Viser søkeresultater 1 til 10 av 132
Threaded View
-
19-12-11, 17:07 #20
Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark
Hvordan ved du, at du har problemer med T4>T3 omdannelse?
Det er et ret sædvanligt fænomen, at Thyroid-brugere har lavt T4. Det er ikke en god ting, at regulere Thyroid efter T4-værdier. Du bør derfor hellere glemme T4, og følge behandlingseffekten med FT3 i stedet. Hvis den er ikke højt nok, kan man begynde mistænke en dårlig omdannelse. Få hellere målt FT4 og FT3. Totale tal kan man ikke bruge til ret meget ved Thyroid, mener jeg at huske.
Dagslyslampe i døgnets alle mørke, vågne timer + ekstra D3-vitamin anbefales. En del kan faktisk få flere smerter i den mørke tid, særlig da folk glemmer at vinter-øge D3-vitaminet. Men ellers er 3 grain en fin dosering, og mit råd ville være: at fastholde doseringen i 1½ år, medmindre man udvikler deciderede hormonmangel-symptomer. I så fald vil du ikke være i tvivl.
Der er noget om, at den fulde implementering af Thyroid i kroppens biokemi tager tager omkring 1½ år. Og du behøver ikke tvivle på virkningen... At du ikke mærker en effekt, er også en... effekt. Sædvanligvis det man mærker er mest negativt - for meget, for lidt osv. Kroppenes individuelle "prioriteringer" af, hvor Thyroid bruges først og sidst, hænger mest sammen med, hvilken hormonmangel-skade er størst, og der bliver det brugt først. Hvis det sker dybt inde i kroppens organvæv, langt væk fra den bevidste perception - vil du ikke kunne mærke effekten, selv om den er der.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Fibromyalgi = stofskiftesygdom! Eltroxin, Liothyronin og til sidst - Armour
Av Karina i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 48Siste melding: 30-10-13, 20:52 -
Når hypothyreose behandles som en funktionel sygdom (hypokondri)
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelserSvar: 6Siste melding: 20-02-10, 22:46 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29

Svar med sitat

Bokmerker