Det du beskriver høres for meg ut som hypothyreosesymptomer og ikke angst. Hvis du leser denne boka: "Hypotyreosen og meg" av Audhild Løhre, vil du se at hun beskriver akkurat det samme som du beskriver. Hun setter bare litt andre ord på det. Løhre er psykolog og jeg opplevde at hun ser hypothyreose problematikk i et psykologisk perspektiv.

Men det er ikke det samme som at dine problemer lar seg løse like "lett" som hennes. Slik jeg ser det (og som det er sagt tidligere her) er det sansynlig at binyrene dine er påvirket av hypothyroeosen. Da er det typisk at man blir dårligere når man starter opp med stoffskiftemedisin. Tror at salt tipset til Anisa vil være bra for deg, men husk for all del å ikke gi opp før du har prøvd en stund. Det man må lære når man har hypothyreose er at bedring tar laaaang tid. Og man må ikke gi opp underveis. Du har forøvrig fått mange andre gode tips her også.

Mitt tips til deg er å gjøre som jeg gjorde for et år siden: Begynn å spis lavkarbo. Det er den største gaven jeg har gitt min helse. En lavkarbodiett er det ikke enkelt å bytte til , men hvem sa det skulle bli enkelt å bli friskere. Man må gjennom noen utfordrende uker, men gevinsten i den andre enden er verdt det. Lavkarbo demper betennelsesreaksjoner i kroppen, og det har vi stoffskiftepasienter nok av.