Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Tusen takk for tilbakemeldingen. Dette er svært spennende informasjon som jeg må fordype meg nærmere i. Tro om det er denne sammenhengen som gjør at jeg mangler det lille ekstra...
Hej Blondie Det håber jeg, i hvert fald... men hvis du er glad for chokolade...

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Hvis produktionen af væksthormon skal undertrykkes ("naturligt"), skal der tilstrækkeligt med thyreoideahormoner, før der i hypothalamus øges produktionen af ​​somatostatin, et hormon kroppen danner for at undertrykke (regulere) hypofysens produktion af TSH og væksthormonet. Det er svært at sige, om du måske alligevel ikke får den mængde af skjoldbruskkirtels hormoner, der skal til at øge somatostatin? På den anden side hindrer somatostatin frigivelsen af insulin og glukagon samt hæmmer frigivelsen af gastrin, så det er altså superkomplicerede og følsomme sager...
... da bør du måske overveje at cutte den, fordi chokolade har et højt indhold af aminosyren Arginin, og Arginin undertrykker den samme somatostatin, hvis "job" ellers er bl.a. at (ned)regulere over-dannelse af væksthormon. Der er nok ingen grund til, fanatisk at eliminere Arginin fra sin kost, men hvis man har forhøjet væksthormon, er det nok bedst, ikke at benytte Arginin i ren form, og da slet ikke i de terapeutiske doseringer der starter ved 2 gram dagligt og opefter.