Side 1 av 14 1234567891011121314 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 132
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Smile Jeg har fibromyalgi og vil behandles med Armour Thyroid

Hej
    Jeg er ny på dette forum og har i sidste uge fået min læge til at udskrive Armour Thyroid for min meget slemme fibromyalgi.
    Nu ringede apotekeren i dag for at fortælle at han ikke kan få det hjem til mig før min læge har søgt
    Lægemiddelstyrelsen om bevilling til at jeg kan få det.
    Er der andre der er løbet ind i dette problem?
    Håber meget at alle jer gæve og søde mennesker kan hjælpe mig
    Med venlig hilsen
    Majsen fra DK

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Hej
    Det er ikke rigtigt. Enhver læge kan skrive recept på det, og så står du selv for importen. Eller du kan få recept på thyroid fra Glostrup Apotek og få det derfra uden problemer. Problemet plejer at være at få recepten, ikke mindst når man er dansker.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Smile Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Hej Nielsine!!
    Tusind tak for svar. Min apoteker ringede ingen og sagde at det ikke ville blive et problem. Det var en formalitet. Leverandøren skulle 'bare' vide at der stod en læge bag min behandling. -lyder mystisk, for selvfølgelig gør der det, når man har en recept.

Er der nogle der kan fortælle mig, hvor hurtigt jeg ska øge dosis?
    Min læge og jeg blev enige om at jeg starter på 1 grain og inden jeg skal ned og have taget blodprøver om 3 måneder, regner jeg med at være steget til 2 grain. -lyder det fornuftigt?

Nogle der kan fortælle mig hvilke blodprøver min læge skal bestille, når det drejer sig om fibromyalgi,
    altså at jeg ikk kan konvertere t4 til t3?

Tusind tak for et skønt forum der rummer meget viden og hjælp!
    Kram Majsen
    Sist endret av majsen; 07-09-11 kl 19:00

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Du har slet ikke brug for et dansk apotek for at få Armour. Jeg gætter på, at effekten af et sådan samarbejde nok bliver øgede udgifter til dig ....
    Jeg talte en gang med en apoteker om det samme, og prisen var i hvert fald en hel del højere, end det, jeg giver nu.

Du kan sende en email til et apotek i Tyskland og aftale med dem, at du sender en recept. Jeg bruger dette: http://www.pharmacy-international.de/ Det er flinke folk og nemme at skrive sammen med på engelsk - om ikke andet ;-)

Mht. dosis kan du jo ta' et halvt grain og mærke efter - og evt. ta' endnu et halvt senere på dagen. Men læs godt op herinde, der ligger guld på siderne

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Smile Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Tusind tak for svar Nielsine
    Jeg gav 270 kr for 100 stk 1 grain armour. Apotekeren er ekstrem sød og hjælpsom.
    Men hvis det er billigere at få hjem fra Tyskland, er det da helt klart noget jeg vil overveje.
    Fungerer det sådan, at jeg skal sende en ny recept derned, hver gang jeg skal have en ny sending, eller kan recepten ligge dernede og så sender de en ny sending, når jeg henvender mig?
    Tusind tak for svar. -du kan tro jeg har læst og læst her på forumet de sidste måneder. Det tog mig flere måneder at tage mig sammen, og tage mod til mig, til at gå til lægen og bede om hjælp til behandling med Armour for min fibromyalgi. Jeg havde fundet alt det Dr.Lowe har skrevet om emnet med hjælp fra min veninde! Tænk sig han sage ja til at forsøge!!!!

Kram Majsen

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Jeg har givet 800 kr. pr. bøtte med 500 stks. Erfa, så du betaler da noget mere, så vidt jeg kan se.

Om Armour så er stærkere eller virker stærkere på dig, ved jeg ikke. Jeg har læst, nogle ikke længere kan bruge Armour i det hele taget, fordi det blev lavet om.

Men i hvert fald, mht. det med, hvor meget, du skal bruge, så pas på ikke at forcere noget. Man har mest ud af at tage det roligt og prøve sig lidt frem. Rask på én dag blir man alligevel ikke .... Thyroid er jo heller ikke rent t3, så der kommer jo noget ekstra t4 at "tage stilling til". Men hvor er det fedt, at der findes mindst én læge, der kan finde på at hjælpe en patient med fibromyalgi med thyroid. Super.

Ps. Mht. prisen på medicin: Jeg har også haft udgifter til læge i privat regi og til recepter, så det var ikke sådan mega-billigt for mig heller. Men bare for at sige, at hvis din læge er i offentligt regi, så kan du altså godt få det billigere end det, du nævner her.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Jeg tager lige nu 1 grain/dag fordelt på to doser.
    Hvordan foregår det rent praktisk når din læge skriver en recept ud på ERFA/Armour til 500 stk ad gangen?
    Er ret spændt på det hele. Min læge vil tage blodprøver efter 3 mdr på Armour, og er spændt på hvordan denne vil tage sig ud. Mit TSH var jo normalt eller det lå vist på 1,5 inden behandling, men mit problem ligger jo i at jeg ikke kan omdanne t4 til t3.

Er der nogle der er mere inde i dette emne end mig, der kan fortælle mig hvilke blodprøver lægen skal tage?

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Man tager helst ft4 og ft3. Tsh vil blive banket nedad ... Og bliver lidt for usynlig efter de fleste lægers smag. Men for ikke så længe siden publicerede nogen officielle hoveder - vist i USA - en undersøgelse, der sagde, at en ret lav tsh ikke er noget problem. Faktisk er det mere sikkert for hjertet end en (lidt) højere tsh http://www.sciencedaily.com/releases...0315230910.htm Jeg skal ha nærlæst et bestemt afsnit, men som jeg læser det, er en tsh ned til 0,04-0,4 helt fin.

Jeg vender tilbage med links i morgen vedr. det med recept. Må se at få lært at gå i seng på et nogenlunde fornuftigt tidspunkt

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Cool Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Tak for dine brugbare svar
    Jeg vil læse det link du satte ind og evt tage det med til lægen hvis det skulle have hans interesse. Ang hvilke tal vi skal være opmærksomme på, og at han ikke skal blive chokeret over at mit TSH evt kan falde. -For øvrigt kan jeg oplyse, at jeg 'kun' følges af min praktiserende læge. -Han kendte intet til naturlige thyroid, så det var mig der måtte sætte ham ind i det
    Er der nogle der ved om jeg allerede nu, hvis min krop ikke havde brug for Armour'en, ville have svedture og hjertebanken?? Er jo helt ny på dette felt og meget uerfaren.
    Lyder dejligt med det du vil lægge ud til mig i morgen.
    Ja jeg burde også være bedre til at passe min seng, men må indrømme, at jeg næsten altid har det bedre med mine led og muskler og træthed om aftenen
    Kan ikke takke nok for dette forum!

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Hej
    Jeg bliver så glad når jeg læser at du har en læge der høre på hvad du siger, tager det alvorligt og er med på at prøve noget der helt sikkert ikke står i hans lægebøger Sådanne læger er sjældne, så hold du godt fast i ham

Jeg vil anbefale dig at skrive dagbog over dine symptomer. Du kan læse dig til rigtig meget herinde, men vær opmærksom på at vi alle reagere forskelligt - mange af symptomerne er helt sikkert de samme, men vi har hver især en helt personlig grænse for hvornår symptomerne bliver kraftigere eller svagere og det samme med medicindosis. Derfor er en dagbog et super godt værktøj.

Jeg har endnu ikke prøvet at få for meget Erfa så jeg har ikke oplevet overdoseringssymptomer, men svedeture og hjertebanken som du nævner er et par af dem.

Held og lykke med projektet - du er havnet det helt rigtige sted for opbakning og rådgivning ved at være herinde. Der er altid så mange søde mennesker herinde som hjælper.
    Glæder mig til at høre hvordan det går

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Side 1 av 14 1234567891011121314 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 48
    Siste melding: 30-10-13, 20:52
  2. Når hypothyreose behandles som en funktionel sygdom (hypokondri)
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelser
    Svar: 6
    Siste melding: 20-02-10, 22:46
  3. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  4. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  5. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine