Sitat Opprinnelig skrevet av Pingvinen Vis post
Matvareallergier kan ikke sjekkes på apoteket.

Om du går inn på "Fastlegeordningen" kan du sjekke ledige fastleger i ditt område, og skifte om de har ledig plass. Skifte til ny fastlege skjer fra den 1. i neste måned, altså om du gjør en slik endring i mars, vil du ha ny fastlege fra 1.april. Etter du har skiftet, kan du ringe ny fastlege og bestille tid f.eks. 1.april om de har ledig tid da.
Om legen din er så vanskelig som du beskriver, skal det godt gjøres at ikke en annen lege iallefall er bedre.
Jeg går selv til privat lege, dr.Øverbye i Arendal, og der kreves det ikke henvisning.

Hvordan er blodprøvesvaren dine? Om du ikke vet dem, så kan du forlange og få skriftelig kopi av svarene, eventuelt kjøpe en kopi av hele journalen din (kostet 80 kroner i fjor).
25 mcg Levaksin er en fryktelig lav dose som du ikke bør stå på lenge.

Jeg kjenner ikke til kombinasjonen Melatonin-Levaksin godt nok til og svare deg, og overlater det til andre.
Du må huske at du aldri skal ta Levaksin samtidig med jern-tilskudd, og noen velger og ta Levaksin om morgenen (husk og vente en halvtime med og spise/drikke kaffi etter prøven), mens andre, meg inkludert, tar stoffskiftemedisin rett før jeg legger meg.

Når du går på Levaksin og skal ta nye blodprøver, så husk at blodprøven skal tas UTEN at du har tatt Levaksin og så nær klokken åtte om morgenen som mulig for og få et mest riktig svar på prøvene. Hormonene i kroppen vår forandrer seg gjennom hele døgnet og referanseverdiene går ut i fra at man tar dem klokken åtte.

Jeg anbefaler deg og lese så mye som du kan; som stoffskiftesyk er det viktig at du setter deg inn i egne blodprøver, symptomer, etc.
hei pingvin tusen takke for tipset jeg hr målt blodsukkeret.den var 5.men amtallergi prøvet fikk jeg ikke.neste konsultasjon sa han.men heldigvis fikk jeg kopi av prøvene mine.men jeg tror jeg skrve veridene her til deg husker ikke.jeg sier jo at veldig glemsk.om jeg har svart deg tidligere idag.så beklager jeg

at jeg skriver igjen.men jeg ville at forsikkre meg at jega hr takket deg