Viser søkeresultater 1 til 10 av 220
Tråd: Begynt på Levaxin i 2007
Threaded View
-
17-08-12, 13:41 #11
Sv: Utmattet
T3 er det aktive stoffskiftehormonet. T4 er Levaxin, det er ikke aktivt, og kan ikke brukes før det omdannes til T3. Siden blodprøvene ikke er inne i cellene, gir de ikke svar på hvor mye T3 du klarer å lage av det T4 du tar. T3 kan du ta enten som Liothyronin, som er helt ren T3, eller thyroid, hvor det er ca 25 % T3 og ca 75 % T4. Mange blir bedre med litt T3 i en av disse versjonene. Noen få trenger bare T3 for å bli bra, enten i en periode, eller resten av livet. Jeg ville spurt legen om å få enten Liothyronin eller thyroid og sett om det blir bedre. Får du Liothyronin, husk å starte svært forsiktig med lave doser på 2.5 mcg x 3-4 ganger daglig, og øk sakte. Starter du rett på en dose med 10 mcg Liothyronin, kan det kjennes ubehagelig med hjertebank. Kroppen må venne seg til det.
Du burde også be om å få tatt en spyttprøve for å sjekke kortisolet ditt. Om det er lavt, går det an å få kortisolet opp ved å ta en T3 dose på natten på den tiden når kortisolet produseres. Det er ikke nødvendig å ta hydrokrotison, kroppen kan rydde opp selv! Les mer om den såkalte CT3M metoden her https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=245• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Jeg har begynt med levaxin og håper vi finner rett dose snart så jeg kan merke effekt
Av wonki i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 102Siste melding: 26-04-13, 14:34 -
Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifteSvar: 414Siste melding: 04-07-11, 11:59 -
Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 148Siste melding: 13-09-08, 10:17 -
begynt på litothyronin
Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 05-03-08, 21:48

Svar med sitat
Bokmerker