Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
18-05-11, 17:44 #1
Kan disse prøvene tyde på lavt stoffskifte el. binyreproblemer?
Hei alle sammen!
Jeg har vært i veldig dårlig form de siste 15 årene (jeg er nå 30).
Har prøvd å finne ut av problemene mine i lang tid, men har enda ikke kommet til noen konklusjon.
Vet at ingen her kan stille noen endelig diagnose, men kanskje det er noen som kan kjenne seg igjen
i min historie, og hjelpe meg videre. Holder ikke ut dette livet lengre, og trenger virkelig en ledetråd nå.
Barndommen min husker jeg som veldig hard. Var mye sint og i krangel med foreldre og lærere.
Jeg var likevel utadvent og hadde mye humor. Spilte fotball og energinivået var helt normalt.
Da jeg begynte på videregående begynte ting å gå virkelig galt. Jeg ble veldig deprimert, sluttet på fotball,
fikk MYE fravær på skolen og begynte å bruke både anabole steroider og narkotika i en periode.
Ble sendt til psykriatisk sykehus hvor jeg ble foret med antidepressiva og sovepiller. Begynte så på
yrkesrettet attføring under NAV og der er jeg enda.
Nå er jeg som sagt 30 år, har samboer og to barn. Symptomene som jeg plages med idag er:
- Liiiite energi og tiltakslyst. Selv etter 13 timers søvn føler jeg meg sliten (nesten fyllesyk).
- Prater sakte og tar lang tid før jeg finner ord.
- Har mistet humoren min.
- Trøtt, spesielt på førte del av dagen.
- Kort lunte.
- Negativ og sur.
- Veldig kritisk til andre mennesker.
- Sosial angst. Spesielt redd for å møte "gamle kjente"
- ALDRI sulten eller tørst
- Har mistet all mimikk i ansiktet. Vanskelig for å smile og le.
- Alt er et tiltak og vil aldri være med på ting lengre.
- Ingen gnist eller livsenergi.
- Apatisk
- Dårlig selvtillitt
- Dårlig hukommelse
- Har ikke utholdenhet til å fullføre ting: bøker, filmer, kurs/utdanning, samtaler osv.
- Isolert meg og tar ikke telefonen når venner og familie ringer
- Klarer ikke å leke og ta vare på barna mine, slik jeg ønsker (og det er veldig vondt)
- Ofte murrende hodepine
Har vært hos legen å tatt alt slags prøver for ca 1 år siden. Stoffskiftet og binyreneprøvene var noe lave,
men innenfor normalen. Lever og kolestrolverdier var det eneste som var litt høyt.
Konklusjonen ble derfor at jeg måtte ha ME.
Men vil ikke slå meg til ro med det. Må være mulig å finne ut av dette. Nekter å ha det slik som nå resten av livet!
Er det noen som har de samme symptomene, som kan hjelpe meg å finne ut hva det kan være?
Hvorfor klarer jeg ikke å være energisk, positiv og glad slik jeg ønsker at livet skal være?
Er det mulig at dette er bare mentalt, siden jeg har gått uten noe å gjøre så lenge?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Binyreproblemer eller lavt stoffskifte?
Av Chicharito i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 9Siste melding: 05-04-11, 15:16 -
Viser disse prøvene binyresvikt??
Av sliter i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 22-03-10, 06:21 -
Hva betyr disse prøvene?
Av Aurora Sophie i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 2Siste melding: 29-04-08, 22:37 -
Kan disse prøvene indikere noe?
Av Stina i forumet BlodprøverSvar: 19Siste melding: 09-10-07, 20:23 -
Disse prøvene - er helt grønn jeg
Av -diab- i forumet BlodprøverSvar: 22Siste melding: 29-08-07, 12:02

Svar med sitat
Bokmerker