Sitat Opprinnelig skrevet av Sharon Vis post
Jeg vil gerne begynde at tage melatonin til natten. Jeg er dog usikker på, om det kan interagere med min T4-medicin, som jeg også tager til natten... er der nogen, der ved, om det er tilfældet?
Jeg ville tage Melatonin ca. ½ time før sengetid og Eltroxin (?) på sengen. Der er ikke kendte interaktioner mellem Levothyroxine og Melatonin. Forresten en udmærket dansk artikel om melatonin.
Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Men der er stærkt delte meninger, om melatonin er godt for folk med autoimmune sygdomme eller ej. Så der må man vælge selv. Spørger du en 'almindelig' læge, vil svaret nok være, at man ikke bør bruge melatonin, når man har en autoimmun sygdom. Jeg ved ikke, hvorfor nogle fraråder det. Måske simpelthen fordi, der ikke er lavet undersøgelser, som de anerkender.
Her tillader jeg mig at fortsætte med mit svar et andet sted, for ikke at kuppe Sharons tråd.

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Jeg bruger det selv af og til. Er meget følsom for det og skal sætte ekstra tid - sovetid - af til at bruge bare en lille bid af en melatonin-pille, da jeg ellers bliver groggy af det ...
Nielsigne? Måske tager du melatonin for tæt på din sengetid? Det er ca. ½ time inden man går i seng, at melatonin bør indtages og dernæst er den metaboliseret i leveren og udskilles ud af kroppen over 2-4 timer efter, så det må være en anden sammenhæng end melatonin's der gør dig groggy. Netop fordi melatonin udskilles så hurtigt bruger jeg selv (kun) 3 mg Time Release tabletter, der virker i 6 timer. Forskellen mellem direkte og Time Release består mest i at den første fremmer indsøvningen mens den anden "vedligeholder" søvnen.