Viser søkeresultater 1 til 10 av 153
Tråd: Hashimoto's siden 2003
Threaded View
-
13-12-11, 14:37 #25
Sv: Hashimoto's siden 2003
Hei Sharon!
jeg har tidligere brukt hydrokortison, men har sluttet. Jeg kunne slutte når kroppen ikke lenger trengte ekstra hormonstøtte. Etter en tids behandling av stoffskifte og mage, klarte kroppen min litt etter litt å produsere nok kortisol på egen hånd. Brukte hydrokortiosn i to år, fludrokortison brukte jeg et halvt år.
Hvis man leser intervjuet med dag schiøt, beskriver han at man kan kutte ut hydrokortiosn (men ikke brått), det som skjer er at man igjen vil befinne seg på kroppens eget produksjonsnivå av kortisol. Så slik sette burde det ikke være umulig å slutte med hc-behandling om man først har begynt. https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13332
Bruker man binyrestøtte i form av hydrokortison, er det viktig at ens familie og omgangskrets kjenner til det og kan informere evt helsepersonell hvis du skulle være uheldig å bli utsatt for en ulykke, miste bevissthet eller av en annen grunn være ute av stand til å kommunisere med helsepersonell i en akuttsituasjon. Jeg hadde en lapp i lommeboka der jeg hadde skrevet at jeg brukte hydrokortison, hviken dose og navn på legen min. Man kan også kjøpe seg diverse informasjonsarmbånd -og smykker på nett. Hvis du feks. googler "medical bracelet" får du mange slike treff!
Lykke til
Lignende tråder
-
Hyper 2003. Blev det behandlet alt for langt ned. 2010 Erfa Thyroid
Av Pjevs i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 07-05-10, 22:07 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44 -
Hyper siden -92 hypo siden -98
Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 97Siste melding: 21-11-09, 11:45 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01

Svar med sitat

Bokmerker