Side 10 av 14 Først 1234567891011121314 Siste
Viser søkeresultater 91 til 100 av 132
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Standard Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Ganske kort, skal nemlig til at spise.
    Men jeg har også kæmpe maverproblemer, eller rettere fordøjelsesproblemer... Feks har jeg ikke været på i 3 dage
    Vil du sende en 'pm' med henvisning til hvor du køber HCL?

Go lørdag aften

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    241

Jeg har købt HCl på http://www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=300&bid=9 ... (men nu var det jo ikke mig der blev spurgt ).

Jeg har ikke skrevet det som PM da jeg mener at det er fuldt ud legalt at købe og få tilsendt HCl fra denne side - hvis ikke, må nogen der er klogere end mig gerne fjerne dette indlæg.
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Hej fruStration
    Tak for linket.
    Nej du har ret i, at det ikke behøver stå i en pm, men er lidt ny på området, og har før 'dummet' mig
    Jeg har i ca et års tid brugt 'super enzymes' fra Now Foods, og har været rigtig glad for virkningen.

Majsen

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Majsen du får lige denne kortfattede oversigt fra Teitelbaum over forskellige former for thyroidmangler/-problemer i CFS/Fibromyalgi:

What treatment will work best often depends on what is causing your thyroid levels to be inadequate. Common causes of under active thyroid hormone in CFS/fibromyalgia include:

1. Hypothalamic dysfunction. Your thyroid gland may be fine but it is not getting adequate stimulation from the hypothalamus and is basically "asleep." In this situation, simply taking a mix of T4 and T3 (see below) at the dose that feels best may be adequate. As the CFS resolves and hypothalamic function recovers, you may often be able to wean off the thyroid hormone.

2. Hashimoto's Thyroiditis. In this autoimmune process your body's immune system attacks and damages the thyroid. This can be diagnosed by a blood test called an "anti-TPO antibody." If the anti-TPO antibody is elevated, you likely have Hashimoto's Thyroiditis and may need to take thyroid supplementation for the rest of your life.

3. Inadequate conversion of the T4 thyroid hormone to active T3. In this situation, which is very common in fibromyalgia, patients often respond best to treatment with pure T3 hormone. Blood tests are normal despite needing 9-27 mcg a day of T3 thyroid hormone (present in 1-3 grains of Armour thyroid).

4. Receptor resistance. In this situation your body is making adequate amounts of thyroid hormone but the areas that they stimulate are very slow to recognize the thyroid hormones' presence. Because of this, it takes a very high level of pure T3 hormone to get a normal response. This problem often resolves over one to two years on the high dose T3 treatment as the body heals from fibromyalgia and/or chronic fatigue syndrome.

Given the multiple causes of thyroid insufficiency in CFS and fibromyalgia, let's discuss how to best treat these problems.
    Link til artiklen:
    http://www.endfatigue.com/health_art...eficiency.html

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av majsen Vis post
    Nej du har ret i, at det ikke behøver stå i en pm, men er lidt ny på området, og har før 'dummet' mig
    Jeg har i ca et års tid brugt 'super enzymes' fra Now Foods, og har været rigtig glad for virkningen.
    Der er vel ikke nogen, hverken her eller andre steder, der ikke dummer sig af og til ...
    Derudover er det godt nok bøvlet at holde rede i, hvad man har lov til og hvad man ikke har lov til

Hvis man læser lidt af hvert herinde, ser man fx, at nordmændene har lov at importere fra andre lande end vi her i DK. Til gengæld bryder de loven, hvis de spiser tabletter med 35 µ D3 i ... Dem spiser jeg mindst to af hver dag.

Sådan er der så meget

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Hej
    Ja det er nogle gange lidt svært at hitte rundt i.
    Øv har haft nogle elendige dage. Måske pga vejret.
    Luuna, sikke et godt citat jeg kommenterer når jeg er bedre.
    Har i dag fået d-vitaminer hjem i 5,0 IU. Hvor meget vil det være passende at tage? Før har jeg taget 2,0 IU pr dag. Det er d3.

majsen

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av majsen Vis post
    Har i dag fået d-vitaminer hjem i 5,0 IU. Hvor meget vil det være passende at tage? Før har jeg taget 2,0 IU pr dag. Det er d3.
    Det kommer jo an på, hvad du har brug for Jeg tager fx 70 µ D3 som tilskud til en multivitaminpille, som indeholder 10 µ, så det blir da en pæn portion. Men mine blodprøver viser jo, at jeg kan ta 35 µ om sommeren og stadig ikke overskride noget som helst, så ...

Jeg har læst, at der ikke er set skader efter d-vitamin ved doser under 250 µ
    Så der er lidt at løbe på

Læge Carsten Vagn Hansen skriver om d-vitamin mange steder. Under emnet immunsvækkelse skriver han på sin hjemmeside radiodoktoren.dk bl.a.: "Næsten alle danskere har, undtagen måske i de to sommermåneder, hvor man får mere sol på huden, mangel på D3-vitamin. Det anbefalede daglige tilskud på 5-10 mikrogram (400-800 enheder) er i dag anset for at være alt for lavt. Vores reelle behov er mindst 50-60 mikrogram (2.000-2.400 enheder), og nogen skal have mindst 100 mikrogram D3-vitamin dagligt for at få nok. Man kan nu købe D3-vitaminer i styrken 20, 30 eller 35 mikrogram hos Matas eller i helsekostforretninger. Der er ikke set skader ved brug af det naturlige D3-vitamin i dagsdoser på under 250 mikrogram (10.000 enheder).

Ved sarkoidose (Boecks sygdom) skal man undgå at tage ekstra D-vitamin."

Fra Vitalrådets hjemmeside http://www.vitalraadet.dk/17.0.html
    "D2-vitamin bør forbydes som kosttilskud, idet det er mindre effektiv end D3-vitamin og muligvis mere sundhedsskadeligt(1).
    Det anbefalede daglige indtag af D3-vitamin bør sættes til 100 µg/dag og den tilladte mængde i vitaminpiller øges til 100 µg/dag.
    Læger bør måle 25(OH)D i blodet ved afkalkning af knogler, autoimmune sygdomme, kræft og forhøjet blodtryk. 25(OH)D bør ligge i området 75 nmol/l-160 nmol/l (1)." Læs mere og se kilder på http://vitalraadet.dk/34.0.html

Man kan sige, at heller ikke Vitalrådet er uafhængigt etc. Rådet siger om sig selv at
    "Initiativtagerne bag Vitalrådet er Dansk Selskab for Orthomolekylær Medicin (DSOM) samt seriøse, danske producenter og leverandører af vitaminer, mineraler, andre næringsstoffer og naturlægemidler. Sidstnævnte dannede i sin tid en støtteforening til Vitalrådet (VRS) og financierede rådets udgifter de første tre år af dets eksistens. "
    "Vitalrådet blev i sin tid udpeget af en støtteforening, men virker nu helt uafhængigt.
    Rådets sammensætning:
    Formand:
    Speciallæge i almen medicin, Niels Hertz Jensen
    Næstformand:
    Speciallæge i almen medicin, Claus Hancke "

Hmmm tja... Jeg havde i en periode gener, der viste sig at stamme fra d-vitaminmangel. Selvom jeg spiser ordentlig mad.
    Det var bestemt ikke sjovt, og jeg har ikke svært ved at se for mig, at d-vitaminmangel kan føre til ret alvorlige sygdomme. Så jeg æder det bare En masse.

Nielsigne

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Hej igen
    Vil lige nævne, at der jo ligger et omfattende underforum om d-vitamin her: https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=139
    ... Bare for en sikkerheds skyld

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Du behøver ikke at kommentere Majsen - det var bare en lille opsummering, som jeg tænkte, måske kunne have din interesse

Håber, du kommer dig over dit dyk igen inden længe
    Måske kunne du lave dig et par kopper lakridsrodste - f.eks. 1 tsk. med top med 2½ dl. vand)
    Det hjælper ofte mig i løbet af nogle timer.

Kram

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Post Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
    Majsen du får lige denne kortfattede oversigt fra Teitelbaum over forskellige former for thyroidmangler/-problemer i CFS/Fibromyalgi:

Link til artiklen:
    http://www.endfatigue.com/health_art...eficiency.html
    Hej alle
    Denne oversigt har jeg kigget på i flere dage og tænkt en del over. Skrev i går et laaaaant indlæg, men så blev det væk da jeg næsten var færdig
    Jeg har tænkt over det med min totale t4 som kun er på 94 (ref:60-140) til trods for dengang 2,5 grain Armour hver dag. Så tænker om jeg udover problemet med at omdanne fra t4 til t3 også har problemer med at min skjoldbrugskirtel ikke danner nok t4 selv??? Spørger fordi jeg slet ikke har nok viden selv, til at regne den ud, og bliver jo kun fulgt af min praktiserende læge, da jeg jo ikke er stofskiftesyg

Noget andet er, at jeg tager isoCort hvor der er 6 mg cortisol fra echinasea i.. Nogen der ved om det gavner binyrerne, når det kommer fra planter?? Nogen erfaringer?

Lige nu ligger jeg med bihulebetændelse... Noget jeg døjer med mindst en gang pr vinter. Og har døjet siden jeg var 13 år, dengang kunne jeg have 3 bihulebetændelser hver vinter
    Udover det har jeg ekstrem mange led-smerter hver dag i øjeblikket. Jeg er oppe på 3 grain Armour hver dag, og må indrømme jeg ikke mærker en effekt. Måske jeg skal yderligere op i dosis? Tænker jeg bare lige skal vente lidt med at øge igen? Det er kun 3 uger siden sidst!

Mange varmer hilsner fra Majsen (med et sinkende hovede)

Side 10 av 14 Først 1234567891011121314 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 48
    Siste melding: 30-10-13, 20:52
  2. Når hypothyreose behandles som en funktionel sygdom (hypokondri)
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelser
    Svar: 6
    Siste melding: 20-02-10, 22:46
  3. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  4. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  5. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine