Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
05-08-12, 14:44 #22
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Nei, Tilly, ikke helt rett.
JA, jeg bruker kun T3, altså Liothyonin ca 60 mcg nå.
NEi, det er ikke kun en dose, jeg tar T3 fordelt utover døgnet i fire doser.
For meg ligger CT3M tidpunktet rundt kl 3 på natta. Inntil for noen dager siden tok jeg 25 mcg da. Nå har jeg gått ned til 20, jeg hadde en periode problemer med å sovne igjen, og regnet med at kortisolet var på vei oppover, og at jeg kunne senke denne dosen litt. Når CT3M tidspunktet er, er forskjellig fra person til person.
Dose to tar jeg kl 10, dose tre kl 16 og siste dose på 2.5-5 mcg til jeg rett før jeg legger meg ca 22 på kvelden.
Så T3 dosene er langsomt fallende fra den første til den siste dosen. Alt dette må prøves ut. Når og hvor mye? Hva fungerer best? Å notere underveis har vært min beste hjelp siden 2009.
Dr. John Lowe brukte kun ren T3 i 2 år, visstnok en dose på 150 mcg. Han tok alt i en dose på morgenen.
Jeg har tidligere tatt 5-6 doser i døgnet, men etterhvert som jeg har blitt bedre har jeg tålt at det har gått lengre tid mellom hver dose.
Når man bruker syntetisk T3, bør man være klar over at T3 blir som bølger i kroppen. For å få maksimalt ut av T3 er det smart å finne ut det ideelle tidspunktet for hver dose. Kommer dosene for tett, føles ikke det bra, blir det for lang avstand kan du få hyposymptomer. Syntetisk T3 har ikke de myke overgangene som thyroid har, der har ikke dette med titrering av tid så mye å si som med syntetisk T3
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker