Side 1 av 5 12345 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
    Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Vest-Agder
    Alder
    40
    Meldinger
    21

Standard Hypotyreose tar livet av meg

Jeg hater fastlegen min, en forbanna arrogant idiot

Fikk sykdommen i 2001 og er nå erklært frisk av legen ! (bruker levaxin)

Jeg har så mange symptomer at jeg blir gal!

* Hvorfor er jeg helt BLEK i ansiktet? Får fin farge på resten av kroppen, men ansiktet mitt er helt SYKELIG BLEKT! Hvorfor?!

* Hvorfor er håret mitt så jævlig TØRT? Jeg ser jo ut som en idiot hvis jeg ikke har noe voks eller annet i det.

* Hvorfor har jeg behov for mange flere timer søvn enn alle andre?

* Hvorfor klarer jeg ikke konsentrere meg om ting lenger?

* Å HVORFOR I HELVETE HØRER IKKE LEGEN MIN PÅ MEG? HVORFOR FØLER JEG MEG SOM EN JÆVLA HYPOKONDER HVER GANG JEG ER OSS LEGEN?

Å sist men ikke minst, jeg har begynt å bli dement. Jeg har ikke lenger kontroll over luftavgang! Jeg merker ikke engang at jeg slipper ut luft, men jeg gjør det. Jeg er 21 år! Å klarer **** ikke kontrollere tarm gassen min.

Å joda, jeg har vært til undersøkelse halve norge rundt for å finne ut hva som er galt når det kommer til inkontinensen! De finner nedsatt sensibilitet i anal kanalen. Enkelte mener det kan være pga dårlig blodomløp eller noe., men ingen kan si noe sikkert. Det eneste de kan si sikkert er at DE KAN IKKE GJØRE NOE MED DET!

Jeg er 21 år gammel gutt, som har fått beskjed om at dette må jeg leve med! Hahaha? Hva **** snakker de om? Ikke ****.

Hva er deres mening om dette? Jeg har undersøkt alt som er mulig å undersøke i forhold til inkontinensen, de finner ingenting galt. Bortsett fra dårlig sensibilitet i anal kanalen, som de ikke har peiling på hvorfor er sånn. KAN DETTE HA NOE MED DET LAVE STOFFSKIFTET Å… GJØRE? STOFFSKIFTE ER JO ROTEN TIL ALT ANNET ****SKAP I KROPPEN MIN!

Å HVORFOR SIER LEGEN AT JEG ER FRISK I FORHOLD TIL STOFFSKIFTET? BRUKER LEVAXIN MEN HAR ALLE JÆVLA SYMPTOMENE PÅ DET FORBANNA MAKKVERKET AV EN SYKDOM.

ER LIKE FØR JEG GÅR Å HENGER MEG FOR Å STATUERE ET EKSEMPEL OVENFOR LEGEN MIN. SÅ HAN KAN FÅ ET LIV PÅ SAMVITTIGHETEN, kanskje han tenker som om flere ganger før han påstår at en gutt på 21 med lavt stoffskifte og inkontinens som symptom. SKAL BARE LEVE MED DET! SPAR MEG!

21 år, hele livet foran meg. Er nå veien legges for om jeg skal bli en sammfunstaper eller vinner. Hvor er jeg på vei? SAMMFUNNSTAPER, jeg er 21 år og har allerede falt ut av systemet. Ingen jobb, ingen skole. Sitter hjemme å spiller poker,sover og er BITTER.
    Sist endret av Admin; 13-03-09 kl 21:47 Begrunnelse: Forkerte tegnsæt: Ø Ã… rettet

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Oi!

Du var tydeligvis ung da du fikk sykdommen. 15 år?
    Lavt stoffskifte i seg selv gjør jo at vi orker mindre og vi vil sikkert merke mer eller mindre til det hele livet. Da akkurat det begynte å gå opp for meg, ble jeg og forbannet, gråt og ble redd for fremtiden. Jeg har tenkt mye på hva som er viktig for meg å prioritere i livet.
    Men formen er opp og ned, jeg vet at de gode periodene kommer, og da har jeg mye energi. Og jeg vet at de dårlige periodene kommer, da kan jeg be om sykmelding og slappe av.

Hvilken dose bruker du?
    Har du forsøkt Liothyronin?
    Har du oversikt over dine egne prøvesvar? -og hvordan du føler deg med forskjellige doser?

Kan du be om henvisning til endokrinolog?
    Evt bytte fastlege?

Håper du ikke gir helt opp pga en arrogant lege. Legen er ikke en så viktig person i livet ditt at han er verdt det! Hva er viktig for DEG å oppnå??? Hva kan du klare slik formen er nå?

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Vest-Agder
    Alder
    40
    Meldinger
    21

Standard

Var 15 når jeg fikk det ja!

Har brukt følgende dose i alle år:

100MG Levaxin om dagen, har ikke prøvd noe annet da legen nekter å gi meg noe annet.

Har ikke kontroll over mine egne prøveresultater, tok prøver for en uke siden og skal høre om jeg kan dra opp på legekontoret å få det skrivd ut, så jeg kan dele med dere.

Hva er en endokrinolog?

Hvor lang tid tar det før jeg merker det om jeg øker dosen av Levaxin? Til f.eks 300MCG?

Fått prøve svaret fra 22 juni nå

FT4 - 24
    TSH - 7.9 (Er ikke denne litt høy?)

FT3 var ikke sjekka...

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Alder
    46
    Meldinger
    55

Standard Bytt fastlege

Tror jeg hadde prøvd å bytte fastlege hvis jeg var deg. Resultatene dine er hvertfall for høye.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Vest-Agder
    Alder
    40
    Meldinger
    21

Standard

Hva er optimal TSH verdi?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    71

Standard optimal TSH

Hej ! Så vidt jeg ved er en optimal TSH omkring 1 for dem, der i behandling, men det er individuelt, hvornår man føler sig tilpas.

Jeg har eks. haft kræft så min TSH må ikke kommer 0,1. Så må jeg håbe på at min krop kan vænne sig til det.

MVH Lene

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Vest-Agder
    Alder
    40
    Meldinger
    21

Standard

Jeg har 7.9? Nå ble jeg nesten glad.....

Hva er optimal ft4?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Du må ikke finne på å øke dosen fra 100 til 300, les i innleggene her så ser du at mange øker med 25 når dosene økes, sånn er det iallefall for min del, å øke mere er jo direkte farlig. Var jeg deg så hadde jeg byttet lege, tror du ville fått mere hjelp da, en som lar deg ligge på samme dose i 6 år med en så høy TSH kan jo umulig være noe tess.
    Du får ha lykke til videre, og så må du ha en god sommer

Helene
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

TSH skal ligge mellom 0,5 - 1,5.
    Jeg vil råde deg til å ta denne med til han neste gang om han ikke vil justere deg på dose. Og samtidig be om time til endokrinolog (ekspert på feltet).

http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=520952

Jeg vil råde deg til å lære mest mulig om sykdommen din slik at du kan fortelle han noen ting han ikke vet ;) Det ligger en god del på "Nyttige Linker" og så bør du dra til biblioteket og se om de har bøker om temaet.

Du bør virkelig bytte lege om han ikke skjerper seg! Det kan du gjøre på nettet. Gå inn på trygdeetaten sine sider. Om legen ikke skjønner at noe ikke stemmer helt på en TSH som er så høy kan han gjerne lite om stoffskiftet.

Lykke til! Det går seg nok til på et eller annet vis..
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Optimal TSH for de fleste av oss som spiser thyroxin er null.
    Måleinstrumentene labben bruker har en nedre grense på 0,01 så p labarket står det <0,01.

Det er flere lett forklarbare grunner til at den blir så lav - prøv søkefunksjonen her på forumet så finner du sikkert mye om det.
    7,9 ? er helt sykt at du ikke får beskjed om å øke dosen !

Optimal fT4 er det du skal søke å finneut. Du har DIN verdi, og hvor stor den er vet ingen. Det er ikke sikkert den ligger innenfor grenseverdiene engang, den kan godt ligge litt over. På deg ? tipper et sted mellom 18 og 24.

For å finne den fT4-verdien du trives med må du gå svært sakte fram. Den ligger nær den maksimale dosen du tåler. Øk dosen med 25µ/dag hver måned. Hjertet er som regel det som bruker lengst tid på å tilpasse seg dosen. Får du for mye hjertebank eller at den varer over noen få dager, så gå litt ned på dosen igjen en tid.

Jeg syns ikke det er nødvendig å ta blodprøver heller. Jeg gikk sakte fram å stolte på mine følelser og hadde ikke blodprøveresultater i bakhue som kunne bringe meg til å tro noe annet.
    Hadde jeg bare gjort dette for 20 år siden.......

Jeg syns det er for jævlig at folk ikke blir fulgt opp bedre enn det du gjør !
    Du har selvfølgelig rett til å klage på en behandling som ikke virker godt nok !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 1 av 5 12345 Siste

Lignende tråder

1. LIVET MED OG UTEN ARMOUR THYROID
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 06-07-07, 18:52
  2. LIVET I DELVIS KOMA
    Av Tor i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 20-02-07, 11:50
  3. ta tabletter resten av livet?
    Av komlå i forumet Lavt stoffskifte