Side 8 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 71 til 80 av 90
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Jubiiii :))

Sitat Opprinnelig skrevet av TanjaK Vis post
    Gadagung gadagung....ja det var altså mit hjerte i aftes og i nat, hvor jeg først faldt i søvn omk. kl. 4.
    Så jeg kan hermed konstatere at 4 grain vist er i overkanten for mig....så meget for mine ideer om at kroppen evt. har brug for lidt ekstra i starten
    TanjaK, angående hjertebank: Anisa skrev for en tid tilbake om at mange opplever hjertebank ved overgang til Thyroid. Mange av oss er ikke vant til normal hjerterytme, til å høre og kjenne vårt eget hjerte dunke der inne i brystet, fordi vi har gått og vært underdosert over lang tid. Det kan altså være den ukejnte opplevelse av et helt normalt hjerte i full gang med å ha det bra, men det kan også være overdose. Så det kan jo være lurt å sjekke. Husk at du må gå på en og samme dose over 4-6 uker før det slår ut på blodprøven.

Noen leger mener at den forhøyede mengden T3 i Thyroid ikke er bra for hjertet på sikt. Grisen har altså litt mer T3 enn mennesket. Jeg vet ikke. Jeg vet jo at Broda O Barnes blant annet gjorde hjerteundersøkelser på den tida hvor alle fikk Thyroid, fordi den syntetiske ikke fantes, og resultatet var at de som brukte Thyroid hadde i snitt et mye bedre hjerte enn de som ikke brukte Thyroid. Hans konklusjon på dette var at det var mange der ute med et uoppdaget stoffskifteproblem, og derfor slet de med hjerteproblemer.

Jeg skal etterhvert teste ut Thyroid sammen med syntetisk T4 for å få et balansert forhold mellom T3 og T4. Flere her på forummet bruker denne miksen og har det bedre på den enn Thyroid alene. Så det kan være verd å sjekke ut og teste det som du gjør nå!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Jubiiii :))

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jeg vet jo at Broda O Barnes blant annet gjorde hjerteundersøkelser på den tida hvor alle fikk Thyroid, fordi den syntetiske ikke fantes, og resultatet var at de som brukte Thyroid hadde i snitt et mye bedre hjerte enn de som ikke brukte Thyroid. Hans konklusjon på dette var at det var mange der ute med et uoppdaget stoffskifteproblem, og derfor slet de med hjerteproblemer.
    Barnes har også bidraget væsentligt til forskningen i årsager til hjertesygdomme. I løbet af sit liv tilbragte han mange somre i Graz, Østrig, hvor han omhyggeligt studerede de mange, obduktionsrapporter, arkiverede på byens hospital. Byen Graz`s optegnelser af obduktioner anses generelt for at være de ældste og mest komplette i verden, hvilket var et følge af kejserinde Maria Theresias bekendtgørelse udstedt for over 200 år siden, hvor hospitalerne i byen Graz fik pålagt pligten til, obligatorisk at udføre obduktioner på alle afdøde uanset dødsårsag.

Hans studier af over 70.000 af disse obduktionsrapporter spænder over krigens år 1939-1945, førte Barnes mod opdagelsen af, at åreforkalkning - den underliggende årsag til hjertesygdomme og hjerteanfald - som er ellers udbredt opfattelse - ikke var forårsaget af kost og kolesterol, men af hypothyreose.

Barnes`obduktions-forskning viste imidlertid, at i krigen år, hvor antallet af dødsfald på grund af hjerteanfald var faldet, skete det ikke pga. knaphed på fedtrige fødevarer, men pga. et stort tal af hovedsageligt tuberkulose-dødsfald. Hvad studier af obduktionsrapporter dog viste var, at havde disse mange tuberkulose-dødsfald ikke indtruffet, ville det samme store flertal af patenter være døde af et hjertetilfælde kort efter, hvis infektionen ikke havde dræbt dem først, og endvidere, at stort set alle disse patienterne var hypothyroide.

Barnes konkluderede derefter, at hypothyroide patienten både er modtagelige for infektion og åreforkalkning, og at det kun er et spørgsmål om ydre/indre forhold, der vil afgøre, hvilke af dem vil blive fatalt først. Således kan fald og stigning af hjerteanfald under og efter krigen, kan tilskrives en øget hyppighed af smitsomme sygdomme under krigen, og et kraftigt fald af disse efter krigen, som følge af en udbredelse af anvendelsen af antibiotika.

Barnes har også gennemført en tiårs undersøgelse af sine egne patienter, der viste en 94% reduktion i forekomsten af hjerteanfald i forhold til Framingham Heart Study. Barnes konkluderede, at dette skyldtes den grundige screening for og effektiv behandling af hypothyreose blandt hans patienter, som i vid udstrækning forhindrede udviklingen af åreforkalkning.
    Kilde: Noras "Interessant fra Barnes bok (indlæg nr. 9).
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Tusind tak for meget interessant læsning

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    rogaland
    Meldinger
    25

Jeg byttet over uten opp eller nedtrapping og det gikk bra. Opplevde bare å få et nytt og bedre liv.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Standard Sv: Hydrocortison - hvor meget og hvor længe?

Apropos kortisol
    Er der nogen, der ved om man kan købe det i mindre styrke på tube, til udvortes brug, i håndkøb i Dk?

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Jeg har købt min hydrocortison på apoteket i håndkøb.
    Den jeg har hedder Hyderm 1%

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Hej Tanja
    Tak for dit svar - bruger du det også mod binyrertræthed?

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Jeg har haft brugt den ind imellem og jeg tror bestemt også at det hjalp mig lidt.
    Jeg smurte med ca. 10 cm. 2 gange dagligt i en kortere periode og herefter har jeg så brugt lidt når jeg følte jeg kunne have gavn af det.
    Min opfattelse er dog at mange kan nøjes med mindre. Jeg mener at have læst at flere kun smører med 1 cm. x antal gange dagligt, men jeg tager muligvis fejl.
    Efter jeg er kommet op på 4 grain thyroid synes jeg ikke haft brug for det, men jeg har det liggende i tasken for en sikkersheds skyld

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av kaja5 Vis post
    Jeg byttet over uten opp eller nedtrapping og det gikk bra. Opplevde bare å få et nytt og bedre liv.
    Hvor er det skønt at det også kan gå så nemt

Jeg er nu på 4 grain thyroid og ind til videre fungerer det godt på den dose uden at jeg føler jeg må bruge tilskud af euthyrox
    Det som ser ud til at have fungeret for mig i overgangen, var at bruge lidt T4 ved siden af thyroid, altså starte med thyroid og så supplere i et par dage med T4 når jeg følte at jeg røg ned.
    Så fik jeg det bedre og kunne tænke klarere.
    Så fjernede jeg T4 og øgede dosen af thyroid en smule og når jeg så følte jeg røg ned igen, så tog jeg T4 igen et par dage.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Hydrocortison - hvor meget og hvor længe?

Sitat Opprinnelig skrevet av TanjaK Vis post
    Jeg smurte med ca. 10 cm. 2 gange dagligt i en kortere periode og herefter har jeg så brugt lidt når jeg følte jeg kunne have gavn af det.
    Min opfattelse er dog at mange kan nøjes med mindre. Jeg mener at have læst at flere kun smører med 1 cm. x antal gange dagligt, men jeg tager muligvis fejl.
    Blir ikke det ganske dyrt jeg kjøpte en tube med 25 gram (1%) og den kostet 85 kroner
    så jeg har ikke råd til å handle kremer og tilskudd i Norge

Hva mon slikt koster i Danmark og Sverige ??
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Side 8 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. ca. 4 år med lavt stofskifte
    Av lilli i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 22
    Siste melding: 22-07-10, 10:20
  2. højt blodtryk og lavt stofskifte?
    Av Babe i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 14
    Siste melding: 19-06-10, 11:32