Nå er jeg harm!

Har begynt prosessen med å søke om Armour på blå resept. Fastlegen søkte først. Så fikk vi avslag fra HELFO, som mente at jeg kunne greie meg med Levaxin, og at det dessuten måtte søkes av spesialist. Fastlegen syntes det var for galt og ville klage på avslaget. Han ringte og rådførte seg med endokrinolog på Ahus, som mente det burde være kurant. Søknad ble så sendt inn på nytt, med henvisning til svaret fra endoen. Avslag igjen.

Fortsatte så med å prøve og finne en spesialist som kunne søke for meg. Det finnes private, med en relativt stiv timepris. Ettersom jeg synes at dette skal være noe en kan få hjelp med i det offentlige helsevesenet, sjekket jeg med Fritt sykehusvalg på nett. Nærsykehuset, Ahus, har 43 ukers ventetid for å komme til spesialist på poliklinikken. Aker derimot, hadde 12, så jeg ba fastlegen om å sende en henvisning dit. Det gikk noen dager, så kom det avslag. Jeg skrev klage på avslaget, og ba om at de vurderte det på nytt.

I dag lå det nytt brev fra Aker i postkassa. Der fikk jeg lese at de opprettholder avslaget. De skriver:
vi har ikke det tilbudet på vår poliklinikk at vi tar imot pasienter for å søke om godkjenning for Armour Thyroid på blå resept. Vi bruker dette preparatet i svært liten grad, da det ikke er vist å ha bedre effekt enn forhåndsgodkjent preparat som allerede finnes på blå resept, Liothyronin. Avslaget opprettholdes derfor fra vår side

. Jeg river meg i håret!