Viser søkeresultater 1 til 10 av 61
Tråd: Theas dagbok
Threaded View
-
28-01-11, 13:13 #11
Sv: Theas dagbok
Nå har jeg gått på ny, høyere dose ca to uker, og merker ingen forskjell så langt. Gikk fra 75 til 100 mcg, så kanskje det er for liten forskjell til å merke noe enda. Er litt redd, for det var 112 mcg jeg gikk på da jeg fikk beskjed av legen om å gå ned igjen, fordi TSH var på 0,11.
I går fikk jeg boka Hypothyroidism Type 2 av Mark Starr. Jeg ble veldig sliten av å lese, så jeg kan ikke si om den er noe bra, men den virker bedre enn bøkene til gale damen Rosenthal i hvert fall.
Et kapittel heter "You will develop heart trouble and osteoporosis", og handler om at mange av hans nye pasienter ikke tør å ta den høye dosen han ber dem om å ta, fordi de har blitt skremt av andre leger. Det virker som han har stor tro på Armour. Han skriver også, på side 76 av Hypothyroidism Type 2 (2010), forlag Mark Starr Trust:
"None of my patients taking desiccated thyroid have suffered congestive heart failure and only 2 have had a heart attack during my 14 years of private practice. (...) Bones may become abnormally thickened and their infrastructure weakened due to hypothyroidism. After the patient is placed on desiccated thyroid, bones begin to remodel. Stronger, thinner bones gradually replace the weak infrastructure."
Det virker som han mener at man må ta armour for å bli bra. Han skriver også at folk med lavt stoffskifte har mye dårligere "immunity against infection", så nå begynner jeg å lure på om jeg har funnet grunnen til at jeg alltid er forkjøla, som er grunnen til at jeg har mellomøreproblemer.
Jeg leste også i bøkene til Sara Rosenthal, for å se om hu skreiv NOE fornuftig. Det gjorde hun ikke. "Alle er slitne, begynn å tren mer, du er egentlig frisk." Men jeg ga dama en sjanse til. Kosttilskudd burde hun hvert fall ha peil på!
Nei.
Nå er jeg jo enda mer forvirra. En skal la være å spise kål, brokkoli, blomkål osv. Men man skal få i seg B1 ved å spise kål og blomkål??
Og forresten: "Man kan spise litt goitrogenic foods". Hvor mye er litt??
Nei, jeg tror wikipedia har mer peil.
Og kanskje Stop the thyroid madness? Virker som mange her liker den boka. Skal se om jeg får kjøpt den neste gang jeg er utenlands.
Lignende tråder
-
Maikas dagbok
Av maika i forumet DagbokerSvar: 17Siste melding: 09-03-12, 14:12 -
Min dagbok
Av Marina73 i forumet DagbokerSvar: 32Siste melding: 14-05-11, 10:39 -
Vimselitens dagbok
Av Vimseliten i forumet DagbokerSvar: 8Siste melding: 06-02-09, 01:29 -
~~des65 sin dagbok!~~
Av des65 i forumet DagbokerSvar: 19Siste melding: 21-07-05, 12:35

Svar med sitat

Bokmerker