Sitat Opprinnelig skrevet av rosa Vis post
Hei.

Jeg fjernet skjoldbruskkjertelen i september 2011 og gikk på Levaxin 150mcgx1 (pga mistanke om kreft) men i forrige uke så justerte de den ned til 100mcgx1 etter forespørsel fra meg siden jeg hadde fått vite av han som opererte meg at jeg ikke var en høyrisikopasient alikevel og var ikke nødvendig med så stor dose for å holde TSH nede...
Jeg lurte på en ting i forbindelse med den justeringa; er det normalt at man føler seg helt utslitt? må si at jeg har jo i grunn fått igjen noen symptomer som var der helt i starten i september... trøtt og sliten... har 3 kvelder på rad nå lagt meg mellom 9 og halv 10 og er skikkelig sliten når jeg våkner... Er det den nye dosen som virker inn på kroppen??
For meg høres det ut som at du senker dosen altfor mye på en gang. Når jeg endrer dosen, endrer jeg med 25-50 mcg i uken. Du reduserer dosen med 350 mcg i uken. Er det en endokrinolog som har anbefalt deg denne endringen, eller er det fastlegen? Hva var blodprøvene dine på før du reduserte? Hadde du hypersymptomer?