Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Over eller underdosert?
Threaded View
-
31-08-08, 22:58 #1
Over eller underdosert?
Jeg er ny her på forumet. Endelig et sted hvor jeg føler jeg har funnet mye nyttig informasjon. Akkurat nå er jeg rimelig frustrert, og har brukt det meste av tiden på å lære mer. I syv uker nå har jeg følt meg fryktelig dårlig. Fjernet skjoldbrukskjertelen for ca 10 år siden, og brukt levaxin siden. Dette har vært relativt uproblematisk uten de store svingningene. Fikk barn for 1 år siden, og har sammen med fastlegen justert dosen ifh til dette. De siste ukene nå har jeg vært på utallige undersøkelser; røntgen ekg, blodprøver, borrelia ol. Har trodd jeg har vært dødsyk. Ingenting galt funnet. Nå har jeg skjønt det er stoffskifte mitt. Legen sier verdiene er fine. Etter svangerskapet har jeg redusert levaxindosen med jevne mellomrom. Har ligget noe høyt, og tidvis noe sliten og tungpustet. Nå når legen mener jeg ligger bra er jeg ekstremt dårlig og fatter ikke hva jeg skal gjøre. Symtomene mine er; svimmel, fryktelig sliten, iskald på føttene, muskel og leddsmerter, "trang" i brystet, tungpustet, gått ned i vekt, bena sovner lett, dotter i ørene, prikking, noen dager løs i magen andre dager hard, "trykk i hodet og mye mer. Ingen dager er like. Det svinger i løpet av en dag. Morgenen er verst. Akkurat som om jeg svinger mellom å være høy og lav på en dag. Har selv tenkt at dosereduksjonen har vært for rask. Har blitt henvist til endokrinolog, men regner med lang ventetid. Tar tilskudd av B 12, og bestilt time på Balderklinikken. Jeg gjør alt for å bli litt bedre, men orker snart ikke mer. Er det noen som har noen tanker, og ideer om hva jeg kan gjøre for å bli litt bedre ihverfall?
Prøvesvar: april: Ft4; 19,5, tsh 0,09 (0,2-4,5) reduserte med 50 mg i uken
juni: Ft4: 16,3, tsh o,10 reduserte med 50 mg
juli; Ft4; 14,1, tsh 0,56. Bruker 100 mg 6 dg i uken, 50 mg 1 dag i uken. Så lav dose har jeg aldri brukt før. Brukte 150 mg hele svangerskapet og var i strålende form.
Lignende tråder
-
Kviser Levaxin
Av lilletrille i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 15Siste melding: 26-04-11, 19:57 -
Underdosert....
Av pusur i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 15-11-07, 08:04 -
Armour eller levaxin, eller begge deler?
Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 19:37 -
Over eller underdosert på Armour?
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 15-09-06, 15:35 -
ft4 eller tsh
Av mokki i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 14-05-05, 21:58

Svar med sitat
Bokmerker