Det begynte å bli litt lite Armour igjen i boksene, så jeg sendte en melding til legesenteret og spurte om det kunne ordnes med resept på nytt. Noen timer etter ringte telefonen, da var det fastlegen som var på tråden. Det var helt i orden med ny resept, og ikke noe problem å få skrevet ut fire forskjellige styrker fra 15 til 120 mg, slik at det var lett å justere dosen.

Han spurte hvordan det gikk med henvisningen han hadde sendt til spesialist, i og med at jeg hadde strevd med å få komme til en slik som kunne skrive søknad til Helfo om å få Armour bå blå resept. Han har prøvd å søke for meg, fått avslag fordi det måtte søkes av spesialist. Så hadde han ringt endokrinolog på sykehuset og fått anbefaling om at Armour kunne brukes, søkte på nytt, og fikk avslag på nytt. Jeg har time hos indremedisiner i februar på Pilestredet park spesialistsenter, og skal prøve å få han til å søke. Så regner jeg med å få avslag, og skal anke (krigslysten!).

I tillegg kunne fastlegen fortelle at han nå hadde skrevet ut Armour til en annen av sine pasienter som ikke ble bra med Levaxin, fordi det gikk så bra med meg! Han hadde dessuten vært inne på stoffskifteforum på nettet og lest, og sett at det gjaldt flere, er det ikke utrolig bra? Jeg blir så glad for at jeg har en lege som klarer å tenke litt utenfor boksen, som leser seg opp, og som hører på det jeg sier jeg har lyst til å ta med en blomst til han, neste gang jeg skal dit! Måtte det bli mange flere som han!