Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Jeg tror det er viktig å ikke trappe ned for tidlig. Jeg har lest om slike tilfeller på amerikanske forum, og da har de måttet starte på ny runde med HC fordi de ble syke igjen. Jeg vil ikke skremme deg Gunnda, men det er jo ikke lenge siden du var veldig syk? Er du sikker på at du er klar for å ha en dose som er under den fysiologiske?
Vigdis? Gunnda? Andre? Se hvad Anitab skriver om optag af HC og status på mavesyre.... i denne tråd:
Sitat Opprinnelig skrevet av anitab Vis post
En måte å teste om du har nok magesyre er visstnok ved å ta en halv teskje natron i et glass vann og drikke på fastende mage(eller godt utenfor måltid). Hvis du IKKE raper etterpå har du for LITE magesyre. Jeg vet dessverre ikke hvor mye vitenskapelig hold det er i denne testen altså.

En annen ikke-vitenskapelig test er å spise rødbeter. Hvis urinen er rød etterpå har du også for LITE magesyre.

Jeg elsker rødbeter og spiser dem i alle varianter. De har alltid farget urinen inntil jeg begynte med Betaine Hydrochloride tabletter til hvert måltid. Nå gir det ikke farge lenger. Så noe skjer i allefall.

Jeg har kunnet redusere kortisontilskuddet jeg tar etter jeg begynte med hydroklorid, antakeligvis pga bedre opptak, og blir fortere mett/spiser mindre. Jeg tror det er pga bedre næringsopptak.
For lidt mavesyre (uanset om man har refluks eller ej) og den ofte medfølgende kvalme er ret så hyppigt ved slidte binyrer, så måske er Anitabs erfaring værd at tænke nærmere over?