Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    71

Standard til fastlegen i morgen

i morgen har jeg time hos fastlegen. er så spent på hva han sier.
    stoffskifte blir nok et hett tema....
    jeg er overhode ikke bra. i følge blodprøvene er jeg heeeeelt fin, men ikke inni meg..
    jeg er sinna og ustabil, trøtt, tørt hår og neglene deler seg, dårlig hukommelse. og mulig det har noe å si... men jeg har jo en betennelse i muskelfestet og nerverøtter i ryggen som ikek blir bra (ryggen strteiket for 3mnd siden.. og er ikke blitt bra enda).

er så spent. har så lyst å prøve en annen behanling en vanlig levaxin....

er det noe mer jeg bør ta opp med han??
    er jo tydelig at når jeg går på 150 mikrogram 6 dager i uken og 75 en dag, og ikke er i bedre form en dette (med en TSH som viser under 1 på blodprøven) så er noe galt...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Enig - behandlingen virker ikke som den skal.
    Prøv å bruk akkurat de orda i en argumentasjon med legen din.
    Behandlingen skal virke - ikkesant kan du si !
    Så hvorfor er jeg ikke bra da ?
    Og da får du nok beskjed om å være litt tolmodig - da kan du be om å få en dato ! (sånn ca iallfall).
    Da har du et argumet til - når den tiden løper ut
    Da står du sterkere hvis du sier du vil prøve noe annet enn Lefvaxin.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    71

Standard

har en veninne osm jobber på endokrinologisk poliklinikk. hun hadde spurt thyreoidea-spesialisten der om armour, og som forventet mente hun at det ikke var noe å satse på. for dårlig dokumentert og vanskelig å regulere dosen....

regner ikke med fastlegen min er veldig behjelpelig.
    har nå gått på levaxin siden 2000, og begynner å kjenne kroppen min etterhervet. så vet at det ikke er som det skal....

jaja. skal ikke være negativ før timen i dag. skal legge frem ting på en rolig måte, så får vi se hva han sier...

baremei Gjest

Standard

At det er vanskelig å regulere dosen er gammel overtro - det var sånn for 30 år siden, ikke nå lenger.

Faktisk er Levaxin mer ustabilt enn Armour, og samme medisin med annet navn i USA har flere ganger blitt trukket tilbake fra hyllene av FDA fordi boksen ikke inneholdt riktig styrke, bl.a. pga lagringsforhold og annet ymse. Det har ikke skjedd med Armour på flere tiår.

Så nå kan du oppdatere legen din. Og informasjon om dette finnes bl.a. på nettsidene til FDA.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    71

Standard

takk for innspill. jeg er kjempeklar for å prøve fleks armour jeg.

kan det være at kroppen min ikke nyttegjør levaxin nå etter fødsel?
    føler liksom ting har skjedd de siste månedene og det har gått utrolig fort. fra å være i helt ok form, til å føle at noe er helt galt.
    jenta mi er 10mnd gammel, og jeg ammer litt fremdeles..

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    71

Standard

leste i en annen tråd nå at for mye insulin gjør at thyroxin virker dårligere. kan prøblemet ligge der?? fikk bekreftet for høy c-peptid for noen måneder siden. skal begynne på metformin når jeg slutter å amme.... hmm...

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Kjempebra prøver...det er viktig å holde rede på prøveresultatene selv, fordi mange har opplevs at legen syntes at en ft4 bare hvorsomhelst innefor normalen var kjempebra.
    kanskje du trenger en ft4 på 17 eller på 19, hvem vet. Alle har sitt individuelle "set point" hva heter det på norsk.

Og det kan selvfølgelig være annet, slik som isnulinresistens eller noe annet.

Lignende tråder

1. Morgen ok - formiddag dårlig - kveld god
    Av liteK i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 10-08-08, 23:24
  2. møte i Oslo idag onsdag og jessheim i morgen
    Av nora i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 0
    Siste melding: 06-06-07, 13:26

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn