Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    172

Standard Lavt stoffskifte og livs og uføre forsikring?

Jeg har funnet ut at jeg vil gjerne ha en sånn forsikring, men forsikringsselskapet skal jo sjekke alt mulig, føler meg ikk komfortabel med å frita min lege fra taushetsplikten som de krever, men det ser jo ut som at jeg må det...

Det jeg egentlig lurer på er om noen av dere har livs og uføre forsikring og om det at dere har stoffskifte problemer har økt forsikringsutgiftene eller om det er satt begrensninger på når forsikringen utbetales?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    71

Standard

Jeg har uføreforsikring. Jeg måtte fylle ut en helseskjema da jeg kjøpte forsikringen, og de ba meg deretter oversende kopi av journalen min. Heldigvis godtok de det selv om jeg har hatt høyt stoffskifte og masse annet tidligere. De nevnte ingenting om det til meg, i hvertfall

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Det gikk greit for meg å få forsikring, fikk det som Hyper og har bare forsatt å betale. De måtte bare ha en legeerklæring, og det var greit for meg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    71

Standard

Og de har ikke satt noen grense for utbetaling o.l. Jeg får utbetalt som alle andre hvis det skulle skje et eller annet.

Jeg følte meg også veldig ubehagelig da de fikk oversendt journalen min. Tenkte liksom "hvem i all verden skal lese den" og jeg ble litt skeptisk, må jeg si. Men man må vel bare tenke at de vet hva de gjør og håpe på at de godtar den!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Legen min skrev bare en erklæring ang stoffskiftet, men nå er dette snart 100 år siden og det var kanskje ikke så strengt da?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    66

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av heisann
    ...nå er dette snart 100 år siden og det var kanskje ikke så strengt da?
    Haha! Trur du ljug på deg nokre år, no, heisann!

Er ung og dum, ennå, og har ikkje akkurat tenkt mykje på livsforsikring 8)
    Men: kanskje det burde ordnast før ein diagnose er på plass? (Trur ikkje eg har diagnose)
    Studine - ferdig skolert

baremei Gjest

Standard

Kanskje de av dere som har slik forsikring kan fortelle hvor dere har forsikringen og hva den koster?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard

Dette er ikke svar på spørsmålet i det hele tatt, bare en liten avsporing.

Jeg har ikke livsforsikring eller annen helseforsikring. Ser ikke det helt store poenget med det så lenge jeg er enslig og uten barn.

Ble flere ganger plaget av en selger fra IF som absolutt ville selge meg livsforsikring. Da hadde det akkurat vært en sak i mediene om en mann som syntes det var urimelig at forsikringsselskapet krevde dobbelt premie fra han fordi han var overvektig.
    Så jeg svarte selgeren med at "tro meg, jeg har så mange helseplager at dere ikke vil ha meg som kunde!" og ramset opp overvekt, stoffskifte, insulinproblemer etc.
    Det ble stille fra den kanten da...
    Har ikke hørt noe mas om livsforsikring etter det.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Studine
    Sitat Opprinnelig skrevet av heisann
    ...nå er dette snart 100 år siden og det var kanskje ikke så strengt da?
    Haha! Trur du ljug på deg nokre år, no, heisann!
    , hvertfall 12-13 år da, men det er jo fryktelig nære!!!!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hm... Hm... og Hm...

Søkte uføretrygd for noen år tilbake. Det kunne jeg ikke få for jeg var for frisk!

I samme tidsrom ble jeg tilbudt en slags syke- eller uføre- forsikring. Men når de fant ut av hva jeg feilte, så kunne jeg ikke få for jeg var for syk!!!

Og det kan ikke ha vært pga astma'en, for den var ikke blitt diagnostisert enda.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Arbeidskapasitet og behov for 50 % uføre
    Av tidy i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 1
    Siste melding: 04-11-07, 13:00
  3. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  4. Innvilget tidsbegrenset uføre!
    Av kira i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 26
    Siste melding: 07-05-06, 19:50

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn