Viser søkeresultater 51 til 60 av 132
-
26-11-11, 11:57 #51
Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark
Nej, Majsen, der er ingen problemer med tolden. Og hvis de skulle åbne pakken, har man jo selv en kopi af recepten, ligesom apotekeren kan bekræfte alt, hvad der er foregået.
En anden gang må du være i bedre tid med at sende recept. Et godt råd herinde lyder, at man helst skal ha både den portion medicin, man har gang i, en portion, som man endnu ikke har taget hul på plus en recept i skuffen.
Siger, jeg, der ved sidste bestilling faktisk var meget sent på den. Er blevet så bange for læger efterhånden, at jeg udsat nogle opringninger til sygehuset lidt for længe, hvorefter jeg stødte ind i et net af lægesekretærer, hvoraf en del åbenbart ikke mente, jeg sku ha lov at besøge deres "prins". (Og jeg kan sgu godt forstå, de passer godt på ham ... Men det får jeg jo ingen hjælp af.)
I 2009 var der mangel på thyroid - det var noget med nogle nye krav, som de amerikanske sundhedsmyndigheder pludselig stillede til den her medicin, der ellers har hjulpet folk i ca. 100 år - og det var rigtig slemt for mange. Men der kan ske mange ting - lægen kan blive syg eller ta på en lang ferie, fx.
En mulighed er jo (altid?) at få behandling med t4-medicin plus et tilskud af syntetisk t3, hvis man skulle løbe helt tør. Så undgår man vel myxødemkoma, tænker jeg.
Men mange - og i hvert fald jeg - ville reagere med slemme, allergi-lignende symptomer, der ville være ret ødelæggende.
Nielsigne
-
26-11-11, 13:05 #52
Ja det er en ret ny situation for mig det her. Der har aldrig været problemer før med at få det fra den lokale apoteker, og han sagde sidst jeg hentede medicin, at selvom leverandøren ville have den bevilling, kunne han stadig skaffe det. Så da han i går sagde, at han ikk havde noget hjemme blev jeg ret chokeret.
Har flere gange sagt at jeg 'bare' kan få det fra Tyskland, men hver gang siger han, at han altid har på lager. Og hvis jeg ringer ind og hører om jeg kan hente en portion, spørger han altid 'til hvor mange dage har du endnu?' og hvis jeg feks siger 3 uger, siger han at vi har god tid.
-derfor vil jeg nu have fra Tyskland.
Har også fortalt apotekeren om denne regl med altid at have nok medicin hjemme, men så siger han bare det jeg har beskrevet ovenfor.
majsen
-
26-11-11, 13:13 #53
Jeg synes godt nok, det lyder sært, det der ... Har aldrig hørt eller læst om noget lignende. Men i øvrigt skal apotekeren da ikke bestemme, om du skal ha en eller to portioner thyroid på lager ... Så kan man jo ligeså godt ha en skør læge.
Det bliver sikkert fint med importen fra Tyskland. Meget behagelige mennesker at handle med, og de er gode til at fortælle hvad der foregår og /eller svare på ens mere eller mindre forvirrede spørgsmål
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8708 Prøv at læse indlæg nummer 8.
-
26-11-11, 14:25 #54
Det er godt, du har fået en recept på (var det ikke fem måneder?) nu Majsen, så du fremover har en mulighed for at komme det her i forkøbet. Jeg håber, du får succes med at få det fra Tyskland (og at din læge vil skrive dig en mindre recept på noget syntetisk T4 som en kortvarig nødløsning i nogle få dage, hvis leverancen bliver forsinket).
Jeg bliver vred, når jeg læser det om den apoteker :(
Det han præsterer, er formynderi og mistænkeliggørelse! Det er DIG, der er alvorligt syg, det er DIG, der bliver mere syg og sætter din helbredelsesproces tilbage og dit helbred på spil, hvis ikke du får den. Det er ikke ham! Og HANS job er at servicere DIG, og din LÆGE har taget stilling til, hvad der skal ske - dvs. hvilken recept du skal have hvornår!
Du er slet ikke forpligtet til at svare på hvor meget medicin, du har tilbage, og jeg håber, du kan få dig til at give ham besked om, at det er din læge, der på baggrund af dennes faglighed og vurdering af din situation har bestemt, hvor meget og hvilken medicin du skal have hvornår - og at du har alvorligt brug for den. Punktum! Længere er den ikke.
Det hjælper muligvis ikke noget i forhold til hans opfattelse af tingene, men for mig er det vigtigste at få åbnet munden. Man bliver syg af at æde andre menneskers l.o.r.t. (det gør også ondt på mig - jeg kender det alt for godt), og man får det bedre af at spytte det ud igen ;)
Red: Ofte bliver vi jo nødt til at spytte det ud andre steder, fordi der er tale om mennesker (læger, sagsbehandlere osv.), der har magt over vores liv - men det har ham her så ikke i sidste ende. Godt for det!
KRAM
-
26-11-11, 14:33 #55
I det tilfælde ville det nok være ret afgørende at få fat i noget syntetisk t3 og ikke t4, der kun langsomt omdannes. Men måske en blanding.
Mht. apotekeren tror jeg, der er noget galt. Ja, han er formynderisk, og han har ikke ret til det etc., men der må foregå et eller andet der ... i forhold til det, jeg har fået oplyst af kloge mennesker herinde: Man kan importere selv med recept. Lægen (og apotekeren, antager jeg!!) kan ikke importere uden tilladelse, og den gives erfaringsmæssigt ikke. Ens læge behøver dog ingen særlig tilladelse til at skrive recept på thyroid, der fremstilles i Danmark, som det heldigvis er tilfældet på Glostrup Apotek.
Nielsigne
REDIGERT: En mulighed er måske at ta fat i Glostrup Apotek og skaffe noget derfra, hvis de har lidt på lager. Lageret er vist aldrig særlig stort, men det kan være værd at forsøge.
-
26-11-11, 14:37 #56
Ja, det er selvfølgelig rigtigt Nielsigne!
Jeg tænker bare i akutte nødløsninger, der kan føres ud i livet her og nu, hvis man sommetider dårligt kan gå - men det skal selvfølgelig være den bedste...
-
26-11-11, 14:43 #57
det er jeg helt med på. Tænker bare på, at nogle - bl.a. folk, der kikker ind på forummet - kan få den idé, at t4-medicin virker med det samme, og det er jo desværre ikke tilfældet...
-
26-11-11, 14:55 #58
Det er selvfølgelig også helt rigtigt!
-
27-11-11, 15:16 #59
Hej alle

Ja Nielsigne, du har ret i at jeg kan få det ret forfærdeligt hvis jeg bare stopper med thyroid. Lægen sagde det da jeg var der i mandags. Derfor er jeg også ret sur/chokeret over at apotekeren, trods han har lovet at hjælpe, pludselig ikke vil/kan hjælpe. Det skal man jo vide i så god tid, at man kan skaffe det andetsteds.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er nogle der har erfaring med pregnenolone og 7-Keto?
Jeg tager selv 7-keto hver dag, og synes ikke jeg kan mærke nogen virkning.
Jeg har pregnenolone i skabet (sublingual), men har været tilbageholdende med at bruge det.
Vil det virkelig hjælpe på binyrene?
Tænker også om jeg skulle købe hydrocortison-creme 1%, er der nogen der har erfaring med det?
Jeg har ikke fået testet mine binyrer med spytprøve, men når jeg tester det der med den hvide streg på maven, tyder det på binyretræthed.
majsen
-
27-11-11, 17:58 #60
Pregnenolone hjelper binyrene. Les på Wiki og her og her osv. Google ordet, så finner du masse info.
Pregnenolone er et forhormon. Anisa har skrevet masse om det her inne, da får du det på kav dansk
og slipper å gå via engelsk.
Jeg fikk beskjed av legen min om å gå på 100 mg hver dag i tre måneder, deretter gå ned på 50 mg. Det bruker jeg fortsatt, ett år senere, tiltross for at jeg bruker flere andre hormoner.
Lykke til videre med formen din
her er litt fra forumet
Her finner du også litt fra AnisaDr. Wilson om Pregnenolon
En sikrere og bedre måde at øge niveauet af DHEA på hos kvinder er at lade dem tage enten progesteron eller pregnenolon, men der er dog nogle undersøgelser af kronisk træthedssyndrom eller lupus, som har påvist, at kvinder med disse sygdomme kan have gavn af at tage 200 mg DHEA om dagen.
Progesteron og pregnenolon
Progesteron og pregnenolon er hormoner, som fremstilles både i binyrekaskaden og i ovarier og testikler, før de via stofskiftet bliver omdannet til DHEA. I binyrekaskaden er pregnenolon det første hormon, som fremtilles af kolesterol, og progesteron er det andet. Begge kan omdannes til flere andre binyrehormoner ud over DHEA, blandt andet kønshormoner, aldosteron og kortisol. At tage erstatningshormoner som pregnenolon og progesteron, der optræder tidligt i binyrekaskaden, tillader kroppen ud fra sin egen intelligens at vælge, hvilke andre hormoner den vil fremstille af dem ud fra sine behov. I forbindelse med binyretræthed falder niveauet af kønshormoner ofte, fordi bi nyrerne ikke er i stand til at opretholde en tilstrækkelig hormonproduktion. En af kønshormonernes opgaver er at fungere som antioxidanter, der medvirker til at forebygge de iltningsskader, kortisol forårsager. Så jo lavere niveauet af kønshormoner er, jo mere fare er der for vævene, især når du er under stress. Denne iltningsskade er en af de afgørende faktorer i hurtig ældning. Det er bedre at bruge progesteron til både kvinder og mænd for at hæve hormonniveauet og reducere visse aspekter af binyretræthed. Når binyrerne slipper for de meget komplekse og energi krævende trin i fremstilling af progesteron ud fra kolesterol, behøver de ikke at arbejde nær så hårdt for at holde hormonerne på et passende niveau.
Naturligt progesteron kan fås i enkelte helsekostforretninger i form af creme udvundet af Yamsrod. Pregnenolon er forbudt i Danmark. Ud over at være en hjælp for trætte binyrer er begge hormoner også blevet brugt til at lindre præmenstruelt syndrom (PMS).
Kilde: "Adrenal Fatigue: The 21st Century Stress Syndrome" (https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8350) af James L. Wilson
Om Pregnenolone skriver Dr. Hertoghe:
Pregnenolon er det hormon jeg kalder for hukommelseshormonet. I dyreforsøg forbedrer det hukommelsen 100 gange så meget, som selv DHEA i samme dosering. Dets gunstige virkning på hukommelsen skyldes i hvert fald delvist, at det giver klarere tanker og bedre koncentration (som naturligvis også er positive effekter i sig selv) og forhindrer hukommelsestab. Derudover kan pregnenolon mindske træthed, modvirke depression, beskytte leddene, lindre diverse gigtsygdomme samt fremskynde sårheling. Den måske mest særprægede effekt er at stoffet ifølge nogle patienter intensiverer oplevelsen af farver.
Pregnenolon, som dannes i binyrebarken, er et forstadium til alle binyre- og kønshormoner. Det er det hormon, der optræder i rigeligste mængder i hjernen. Der er to til fire gange så meget pregnenolon end DHEA, som i forvejen har en koncentration i hjernen, der er dobbelt så høj som i blodet.
Mangel på pregnenolon vil uværgerligt medføre hukommelsesproblemer og svigtende koncentration. Man bliver sårbar over for stress og depression, risikerer at udvikle kronisk udmattelse og nedsat fysisk ydeevne. Der kan opstå ledsmerter og høj urinproduktion.
Fordi pregnenolon bidrager til produktionen af så mange andre hormoner, vil mangel på det medføre en dominoeffekt - ledsaget af utallige andre symptomer, som følge af påvirkningen af hele kroppens hormonfeedback.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Fibromyalgi = stofskiftesygdom! Eltroxin, Liothyronin og til sidst - Armour
Av Karina i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 48Siste melding: 30-10-13, 20:52 -
Når hypothyreose behandles som en funktionel sygdom (hypokondri)
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelserSvar: 6Siste melding: 20-02-10, 22:46 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29
Svar med sitat

Bokmerker