Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Tråd: Frustrert
Threaded View
-
22-02-11, 13:35 #12
Sv: Frustrert
Vel, er det noen som har påstått at det ikke fins en mellomting da Gemini? Alle karbohydrater er IKKE dårlige. Det fins forskning som viser at hvis man har et jevnt "lavt" blodsukker, så har kroppen mye mere energi både på sikt og ift. eksplosivitet. Så ut ifra denne rapporten bør man ikke spise raske karbohydrater hvertfall. Jeg har ikke denne forskningsrapporten og vise til dessverre, men en kollega av meg på jobb som driver et treningssenter viste meg den i våres. Han ble så opphengt i det jeg spiste at han bare måtte finne ut om det var noe hold i det.
Jeg har omtrent kun holdt meg til lavkarbo siden våren i 2010 da jeg ble så syk. Og ligger på samme vekt. Nå hører det til at jeg la på meg 3 kg, så jeg hadde sikkert veid 3 kg mer hadde jeg ikke blitt syk av noe annet nå. Jeg skriver ikke dette for å skryte eller bedrive noen reklamevirksomhet ang lavkarbo; jeg skriver dette fordi jeg er svært overrasket over at jeg ikke har lagt på meg mer. Så for meg funker lavkarbo meget godt. MEN; nå er det flere her som spiser lavkarbo, som jeg ser at legger på seg mer enn de liker likevel. Så for noen funker det dessverre ikke.
Jeg tåler heller ikke fete store måltider da blir jeg dårlig med frysninger og lav energi. Jeg tror det må skyldes at jeg sannsynligvis har en autoimmun lidelse. Mye fordi det kom tilbake for fullt etter at dette "noe" blusset opp igjen nå. Så jeg må holde meg til små fete proteinrike måltider. 
Jeg hater ikke karbohydrater; jeg elsker dem! Sukker; nam nam
Men jeg tåler ikke korn av noe slag. Men egentlig er det rart; nå smaker det ikke så godt med sukker lenger, det blir altfor søtt.. Og det er ikke bra mot binyreproblemer heller. Noe som vi stoffskiftesyke ofte sliter med.
Uansett påstår jeg fortsatt at raske karbohydrater er noe man legger på seg av hvis man spiser for mye av det.
Jeg er sagtens enig i din overstående påstand
; trener man mye, spiser sunt og likevel ikke går ned i vekt, er man ikke tilfredsstillende medisinert. Og; det kan jo være at man har binyreproblemer også. Det hjelper ikke hva legen din sier eller blodprøvene dine sier Bindi, hvis kroppen ikke føles å fungere optimalt. Da er det noe som ikke helt er på stell enda.
Lignende tråder
-
Ny og frustrert:-)
Av Aina i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 07-10-10, 16:13 -
Frustrert!
Av cirstyn i forumet Frustrert og leiSvar: 7Siste melding: 05-06-10, 22:26 -
Frustrert !
Av benita i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 26-02-08, 10:42 -
Frustrert
Av Rafael i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 13-04-07, 22:36

Andrè Bjerke.
Svar med sitat