Oppdatering for mai:
Svaret på jod har ikke kommet, etter ca 3 uker. Venter i spenning...
På siste blodprøva hadde fT4 sunket fra rett over 23 og ned til 18,2. TSH på 0,16. Legen sa at ut fra TSH lå prøvene fint, men siden fT4 hadde sunket skulle jeg få øke dosa litt. Jeg ble faktisk litt overraska... Annenhver dag med hhv 100 og 75 microgram - jeg tar en halv av hver og holder jevn døgndose på 87,5 mcg siden det føles best for meg.

Har fortsatt en del å gå på symptommessig, og nå ligger basaltemperaturen på ca 36,3. På gode dager er jeg i ganske god form så lenge jeg ikke er veldig fysisk aktiv eller har mye "hjernearbeid" på jobben. Men øresusen vedvarer i ujevn grad og det begynner å irritere meg til tider. Legen vil helst at jeg ikke tenker for mye på sykdommen. Jadajadajada. Lett å si. Ikke like lett å ikke legge merke til diverse plager som jeg ikke har hatt tidligere (dvs før høsten i fjor).... Men samtidig legger jeg også merke til forbedringene og gleder meg over de!

Nå har jo "hypotyreose INA" stått øverst på sykmeldinga de siste mnd. Men ved siste legebesøk sa legen for første gang at "jo, det er nok stoffskiftesykdom du har", tross fine blodprøvesvar i utgangspunktet. Symptomene stemmer, og dessuten hadde jeg ikke tålt den relativt høye Levaxindonsen dersom det ikke var lavt stoffskifte. Velkommen etter, tenkte jeg! Fortsatt ikke noen offisiell diagnose, men det er nok et spørsmål om tid! Fikk rekvisisjon til ny ultralyd av halsen, og er spent på om det er noen forskjell fra første gang, for ca 8 mnd siden! Fastlegen er absolutt ikke opptatt av årsaken, men igjen sa jeg direkte at DET ER JEG! Vi har en god dialog, og han hører på hva jeg sier selv om han ikke er enig.

Svingningene vedvarer også, men topper og dalbunner jevner seg litt ut. Er ikke like bananas før mensen lenger heller, i alle fall ikke de to siste mnd.

Fikk igjen på skatten, legger til litt til og skal kjøpe meg en elsykkel! Dersom jeg føler at jeg er klar for trim og trening igjen en gang i fremtiden, kan jeg bare hive meg på en av de andre syklene jeg har...