Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Heia og velkommen hit
Jeg må først starte med å gratulere deg for å krysse av legens "avglemte" blodprøver et klart eksempel til etterfølgelse

Du skriver aller prøvene dine her, men du glemmer det viktigste; har du symptomer som kan være lavt stoffskifte? Hvis du har det er dette viktig sett i sammenheng med en anti TPO (min var på 3662 når jeg ble diagnistisert). Etter mitt skjønn levner ikke prøvene dine mye tvil om lavt stoffskifte, men som sagt er det først og fremst symptomer sett i sammenheng med prøvesvar som er viktig.

På dette forumet er vi opptatt av at legene skal se mindre på TSH, men likevel ser jeg vurderer TSH mye selv. Finn sier ofte at det kan være en "feil" i TSH produksjonen. Selv tenker jeg at TSH produksjonen er like individuell som mye annet. Jeg var SYK når jeg fikk diagnosen, men hadde likevel TSH såvidt innenfor ref området, og jeg hadde vært syk lenge. Jeg tenker derfor at kanskje er det noen av oss som har flere TSH reseptorer på kjertelen enn andre og at derfor har vi aldri hatt særlig høy TSH produksjon som frisk? Kanskje er det også slik at for noen av oss at når man har gått lenge syk og ubehandlet gir kroppen opp å produsere masse TSH?

Håper du skjønner hva jeg mener; selv om stoffskifteprøvene er innenfor ref området betyr ikke det at du ikke har hypothyreose. Det er sympotomene dine og evt arvelighet prøvene må sees i sammenheng med.
Skal vi se:
- Jeg kan sove i 12 timer, og vil helst sove i 5 til...
- Jeg blir totalt utslitt etter en hel dag på jobb.. Tok meg selv i å nesten begynne å grine når jeg sto og laget middag en dag etter jobb, pga jeg var sliten.. Og jeg er liksom regnskapsfører.. så ikke så fysisk hard jobb liksom...
- Fryktelig tørre øyne om natten/morgen.. Men dette fikk jeg etter øyelaseroperasjon som jeg hadde i september 09.. Men det skulle liksom gå over innen et år... Så jeg vet ikke.
- Evig hodepine..
- Føler meg "ullen" i hodet
- Vanskelig for å konsentrere meg
- Økt plaget med angst. (har hatt dette tidligere, men var tilnærmet "frisk" i nesten 2 år.. og fikk det PLUTSELIG mer og mer tilbake.. Og jeg har det supert i livet, mtp mann, barn, hus, økonomi.. osv...
- mye svimmel.. (men dette er ofte i forbindelse med angsten)
- Går ikke ned i vekt.. Selv om jeg spiser fornuftig (holdt meg lenge på 1600kcal/dag, og gikk OPP i vekt...grrr)
- har også vært mye småsyk.. liksom aldri kommet meg skikkelig igjen.. Det siste 2 årene...

Jeg regner med at legen ikke kommer til å mene dette er noe å gå videre med.. Men dere mener jeg bør behandles? Og at jeg sannsynligvis har lavt stoffskifte?