Viser søkeresultater 1 til 10 av 98
Threaded View
-
03-10-07, 13:20 #25
Så har gledlig nok Merete og Nora kommet meg i forkjøpet - jeg er fullstendig enig i deres poenger.
Opprinnelig skrevet av nora
Armour er det som er veldokumentert Bente Bakke !
Levaxin er ikke engang godkjent på vanlig måte, men fikk sin godkjennelse på naturthyroxinens trygge rennome - i tillegg hevdet man at det var "det samme, bare bedre" - noe man i syntetentusiasmens lys på den tiden bare godtok verden over.
Det er syntetprodusentene som i all anstendighetens navn skal bevise noe - de kom sist !
Men det har de ennå tilgode å gjøre Bente Bakke !
Bente Bakke beviser igjen bare hvorfor jeg ikke er medlem.
Hun gjentar at foreningen vil ikke ta et aktivt initiativ for å bedre mangfoldigheten i behandlingen.
Foreningen stoler mer på legene enn på pasientene.
Bente Bakke skriver : "Hvis de ikke er fornøyd med behandlingen de får og føler seg dårlige, sier vi at de bør be legen om å bli henvist til spesialist i endokrinologi."
Systemet er vel slik at det er endokrinologene som bestemmer hvordan legen skal behandle pasientene.
Jeg syns det er grunn til at foreningen kritisk ser på denne ordningen, som fører til at legene i mange tilfeller fratas sin yrkesutøvelse og blir satt under administrasjon. Leger jeg kjenner er tibakeholdne med henvisning fordi de får kritikk hvis endoen ser på tilfellet som triviellt.
En forening må jo tilkjennegi sitt standpunkt i en så viktig sak for sine medlemmer som hvordan behandlingsapparatet funker.
Nå følger man lojalt opp gutteklubben grei's forordning, og det er ikke til medlemmenes beste.
Som Siriliss ønsker jeg at foreningen bør åpne seg mer. Benytte internett !
Det er lett å mistenke en hemmeligholdelesespolitikk når man ikke gjør dette. Hver eneste avis i Norge er også på internett, og dette er mer dynamiske interaktive utgaver.
Vil man ikke kommunisere med sin potensielle medlemsmasse i et moderne språk ?
Er man redd brysomme pasienter i sin utilstrekkelige behandlingsituasjon skal komme til å si noen Pauli ord ?
Så hvorfor er det ikke slik ?
Misforstått konservatisme ? Eller er det lettere å få litt tid på å områ seg når man skal uttale seg ?
En nettutgave er krevende på den måten at man må ha sin politikk og standpunkter klare, og man må kunne forsvare dem.......
Også om legekritikk skulle komme.
Og det er vel bare derfor ?
Så må jeg og få si at du repressenterer noe nytt i denne forenigens historie. Du kommuniserer, og det skal du ha for.
Du diskuterer ikke enda - du besvarer ikke kritikk, men skriver dekretisk hva foreningen mener.
Min mening er at det bør du vurdere. Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
TSH diskusjon (eng.)
Av Mod i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 0Siste melding: 31-08-13, 16:56 -
Diskusjon NTF vs Mat&Helse
Av minnie i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 96Siste melding: 23-09-12, 16:22 -
Diskusjon med fastlege-vikar
Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 10-10-11, 19:55 -
diskusjon om britney spears og hypo eller bipolar
Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 20Siste melding: 11-02-08, 23:17 -
diskusjon om britney spears og hypo eller bipolar
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 20Siste melding: 11-02-08, 23:17

Svar med sitat

Bokmerker