Heisann alle sammen

For knapt en uke siden ble det oppdaget at jeg har forstørret skjoldbruskkjertel etter at jeg selv plutselig kjente en svær kul på halsen i forbindelse med en lett forkjølelse. Man kunne ikke se kulen, men jeg kjente den godt, og selv om den forsvant i løpet av et par dager sa legen at hele skjoldbruskkjertelen var forstørret, og i dag ble det bekreftet under ultralydundersøkelse. Ingen knuter, bare forstørrelse.
Ringte legekontoret i dag og blodprøvene var normale sa de (ringte dem før ultralydundersøkelsen på sykehuset), men det trenger ikke å bety noe så vidt jeg har forstått?

Etter at jeg oppdaget forstørrelsen har jeg lest mye om skjoldbruskkjertelen og problemer den kan medføre om den er i ubalanse, og i den forbindelse kom jeg over dette forumet, og jeg har lest mye her inne de siste par dagene.
Jeg håper faktisk at jeg har lavt stoffskifte, for det ville forklare så utrolig mye ang helsen min de siste 14 + årene (er 33 år nå).

I tenårene hadde jeg en spiseforstyrrelse (anorexia), som jeg mistenker kan ha trigget det hele, og så vidt jeg kan huske startet de fleste problemene med helsen etter dette.
Kan ramse opp litt her så dere forstår hvorfor jeg mistenker lavt stoffskifte:
*Muskel og ledd smerter- går til psykomotorisk behandling for øyeblikket, har vært til undersøkelse på sykehuset, til fysioterapaut flere ganger, ingenting hjelper, og de kan ikke finne noe galt med meg.
*Mageproblemer - begynte for ca 13 år siden, kanskje tidligere. Er plaget med MYE løs mage og magesmerter, spesielt om jeg skal gjøre noe utenfor min komfortsone (som ikke er stor forresten). Har tatt tester men ikke funnet noe mistenkelig.
*Panikkangst, sosialangst ++ - også vært plaget med dette i ca 13-14 år. Har ingen omgangskrets utenom familien nå, og er ikke i arbeid grunnet angst og ryggproblemer (har ikke vært i jobb siden ca 2002).
*Tørt hår som også er blitt betraktelig tynnere.
*Sprø negler
*Tørr hud
*Har problemer med at spesielt mitt høyre håndledd svikter, og min høyre fot blir fort nummen fra hoften og ned til kneet. Kjennes ut som om en nerve er i klem eller noe.
*Ustabil menstrasjon. Dette har bedret seg etter at jeg fikk barn. Men det tok 5 år fra vi startet å prøve til første barnet kom (hadde mensen to ganger i løpet av et år bla). Har nå to barn, og det holder pga at jeg blir veldig dårlig under graviditene.
*Halsbrann
*Trøtt, sliten og liten energi, eller energi på topp der jeg plutselig er veldig rastløs for så å "kollapse" igjen. Når jeg er i den trette perioden klarer jeg ikke å holde øynene oppe rett og slett.
*Overvektig - ikke mye, men har store problemer med å gå ned i vekt, og har faktisk kun gått ned i vekt under graviditetene. Har etter hver fødsel veid mindre enn før jeg ble gravid, men kiloene har sneket seg på igjen.

Sånn, det var det jeg kom på nå, tror jeg har husket alt
Håper som sagt at det virkelig er lavt stoffskifte, så jeg i allefall har en diagnose og en forklaring på alt som er "galt" med meg. Har følt meg rimelig ubrukelig til tider....

Skal ha ny legetime neste uke, og håper da at jeg kan få den hjelpen jeg tror jeg trenger.