Viser søkeresultater 21 til 30 av 73
-
23-03-07, 22:01 #21
Hei igjen Grynet! Syns nå ikke du skal la være å fortelle om graviditeten eller være redd for miste på grunn av stoffskiftesykdommen. Det er ikke SÃ…Ã… mye større sjans for at det går galt på grunn av sykdommen hvis stoffskiftet er bra regulert. Selv friske venter jo ofte til ca. 12 uke med å fortelle "alle" det. Men kanskje naturlig å fortelle det til foreldre og de nærmeste vennene før den tid? Jeg syns ikke det er noen grunn til å vente lenger på grunn av stoffskiftesykdommen i alle fall. Vi fortalte det til ganske mange i uke 9, da vi hadde vært på ultralyd og alt så bra ut. Litt naivt kanskje... Kjedelig å måtte sende ut masse kontrameldignger, men det er også godt at noen vet dersom det går galt. Og uansett, det var moro så lenge det varte.. Det er ikke noe grunn til å la være å glede seg selv om det kan gå galt! (Men neste gang vil jeg nok si det til litt færre så tidlig og si at de ikke må si det videre før det er "sikkert")
Lykke til! Det er størst sjans for at det går bra, husk det!
-
27-03-07, 22:36 #22
Hei Gry!
Gratulerer med graviditeten! Spennende tid du har i vente da!
Det er kjempeviktig at stoffskiftet ditt er godt regulert under graviditeten, selv om barnet visstnok tar det det vil ha uansett... Men ta prøver ofte, det er nok lurt.
Det kan være en god idé å be legen din sende beskjed til Aker om at du er gravid. Mener å huske at de prioriterer å ta inn gravide med stoffskifteproblemer der, og ettersom du sier at legen din ikke har så god peiling, så er det enda viktigere at du får komme dit!
Lykke til!
Klem fra HilmaDiagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag
-
28-03-07, 07:02 #23
GRATULERER!
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
30-03-07, 11:21 #24
gratulerer så mye med nurket i magen.
blir spennende å følge deg frem over.
klemHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
30-03-07, 20:52 #25
Gratulerer fra meg til deg...det er jammen litt av ett påskeegg.
Gled dere...ikke ta sorgene på forskudd.
Husker godt selv da det var 2 blå streker på min...jeg la den på puta til mannen min, slik at det var det første han så da han våknet..STOR GLEDE.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
30-03-07, 23:03 #26
-
01-04-07, 20:15 #27
Tusen takk for alle gratulasjonene :O)
Jeg har i tillegg til å bli gravid fått diagnosen ME. Og legen som ga meg den diagnosen sa at han ville ha sykemeldt meg igjennom hele svangerskapet pga det kan bli veldig tøft for meg... ARTIG....
Men skal forsøke og gå tilbake til 50% stilling 25 april, se hvordan dette fungerer,
Nå sitter jeg her, kvalm nesten hele tiden. faktisk veldig fin om morgenen men når ettermiddagen kommer så kommer det kastende på meg.
HÃ…PER DETTE GÃ…R OVER RAAAASKT
Ellers er jeg kjempetrøtt og blir fort sliten av ingenting.
Skal holde dere oppdaterte om påskeegget mitt..
Hashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
03-04-07, 18:49 #28
Da eg blev gravid tok eg først blodprøver (TSH, FT3, FT4, jern og ferritin), deretter økte eg med 25 mikrogram levaxin før eg hadde fått resultatet. Deretter fikk eg jevnligt tatt nye prøver ( ca hver 4 uke ) og økte litt til når eg kjente at det trengtes. I alt økte eg med 50 mikrogram levaxin. Graviditeten gikk bra selv om første trimester var ganske tungt, eg var så ufattelig trøtt og kvalm, men etter det så var det helt ok og nå ligger tøtta og sover og eg får litt tid til å surfe.
Til Cina: Hvem sae at du ikke skulle ta levaxinen din? Det er jo rett og slett uforsvarligt.
Lykke til og ta vare på deg selv og nurket.
-
05-04-07, 11:34 #29
gratuleeeeeeeeeeeeeeeeererererererer!!!!!!!!!!
nå tar jeg et bare på uken, men mener man skal øke dose med 50% første trisemester - altså nå.
men ingen krise om det ike skjer på dagen, så bare ta det helt med ro til du skal på legetime:=)
ta å google graviditet+levaxin så finner du kanskje de nøyaktige dosene for de ulike fasene.
-
08-04-07, 18:18 #30
God påske alle sammen selv om den snart er over
her snør det igjen etter noen fantastiske soldager 
Tusen takk for all informasjon dere har kommet meg.
Kvalmen er ikke så ikke men jeg er fremdeles VELDIG trøtt.. har økt litt på dosa mi. tar 25 mg to ganger i uka ekstra. skal sikkert ta mere men får se hva blodprøvene sier
klem fra megHashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
Lignende tråder
-
Forvirret over Hashimotos info
Av Xaka i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 14Siste melding: 10-04-09, 13:52
Svar med sitat
Bokmerker