Side 4 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 48
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Må bare tilføye at noen hevder at levaxinen liksom virker bedre eller føsrt virker hvis man går på lavkarbo. Ligner noe på hva jeg skrev i et referat om kosthold i en annen folder her.
    Men en TSH på 2 og 3 er helt vanligvis underdosert også hvis ft4 er 22 eller 24.
    Det er nemlig alltid noen som trenger ft4 akkurat på øverste grense eller akkurat littegrann over.
    Og ikke glem at mange får et helt nytt liv med litt liothyronin, for eksempel er 5µg eller 2x 5 µg ofte nok.

Hvis ikke dette hjelper, sverger mange til det naturlige thyroxin fra svinekjertler fordi det er i en anne form som kroppen gjenkjenner. Det står masse om det her på forumet.

Man må også få sjekket om manhar noe annet, slik som cøliaki (en av hundre har det) eller noe annet elr B-12-mangel som jo er autoimmunt det også og henger tett sammen med hypothyreose.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Så på www.furst.no at det er kommet en bedre cølliakitest. Men kan den erstatte biopsi ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    oslo
    Meldinger
    121

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av lolipop2000
    Skal bestille time hos Endokrinolog, men hva kan de hjelpe meg med på Aker?
    hormonlaboratoriet ligger på aker, og her ligger tyroideapoliklinikken - det er der de virkelige spesialistene på feltet jobber.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Vest-Agder
    Alder
    40
    Meldinger
    21

Standard

Kan noen gi meg konkrete ting jeg begnne med for å få orden på stoffskifte?

Tar nå 100 mcg Levaxin. Skal be legen skrive ut T4! Men hva kan jeg gjøre med binyrene og B12 vitamin?

Har en Progeston krem liggende? Hjelper dette for binyrene? Evt hva skal jeg ta for Binyrene?

Kan jeg få skrevet ut B12 vitmain selvom jeg har verdier innenfor "normal" nivået?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Ehh - progesteron er kvinnegreier det da - trur ikke det er løsningen for deg
    Men ikke så greitt for oss enslige svaler.........
    eller okser da.

100µ er for lite. Det gjør at du får problemer, men øk den s a k t e !
    25 av gangen annenhver måned. Etter 4 mnd så er du inærheten. Etter 4 til så kan du se tilbake på den store gangen du hadde problemer.

Hvis Levaxin er saken for deg da.
    Levaxin inneholder kun T4 som er syntetisk fremstillt.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Vest-Agder
    Alder
    40
    Meldinger
    21

Standard

Hva skal jeg ta for Binyrene da?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

En behandling som skal støtte binyrene kan ikke settes inn før en vet hva som skal støttes. Binyrene består av 3 deler som lager mange hormoner så en må først få en oversikt over hva som er problemet før en kan støtte det.
    Etter min mening må eller bør alle som har et definert stoffskifteproblem teste binyrefunksjonen.

Dette er spesialistkrevende og kan komme igang på grunnlag av undersøkelser fastlegen din utfører.
    Jeg vet det kan være krevende å få en fastlege til å gjøre disse undersøkelsene, men de innledene undersøkelene er bare blodprøver.
    Neste runde er spyttprøver av fritt kortisol.
    Fastlegen sender deg da videre til spesialist om det er noe han mener bør undersøkes nøyere.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Vest-Agder
    Alder
    40
    Meldinger
    21

Standard Noen som gidder analysere resultatet mitt?

Behandlingen jeg bruker om dagen er 100 mg Levaxin.

Fritt T4: 23 - normal verdi er 10-23

IgA: 0.1 - normal verdi er 0.7 - 3.8

TSH: 2.3 - normal verdi er 0,20 - 4.0

Vitamin B12: 290 - normal verdi er 160-470

Til tross for at jeg er innenfor normalverdiene så har jeg masse symptomer på lavt stoffskifte og føler meg ikke bra.

Hva bør jeg gjøre?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

nå har jeg vært høy en periode,men påveg ned registrerte jeg at symptomene snek seg tilbake når FT4 var på 31...
    tydelig at jeg har det best som høy...
    har ikke fått mine siste resultater enda, men like over 31, kanskje 32 eller noe hadde jeg det helt supert. ingen symptomerpå hverken høyt eller lavt
    kanskje du også er sånn?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Grenseverdiene du sammenlikner prøven din med er laget for og av antatt friske mennesker.
    Det er ikke uvanlig at fT4 må være høyere enn den maximalgrense man konstruerer for normalbefolkningen når man er på Levaxin.

TSH blir normalt null eller svært lav når man er på Levaxin og enda lavere på Armour.

100µg er en lav dose og ikke noe rart at du har hyposymptomer.

Side 4 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Livet er fedt
    Av Mod i forumet Kosthold - fett og kolesterol
    Svar: 2
    Siste melding: 11-10-11, 17:08
  2. Hypotyreose tar livet av meg
    Av lolipop2000 i forumet Frustrert og lei
    Svar: 44
    Siste melding: 17-03-09, 21:34
  3. LIVET I DELVIS KOMA
    Av Tor i forumet Lavt stoffskifte