Viser søkeresultater 301 til 310 av 403
-
01-01-11, 20:00 #301
Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Happy New year!

Veldig bra at du kom deg av levaxinen da! Utrolig at det er sånn altså; men slik har jo flere av oss det! S...medisin!
Godt å høre at du koser deg! Håper binyrene dine snart føler det for godt å bli bedre!
-
02-01-11, 08:46 #302
Jeg forsøkte jo levaxin i sommer. Og opplevde noe av det samme. Jeg fikk muskler som var strammme, ømme, anspente. Siden jeg sluttet med levaxin og begynt epå thyroid har jeg følt meg mye mykere i kroppen. Jeg fikk en aha-opplevelse. Jeg tror kanskje at det jeg har opplevd tidligere som en angst som satt i kroppen, i virkeligheten var en av levaxinens virkninger på meg. Fra jeg sluttet med levaxin gikk det noen uker før denne stivheten og ubehaget var helt ute av kroppen. Denne medisinen har jeg gått fra 1994 til våren 2009
Dette skrev jeg da jeg forsøkte levaxin i sommerPå levaxin var det altså slik: jeg var stiv, jeg trente, stivheten ga seg litt, stivheten kom tilbake, jeg trente osv. Og ingen forsto at det var levaxinen. Jeg følte meg som en giktisk stiv gammel kvinne, og var 35 år gammel.....Jeg er stiv i kroppen, stiv i hofter, nakke, kjeve, ryggen, selv armene, ja over alt føler jeg meg stiv. Er det fordi jeg trener for lite? Jeg mistenker levaxin. Men vet det ikke. Jeg var sånn før. Og det er ubehagelig, kroppen føles gammel, eldre enn den er! Lenge har kroppen ikke vært stiv! Jeg var slik før, jeg har bare glemt det! Før løsnet stivheten ved trening, og var raskt tilbake igjen. Er usikker på om jeg skal fortsette med 50 micgr levaxin eller gå ned på 25 og gi levaxin en sjanse til. Men jeg vet ikke om jeg orker å ha det slik
Jeg vil jo si at dette er en alvorlig og hemmende bivirkning. En bivirkning som bare burde godtas om det var eneste mulige medisin.
Jeg anbefaler alle som opplever dette å skrive inn dette som bivirkning av medisiner. Det jeg savnet da jeg fylte ut dette skjemaet, var om du nå tok andre medisiner, og om de fungerte annerledes...
Godt å høre at du er på rett vei
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
09-02-11, 08:16 #303
Har fått svar fra håranalyse. Lav på alle mineraler, særlig sodium, men kjempehøy på kalium (potassium på engelsk).
"Your low Sodium to Potassium ratio means that you have adrenal burnout and require specialized treatment" har jeg fått beskjed om.
Ja, da fikk jeg det bekreftet fra enda flere hold at jeg har binyretretthet så det holder. Jeg skal skype med http://www.holistic-back-relief.com/ snart for å få vite hva slags tilskudds- opplegg han anbefaler fremover. Dette skal visst også være basert på et flere siders skjema jeg måtte fylle ut da jeg sendte inn hårprøvene.
Skulle ønske jeg hadde tatt tester som dette for mange år siden, så hadde jeg sluppet å havne i denne gjørma
Binyretretthet utvikler seg ofte over flere tiår, og det stemmer godt i mitt tilfelle, selv om det eskalerte ekstra ifbm at jeg fikk lavt stoffskifte. Da jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte tenkte jeg at det sikker var det som hadde ligget latent de siste årene og som gjorde meg sliten, men det er nok binyretrettheten som har ligget der hele tiden istedenfor, tror jeg. Det lave stoffskiftet oppstod etter fødsel i 2009 og før det var det nok "bare" binyretretthet jeg hadde.
Skriver mer etterhvert.
-
09-02-11, 08:51 #304
Viser til innlegget ovenfor. Når man er veldig lav på sodim og kjempehøy på kalium, kan det være en ide å prøve Florinef? Noen som vet? Gjør ikke dette at kroppen lettere holder på salt? Skal til legen i morgen. Tror jeg skal spørre om det, men tar gjerne i mot innspill, dersom noen har:-)
-
09-02-11, 10:48 #305
Disse prøvesvarene viser at du har for lite Aldestoron....typisk for det, og svaret er ja, Florinef!!
Overskuddet av kalium samler seg i musklaturen.
Hele situasjonen vil jo virke inn på hjerte..blodtrykk.....Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
09-02-11, 11:43 #306
Nå er forvirringen min total. Prøvene dine er som jeg hadde forventet de skulle være Berit, jeg har ventet i spenning på disse svarene akkurat som du
.
Med binyreproblemer som addisons er typiske prøvefunn høy kalium og lav natrium (sodium). Så at det er slik når man har binyretretthet også er som forventet. Tror likevel det er lettere å måle det i hår slik som du har gjort. Tror det er gått for langt når du finner det i blodprøvesvar. Og årsaken er som Gunnda sier lav aldosteron (det andre binyrebarkhormonet).
Jeg har selv lenge ønsket meg Florinef, men det vil ikke legen.
Og der kommer vi til det som er min forvirring. Kalium. Jeg trodde (og har ingen god vitenskapelig grunn til det) kroppen hentet kalium fra vevet og inn i blodbanen for å holde trykket oppe. Det er grunnen til at jeg tar tilskudd av kalium (med effekt). Jeg tenkte at kalium suger til seg vann (akkurat som natrium) og holder vannet inn i blodbanen med den effekt at blodtrykket stiger. Men kanskje jeg tar feil...
Ser likevel at vi har forskjellig oppfatning om hva som kom først, høna (lavt stoffskifte) eller egget (binyretretthet). Kanskje tar jeg feil, men binyrene rammes etter min oppfatning hardt av lavt stoffskifte. Selv skolemedisinen vet at pasienter med lavt stoffskifte har lav cortisol. Derfor tenker jeg at det er mer sansynlig at det lave stoffskiftet ditt har utviklet seg gradvis i forkant av svangerskapet og at den utløsende faktor er svangerskap/fødsel. Binyretretthet kan ha utviklet seg like etter eller paralellt med lavt stoffskifte.
Og husk Berit at om du hadde tatt tester for mange år siden er det ikke sikkert de hadde gitt utslag. Du vet jo selv hvor lang tid det har tatt deg å lære så mye som du har gjort til nå. Og skolemedisinen hadde ikke hjulpet deg uansett. Samt at for de fleste av oss tar det tid å akseptere at vi er såpass syk som vi faktisk er. Alt er en modningsprosess, og tiden hadde neppe vært moden verken for meg eller deg tidligere
-
09-02-11, 12:15 #307
Blondie; blodprøveresultatene mine er helt normale. Kalium er ikke spesielt høy, eller natrium spesielt lav.
Jeg synes også det er veldig rart at kalium funker så bra på deg når du har binyretretthet. Jeg prøver å holde meg unna kaliumrik mat, som bananer feks. (selv om jeg ikke klarer det, for jeg bare MÅ ha et par bananer om dagen... men jobber med saken:-). Istedenfor prøver jeg å spise salt på det som lar seg salte. Etter at jeg fikk svaret på håranalysen har jeg kastet kaliumtilskuddet i søpla.... men jeg hadde jo ikke noe merkbar effekt av det heller. Skal til legen i morgen, og skal spørre om måling av kalium inne i cellene (rød blodcelletest eller hva det heter).
Ja, kan godt tenkes at det har vært stoffskiftet som har vært latent hos meg og gjort meg sliten, fremfor binyrene. Er ikke utenkelig. Men den trøttheten som jeg fikk da jeg fikk lavt stoffskifte etter fødsel, har jeg riktignok aldri kjent på før.
Ang Florinef så har jeg søkt litt, og ser at en del går opp i vekt av det. Av den grunn tror jeg at jeg ligger unna....
Ellers er jeg enig med deg i at MYE skulle til om jeg skulle ha klart å nøste opp i alt dette tidligere, så jeg klandrer ikke meg selv.
Takk for svar, forresten, Gunnda og Blondie:-)
-
09-02-11, 14:16 #308
Hei Berit
Dette forundrer hjernen min. Aldosteron sørger for at nyrene filtrerer ut kalium. Mao lav aldosteron fører til hyperkalemi. Mesteparten av kaliumet i kroppen lagres i muskulaturen. Jeg fikk målt forhøyet aldosteron etter at jeg hadde målt for lav kortisol i fjor sommer. høyt aldosteron skulle ført til høyt BT, men jeg sliter med lavt (i går målt til 95/52). Hvis teorien her holder mål så er det da naturlig at jeg responderer på kaliumtilskudd. Men det stemmer ikke med lavt BT...værsågod å bli gal???
Hvis du ser på denne undersøkelsen, så er det ikke sikkert det er så ille for deg å ha litt høye kaliumnivåer en periode.
-
09-02-11, 14:38 #309
Jeg tager også tilskud af kalium og kan mærke bedring. Jeg blir mere frisk og det er som om jeg får mere ro i kroppen.
Jeg tager dem som flydende, sammen med andre mineraler også og er meget begejstret for dem. Det indeholder bl.a. også magnesium og natrium
http://shop.getbig.dk/index.php?main...roducts_id=376Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig
-
09-02-11, 14:46 #310
For lave nivåer av magnesium kan føre til for lave nivåer av kalium. Kan være her problemet ligger...
Lignende tråder
-
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Diagnosen
Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 26-08-07, 21:30
Svar med sitat

Bokmerker