Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post

Seks tabletter à 10 µ lyder for mig som en fornuftig start. Men få det tjekket - du er jo ikke en gang inde i referenceområdet!
Jeg har fortalt det før, men gentager gerne mig selv: Jeg har en veninde, der i en periode manglede d-vitamin og b-12. Indtil dette blev opklaret, var hendes læge af den opfattelse, at hun havde sclerose, for hun havde ganske voldsomme symptomer. Ellers er hun frisk /rask. Dette bare for understrege vigtigheden af de her ting
Jeg har sjekket D-vitaminnivået i mars, det var på 63. En oppgang fra 53 til 63 på 4 mnd. Så har bestilt fra Danmark idag.
Jeg har ikke sett din historie om venninnen din tidligere. Sclerose er jo bindevevssykdom.
En privat hudlege jeg har vært hos mistenkte bindevevssykdom hos meg. Som din venninne har jeg også hatt ganske voldsomme symptomer. Fastlege avfeide det og ser ingen sammenhenger med hverken det ene eller andre.
Så - når jeg leser hva du skriver så er det et håp om litt bedring ved økning i D-vitamin og B-12
Men hun hadde kanskje ikke hashimoto?

B-12 kan jeg få i form av sprøyter, og det kan jeg forsøke nå igjen da jeg ikke kan forsøke å bli gravid enda

hvis jeg ikke velger sprøyter har jeg lest om B-12 tabletter som legges under tunga, og at de er effektive.
Er det kanskje nok å bestille de B-vitaminene du linket til i Danmark for å øke B-12?

Takk igjen