Mht. dosis så fandt jeg det her spændende (synes jeg) hos Dr. Lowe om resistens overfor thyroid hormoner og hvorfor, det kan være nødvendigt med en høj dosis (og måske ren T3):

http://www.drlowe.com/QandA/askdrlowe/resistnc.htm

Hej
Dette lyder jo ekstremt spændende. Jeg læste det med iver, og må sige, at jeg nu ved/tror jeg ved, hvad der ligger bag, at jeg stort set ikke mærker ret meget til, at jeg er startet på Thyroid. Jeg har slet ikke haft den virkning jeg havde håbet, og også læst på Dr.Lowes hjemmeside at man ville få...
Ved godt, at det endnu nok er for tidligt, at konkludere, eller man kan nok desværre aldrig sige, at NU er stofskiftet godt, det kan vel svinge?
Summasummarum, måske jeg skulle overveje at tale med lægen om at få t3, i tillæg til mit thyroid?? Men det bliver nok en overvindelse, idet jeg har SÅ svært ved at gå til læge. Det at bede om Thyroid i sig selv var en kamp på to år.... Ikke med lægen, men med mig selv

TSH: 0.005 ( 0,3 - 4,5)
Total T4: 94 ( 60 - 140)
T4 uptake: 1,04 ( 0,8 - 1,3)
Total T3: 2,05 ( 1,1 - 2,5)
P-Cholesterol total: 4,4 (<5)
P-Cholesterol i HDL: 1,4 ( >1,2)

Tænker lige, at mit t3 måske er ok??? Og at det måske er værre med mit t4?? Ihvertfald er jeg fra i går steget 15 mg i dosis, sådan at jeg ialt tager 2,75 grain eller 135 mg thyroid. Kan ikke mærke en effekt... Tænker nogle gange; gad vide hvad der er galt med mig???
Men hvad mener I om mit t3? Mangler der egentlig den prøve der hedder T3 Uptake??

Måske jeg skulle prøve det der spor mineral

Majsen