Viser søkeresultater 1 til 10 av 143
Threaded View
-
11-11-10, 08:50 #28
Sv: D-vitamin - stoffskiftepåvirkning ?
Pizzaen som jeg skriver om over forsvant ved overgang fra Levaxin til Erfa (og candidakur)... Hadde den mer eller mindre i hele levaxin-perioden. Mer ved hver doseøkning.
Ikke sånne store, røde, kviser heldigivis... men de små, avgrensede med knallgul topp.
Så hypotesen er at kvisene enten kom av levaxin eller av tarmproblemer som følge av dårlig tilpasset mat. Jeg holder en knapp på det første.
Så jeg fritar d-vitaminen. Og er nokså sikker på at den d-vitaminen vi får her oppe er nok "når man er utearbeidende året rundt", ellers ikke.
Ellers ser jeg jo at Hashimoto's henger tett sammen med opptaksproblemer i tarmen og nedsatt tarmbevegelse (jern, b12, andre sporstoffer). Men det som er det STORE spørsmålet er om alt dette er følgeproblemer ETTER hashimotos, eller om det er underliggende ÅRSAKER til hashimoto's. For meg virker det mer og mer sannsynlig at vårt levesett og kosthold er en medvirkende årsak til at så mange får disse problemene...Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Svar med sitat

Bokmerker