Viser søkeresultater 1 til 10 av 403
Threaded View
-
01-01-11, 19:43 #10
Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Bare en liten men viktig kommentar hva gjelder bivirkninger og Levaxin:
Jeg har aldri følt meg bra på Levaxin. Bedre, men ikke bra. Har tenkt at Levaxinen ikke virket på meg, og ikke at jeg faktisk fikk bivirkninger av den. Men jo- det gjorde jeg, hvilket jeg nå fikk bevist da jeg la til litt Levaxinen til Erfa thyroid dosen min: Et par uker etter at jeg la til 25 mg Levaxin kjente jeg plutselig den fæle fæle influensa- følelsen (lett kroppsverk, indre "gufs") komme tilbake. Jeg trodde virkelig ikke mine egne øyne....har lest om andre som har opplevd dette, men trodde ikke at det gjaldt meg. Etter at jeg droppet Levaxinen gikk følelsen bort! Helt forferdelig å tenke på at jeg i over et halvt år puttet i meg den dritten hver dag (og stakkars de som gjør det mye lengre). Må legge til at jeg tåler alt av medisiner ellers, og ikke er allergisk mot noe. Det er f.... meg for galt at Levaxin er standard medisin mot lavt stoffskifte.
Ellers er formen grei nok. Etter at jeg byttet til bare Erfa Thyroid føler jeg meg helt som meg selv igjen og har fått gradvis mer energi. Ingen vondter i kroppen eller indre gufs. Er på hytta i jula og har det veldig fint! Binyrene sliter imidlertid ennå, og begrenser den fysiske utfoldelsen, hvilket jeg hater må jeg ærlig si. Leker med barna i snøen men lange skiturer er helt uaktuelt. Har jeg tatt for hardt i en dag (i form av fysisk aktivitet) blir det brainfog og lavt blodsukker dagen etter.
Har forøvrig sendt inn prøve til håranalyse. Fant en praktiker i USA som virket seriøs og som var opptatt av binyrer og mineralubalanse. Jeg vet fra blodprøver at jeg er lav på sink og magnesium, og høy på kobber, hvilket er typisk for binyretretthet.
Godt nyttår til alle forresten
Lignende tråder
-
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Diagnosen
Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 26-08-07, 21:30

Svar med sitat

Bokmerker