til at det kunne gjøre noen forskjell)

Formen er nå fortiden ikke så bra, den variere som været.
I morrest var jeg ganske fin, men nå er formen helt på tryne. Symptomene varierer og jeg kan ha utrolig mange samtidig.
Dette er symptomer jeg kan ha: svimmelhet,kvalm trøtt, kraftløs, vondt i øynene, utrolig tung i hode, muskelsmerter og store konsentrasjons problemer.

Så et lite spørsmål til dere, - kan symptomene jeg nå har fått tilbake være en bivirkning av at jeg i en kort periode reduserte medisinene?
men i såfall, da lurer jeg på hvorfor de ikke forsvinner nå når jeg er tilbake på den dosen som jeg var i jan-april, da alt var bare ok.

Noen som har erfaring og meninger om dette?

Jeg tar nå 75 mg levaxin og 50 mg Propyltiouracil på ettermiddagen,
og igjen 50mg propyltiouracil på kvelden.

Når det gjelder propyltiouracilen gir denne alene en del bivirkninger, er det noen andre som bruker denne som vil dele litt erfaring med meg.

Var foresten og tok en blodprøve i går, er utrolig spent på resultatet, har det ikke steget eller sunket nå skjønner jeg ingen ting.