Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
26-01-13, 11:31 #1
Bruker
- Medlem siden
- Jan 2013
- Sted
- Østlandet
- Alder
- 43
- Meldinger
- 7
Noen som kan se på dette samen med meg? Kan legen ha tatt feil?
Hei hei...
Er en jente på 30år som i de siste årene har følt med direkte pyton. Og med en graviditet oppå det hele sliter jeg skikkelig.
Det er en rekke ting som plager meg i hverdagen, og jeg orker ikke lengre gå rundt å føle det som om jeg har blitt truffet av et tog.
Tenkte ikke stort over hva det kunne være før noen i nærmeste familie nevnte at det kunne være stoffskifte.
Jeg hadde også en farmor som hadde Graves, men vet ikke om man er disponert for dette arvelig.
Jeg er konstant trøtt, sliten og medtatt. Og hukommelsen er ille om dagen.
Kan det være «ammetåke» til tross for at jeg ikke ammet mer en 3 mnd.?
Orker aldri å gjennomføre ting jeg har lyst til, samtidig som dørstokkmila blir lengre og lengre for hver dag.
Jeg kan sove 10-14 timer i døgnet, men føler meg aldri helt utvilt. Er vondtrøtt, hvis det gir noen mening?
Har i det siste året gått hos Psykolog og Psykiater, samt det siste halve året gått på antidepressiva.
I tillegg til depresjonen får jeg angst anfall, som før jeg skjønte hva det var gjorde meg så redd at jeg endte på legevakten 3 om natten.
Jeg har også de siste årene hatt veldig lett for å legge på meg, til tross for kativitet i hverdagen, og sliter stort med å gå ned i vekt. Jeg har mistet en god del hår det siste året, og da tenker jeg på alt det håret som daglig detter av, ikke «gravidhåret» som jeg mistet ganske tidlig etter fødselen.
Jeg har også et ubehagelig trykk bak det ene øyet som er ganske ømt og til tider vondt, samt smerter i hodet, nakke og skuldre.
Har så lenge jeg kan huske hatt problemer med vann og vært hoven i kroppen. Men nå kan det noen dager vær riktig ille.
For 2 mnd. siden gikk jeg til legen første gang for jeg begynte å bli bekymret, samt at jeg kjente et trykk nederst i halsen. Og jeg forklarte hvordan jeg hadde det, hun sa at dette var tegn på lavt stoffskifte og jeg tok en mengde prøver. I tillegg til dette ble jeg henvist til Ultralyd av halsen samt til en øre, nese og halslege.
Halslegen fant ut at jeg hadde en betennelse i spiserøret, og har henvist meg videre til gastroskopi.
På ultralyden fant han som undersøkte meg ut at jeg hadde uregelmessigheter på skjoldbruskkjertelen. Den hadde normal størrelse, men han kunne tydelig se mørke «skygger/flekker» på kjertelen. Og at de mørke partiene var som ruiner og at disse partiene mest sansynlig ikke lengre er i funksjon. Når mine blodprøver var klare og jeg var ferdig undersøkt for det meste var jeg tilbake hos legen.
Og sitter nå igjen litt rådvill. Skjønte ikke alt hva legen forklarte. Har ikke ut ifra prøvesvarene mine ikke lavt stoffskifte. Men D-vitamin mangel, pluss at jeg har fått henvisninging til overvektsklinikk. Kan D-vitamin mangel virkelig være årsaken til alt det overnevnte?
Eller er det noe mer som ikke kommer frem på prøver, han jeg var hos til Ultralyd nevnte at jeg skulle være veldig frempå for å ta hyppige prøver fremover. Da han hadde erfaring med at folk uheldigvis ikke fikk behandlingen de trengte.
Så, hva nå? Føler meg sikkelig motløs!
Kan dere hjelpe meg med å lese min prøvesvar?
S-TSH 2,5 (0,20-4,0)
S-Fritt T4 12,3 (11,0-23,0)
S-Fritt T3 5,0 (3,5-6,5)
S-Anti-TPO 1300 (<100)
S-TRAS 0,8 (<1,0)
Har også en haug med andre resultater, men innlegget begynner jo å bli ganske så langt. Og jeg er usikker på hva annet som er relevant.
Så hvis det er noe annet dere lurer på som kan ha en sammenheng, kan det hende jeg har det her et sted også.
Takk for at dere har tatt dere tid til å lese dette.
Og håper dere får en trivelig helg!
Mvh FrudrueFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Hvilke leger er flinke nå om dagen på hypothyreose, er det i det hele tatt noen?
Av Ingvild i forumet Hos legenSvar: 0Siste melding: 02-11-11, 18:31 -
Frustrert over legen... Hadde ikke forventet meg dette!
Av Moxa i forumet Hos legenSvar: 14Siste melding: 11-12-09, 14:49 -
Nytt for meg dette her... så har noen spørsmål
Av bynnu i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 04-07-07, 17:38 -
Noen som har greie på dette her ??
Av summer i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 06-12-06, 08:24 -
legen i morra (tror jeg om jeg ikke husker feil igjen da...)
Av Lissa i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 20-10-06, 13:41

Svar med sitat
Bokmerker