Sitat Opprinnelig skrevet av Miori Vis post
Har fått time tidlig på nyåret.. Og lurer litt på hva jeg kan vente meg.. Noen som vet??? Synes forøvrig det blir verre og verre å tenke på at jeg faktisk har kreft, selv om alle bedyrer at den er enkel å behandle og at jeg blir frisk...
Noen som vet?
Sykehus og leger er jo forskjellige, men det finnes nasjonale retningslinjer for slik behandling. Les denne, du finner dokumentet her på forumet.

Normalt er det å møte opp til operasjon på morgenen. Selve operasjonen kan ta litt tid siden det er litt pirkete arbeide. Fint at de er litt presise når de skal skjære der de gjør
Du våkner med et dren i såret som du skal ha det første døgnet og det er lite problemer forbundet med dette, heller ingen større smerter. De bruker å stelle godt med oss pasienter Må ikke tro alt du hører fra enkelte i media ;)

Etter et døgn på sykehus så er det vel bare å dra hjem, du blir litt stiv i halsen og det kan være vanskelig å finne gode stillinger å sovne i, men med litt puter og enda mere puter så klarer man seg utrolig godt. Stivheten varer ei stund men det verste er over på ei uke eller 2.

Etter operasjon blir det sikkert jod-behandling med påfølgende scintigrafi (røntgen) for å sjekke at jod har trengt inn i kjertelvevet som det skal.
Så derfra og frem er det å starte letingen etter "dosen" ! Jeg starta på 150mcg med en gang dagen etter jeg fjerna kjertelen og økte hver 4.uke etter dette. Doseøkninger kan være litt utfordrende men de trykktegn jeg har følt etter økninger har avtatt etter noen dager/uke og stabilisert seg.

Om det er noe jeg har glemt her så bare vær konkret i dine spm.