Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Den tilstand/sygdom som medfører en lav tolerance overfor D-vitamin er sarkoidose (Boeck's sygdom), hvor calcium bliver påvirket og det kan give en lang række symtomer. Har du hoste og åndenød, hyppig feber, hududslæt, træthed og ledsmerter, kan det være sarkoidose. Men de fleste tilfælde af sarkoidose giver ingen tydelige symptomer og opdages kun ved et tilfælde i anledning af undersøgelser på mistanke om andre sygdomme.

Men ellers er jeg helst ekstremt forsigtig med at foreslå dig et bud på en forklaring, fordi jeg læser i denne tråd, at du reagerer med træthed på - stort set - de fleste af de kosttilskud, du har været over siden du begyndte at skrive her... så nej, der er ikke en bestemt forklaring, jeg tør foreslå.

Erfaringer som din (med D-vitamin), tror jeg, mangler her på forummet, fordi det er ikke "normalt" at reagere som du - på D-vitamin. Du har ikke skrevet hvor meget D-vitamin tager du hver dag, så det bliver endnu sværere at svare dig.
Åh ja, der er sket så meget siden jeg skrev i denne tråd. For ja, jeg reagerede nemlig på alt og var generelt meget syg! Ekstremt træt, svimmel, fødevare intolerance overfor stort set alt og jeg spiste alverdens kosttilskud, medicin osv. Men efter 2 år på en helt anderledes kost, ja så har jeg stort set spist mig rask. Før havde jeg spist low carb i 5-6 år og det blev jeg kun mere syg af, efter at ha læst alt og "uddannet" mig selv i denne nye kost, så forstår jeg hvorfor...

Jeg tager ingen kosttilskud mere (kun selen + D vitamin og min Erfa naturligvis), jeg er frisk, dyrker motion og min mave har det bedre end nogensinde før. Så er jeg blevet frisk, klar og glad i hovedet. Jeg mærker kun min binyretræthed/stofskifte i forbindelse med menstruation. Der kan jeg godt være lidt mere træt med gamle symptomer et par dage, men det er også det

Mht d- vitamin, så har det egentlig ligget fint indtil nu, men fik også en god og lang dosis i sommer Fandt lige en tråd herinde, hvor jeg kan se at andre også har oplevet træthed ved d-vitamin indtag, men at det går over igen og mit er allerede blevet bedre