Leste på Mary Shomons sider at 11 av 12 deltakere i en liten undersøkelse følte seg bedre med å ta tyroksindosen før natten ist for på morgenen. Dette ble forklart med at opptaket ikke ble forstyrret av andre inntak.

Jeg har ikke vært så flink å huske å ta tbl 1/2 t før frokost, noen ganger kan det gå langt på dag før jeg husker det (har en aktiv treåring som liksom tar all oppmerksomhet av og til...), så jeg tenkte dette var noe for meg. Husket at jeg hadde prøvd det for noen år siden også, men husket ikke hvorfor jeg slutta.

Det fikk jeg svar på etter et par kvelder gitt! Skjønte rett og slett ikke hvorfor jeg ikke fikk til å sovne, trøtt som jeg er dagen lang....helt til jeg husket på at det var derfor jeg slutta med det forrige gang. Jeg får rett og slett ikke sove.

Det ser ut som jeg er den 12 som ikke får det bedre av å ta med om kvelden... Er det flere som har det slik? Tar dere tyroksin morgen eller kveld?

Nå leste jeg også i en tråd her at man kan merke forskjell i dosestørrelsen etter inntak. Jeg tar 100 mcg 5dg og 150 i 3 dager. Disse dagene er helga.. Og sannelig om ikke jeg har hatt hypersymptomer i helgene gitt. Nå skal jeg dele tbl i kvartinger og ta likt hver dag, og se om ikke det blir bedre. Takk for det rådet!

hilsen anita