Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Antibiotika - indflydelse på stofskiftemedicin?

Hej

Jeg fik penicellin (antibiotika) for et par uger siden p.g.a. bihulebetændelse, men da kuren var slut oplevede jeg at jeg begyndte at føle mig sløj (stofskiftesyg) igen. Jeg oplever en ekstrem træthed, kvalme, utilpashed, glemsomhed og orker ingenting.
    Jeg har taget 100 mikrogram Eltroxin i hele perioden hvor jeg fik penicellin, men tænker nu på om det kan have nedsat stofskiftemedicinens virkning?
    Jeg startede på Eltroxin i Februar (50 mikrogram i starten - 75 efter 6 uger og 100 fra april måned), og synes at det er gået fremad. Jeg er derfor overrasket over nu at føle mig sløj igen. Er det normalt nok? Selvfølgelig har jeg ikke følt mig helt rask i perioden, og haft dage hvor jeg har følt mig halvsløj, men lige i disse dage føler jeg mig rigtigt dårlig.
    Mit tsh er umåleligt nu T4 er 114 (60-140) og T3 2,07 (1,10-2,50).
    Mit ferritin er nu på 32 (blev målt til 8 i marts - får nu jernpiller).
    Mit prolaktin-indhold ligger nu på 0.98 (0.09-0.58)
    Ser disse tal ok ud?
    Hvordan får man T3 og T4 højere op? Kommer det med tiden. Hvor lang tid skal man regne med at der går førend stofskiftet er reguleret?
    Hvordan undgår man at få for højt stofskifte.
    Er der andre der har oplevet at stofskiftet gav problemer efter en penicellin-kur?
    Ja det var mange spørgsmål - håber nogen kan hjælpe... *TAK
    Mvh. Gitte - Danmark

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg tror mange har opplevd noe lignende. Noe mere vet jeg ikke om dette, men lav dosering synes være årsak til hyppigere infeksjoner og vanskeligheter med den påfølgende oppbyggingsfasen.
    Hva sier legen din til å øke dosen litt forsiktig ?
    Mange leger justerer dosen etter TSH og glemmer å ta hensyn til pasientens symptomer.
    TSH må gjerne bli null hvis den må det for at du skal fungere bedre.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Stofskiftemedicin - farligt hvis du ikke har brug for det?
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 17-09-08, 21:51
  2. Svar: 13
    Siste melding: 15-06-07, 12:22
  3. Stofskiftemedicin og antidepressivt medicin?
    Av gitteh i forumet Depresjon
    Svar: 4
    Siste melding: 09-03-07, 13:40

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn