Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
Har nå bakt brud med linfrø, solsikkefrø, byggmel, hele byggkorn, havrekli, grov rug mel, og en blanding med vann/kulturmelk. Forrige brødet var med speltmel. Tåler youghurt, så melk er nok ikke problemet.

Jeg drikker også te ved siden av, kan hende den også gir utslag.

Protein er det kjøttmat? Joda, spiser en del av det. Fettstoffer - der prøver jeg å spise de fettstoffene som er anbefalt for lavkarbo kosthold. Har bremykt smør på brødskivene, kanskje jeg ikke tåler den, siden det er ca 20% rapsolje i den?

Det har vært flere ganger hvor jeg har vært hos mor for å spise middag, og da spiser jeg mer enn det lillebroren min gjør...
Candia - hvordan finner jeg ut om jeg har det? Fysioterapauten som jeg hadde nå sist, antydet at jeg hadde det, pga hvite striper på tungekanten. Så hvis jeg har det, så er det den som gjør at jeg aldri blir mett? Hva slags behandlig finnes for det?
Altså man kan få påvist candida i en afførings eller urin test, men det er ikke altid man kan stole på svaret. Selvom svaret er negativt, kan du godt have candida alligevel.
Ellers kan du prøve denne her:

https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=11005

Men ja, en af symptomerne kan være dårlig udnyttelse af maden, fordi svampen "spiser" det hele. Det var det hos mig. Jeg kunne spise og spise og spise og stadig have en sultfølelse i maven.

Candida kan behandles med antibiotika, men der er også mange andre mere naturlige alternativer. Hvidløg, grapefrugtkerne ekstrakt, oregano olie, olivenblads olie er bare nogle af de ting der virker svampedræbende. Samtidig skal du selvfølgelig også udelukke ALT sukker(også frutsukker), da det er det svampen lever og vokser af.

Jeg har faktisk læst at slem Candida over længere tid kan forårsage hypothyreose

Når jeg bager "brød" maler jeg hørfrø til mel og undlader alt korn. Hørfrø melet blander jeg med blendet gulerod, rød peberfrugt, løg, kokosolie og krydderier.