Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Threaded View
-
19-02-11, 14:58 #10
Sv: Jente 10 år, lavt stoffskifte pg mye magevondt
Syke barn påvirker hele familien. Det at du bruker uttrykket "vi" signaliserer at dere står sammen med barnet i den vanskelige situasjonen. Flott synes jeg

Vet du om det er målt FT3? Dette måles ofte ikke ved lavt stoffskifte, kun høyt. Det er veldig beklagelig, da noen av oss av ulike årsaker ikke klarer omdanne fra T4 til T3. Endel vitaminer og mineraler er bra for å hjelpe omdanningen.
Generelt har vi vanskelig for å oppta vitaminer og mineraler når vi har lavt stoffskifte. Jeg vil derfor anbefale det på det sterkeste å gi henne en multivitamintablett og tran for barn. Hvis den inneholder jern må den taes minst 6 timer unna levaxin og inneholder den kalsium minst 2 timer. Jeg vil videre anbefale deg å få målt vitamin D3, B12, folat og jern for å se om hun er lav i noen av disse (vanlig ved lavt stoffskifte). Styr langt unna mat som inneholder soya. Det hemmer stoffskifte og opptaket av levaxin.
Vurdere også om dere bør oppsøke leger som ser mer helhetsmedisinsk på pasienten. Mange av oss her inne har med hell gjort det og får tilskudd og hjelp som er skreddersydd for oss som pasienter.
Lykke til
Lignende tråder
-
Jeg er en jente på 28 og lider av lavt stoffskifte
Av mokka i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 11-11-10, 21:40 -
"Flink jente" syndromet vs binyrene.
Av Jeanette Ws. i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 04-08-10, 22:59 -
Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 148Siste melding: 13-09-08, 10:17 -
Jeg er en jente på 26 som fikk påvist hypotyhreose i jan 06.
Av Synne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 08-04-07, 00:50 -
Kan noen hjelpe en sliten jente? Lavt stoffskifte.
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 06-07-05, 22:25

Svar med sitat

Bokmerker