Sitat Opprinnelig skrevet av Jerene Vis post
Jeg vet ikke så mye om kosthold. På torsdag var jeg riktignok hos en lege som anbefaler alle med høy anti-TPO å ligge unna raske karbohydrater. Hun rakk å si det to ganger før jeg sa fra at det spiser jeg da ikke (i hvert fall ikke til hverdags). Så det var vel ganske viktig.
Min erfaring er hyppige måltider, bort med raske karbohydrater som i sukker, melk, frukt/juice, hvit ris og pasta og kunstig sukker. Du må ha nok proteiner og fett (anbefaler kokosfett)i kosten. Med andre ord mindre brød og mer pålegg. Kokosfett kan kjøpes på helsekost. Styr for all del unna soya (gift for stoffskiftesyke) fordi den hemmer opptak av levaxin og hemmer stoffskifteprosessen i kroppen generelt.

Kosttilskudd er et must fordi alle prosesser i kroppen går for langsomt, også tarmprosessene. Folk med lavt stoffskifte får ofte påvist lav B12. Men dette er ofte ikke den eneste mangelen vi har, men B12 er hyppig målt og derfor påvises denne. Husk nok salt fordi binyrene liker salt og binyrene svekkes av stoffskiftesykdom. Husk at alt du leser om binyresykdom er relevant for deg, selv om du ikke har det. Dette fordi det er lettere å forebygge enn å behandle.