Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 31
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard Sv: Jeg har nå gått hos Dr. Hertoghe siden Mars 2010 og blitt bedre

Skulle bare mangle, Sharon! Jeg ønsker alle der ute perfekt helse, lange og fine liv, med god form, vakkert utseende og total lykke! Dette håper jeg å oppnå en dag! Jeg syntes Hertoghe er som en slags Gud, selv om han bare er et vanlig menneske han også. Han er dyktig til å symptomdiagnosere. Han er den største helten min innen helse og kosthold. Jeg har 3 andre nære venner som også ble med ned til han og som er faste pasienter hos han nå. De har alle blitt bedre! Sakte men sikkert! Alle hadde slitne binyrer. Det tror jeg er det verste man kan ha for da går stoffskiftet (Thyroid) til dundas også!

Rartr på dansk = Fint, ikkesant? *ler*

Ha en god Lørdagskveld allesammen! Jeg skal se en god film i kveld! Neste uke: Konsert! Uken etter: Tur til Hertoghe!

PS! Kroppen min ser virkelig bedre ut i speilet nå. 80 kilo, OPTIMALVEKT. Mangler bare STRAM kropp og muskler. Men Hertoghe fikk vekk de meste av vannet og fettet med sine hormoner. Respekt til deg, Therry. Du er flink!!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    58
    Meldinger
    125

Hei Thomas!

Og takk for alle opplysningene, det er bare bra å høre lit om Hertoghe. Egentlig jeg skal til Herthoghe også etter det nye året. Har allerede tatt blod prøvene som var anbefalt av ham, og jeg fikk svarene for testen i dag. Jeg har noe spørsmål kanskje du kan deler lit med meg og alle de andre.

1. Hvor lenge mener Herthoghe at du må bruker veksthormoner, bruker du veksthormoner for og motvirker testosteron bivirkninger? jeg forstår at veksthormoner skal brukes livet ut når man først begynner med dem, kanskje jeg tar feil.
    2. Bruker Hertoghe i sin behandling for eksempel mikronisert Pregnenolone, slik at dette skal balansere den hormonelle kaskaden særlig det steroid hormoner, og forhåpentligvis at man vil sliper og bruker Testosteroner og Veksthormoner. Eller er dette bare min fantasi som kommer fra min frykt for og bruker testosteroner, Veksthormoner og Hydrokortisona… Jeg har tenkt og tar dette opp med ham når jeg treffer ham.
    3. Hvordan er det å reise gjennom flyplassen med så mange medikamenter på veien hjem?
    4. Hvor mange timer synes du er optimal i det første møte, jeg har bestilt 2 time. Og den lange spørsmål skjema skal gjennomgås og den vil ta tid tror jeg.

Takk på forhånd

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Men Hertoghe fikk vekk de meste av vannet og fettet med sine hormoner.
    Thomas, vet du hva i behandlingen til Hertoghe som gjør at du fikk bort vannet? Jeg sliter med ødemer. Bena mine er hovne, og jeg mistenker at det ikke bare er der det er vann. Legen jeg går hos, enda han er elev av Hertoghe, har ikke noe forslag på hva som kan gjøres.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Jeg har nå gått hos Dr. Hertoghe siden Mars 2010 og blitt bedre

Sitat Opprinnelig skrevet av Hassan Vis post
    Egentlig jeg skal til Herthoghe også etter det nye året.
    Hej Hassan Tak for gode nyheder. Håber Thomas kommer med et godt svar snart. Har skrevet en hilsen til dig, i din egen signatur-tråd.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Sitat Opprinnelig skrevet av Hassan Vis post
    Hei Thomas!

Og takk for alle opplysningene, det er bare bra å høre lit om Hertoghe. Egentlig jeg skal til Herthoghe også etter det nye året. Har allerede tatt blod prøvene som var anbefalt av ham, og jeg fikk svarene for testen i dag. Jeg har noe spørsmål kanskje du kan deler lit med meg og alle de andre.

1. Hvor lenge mener Herthoghe at du må bruker veksthormoner, bruker du veksthormoner for og motvirker testosteron bivirkninger? jeg forstår at veksthormoner skal brukes livet ut når man først begynner med dem, kanskje jeg tar feil.
    2. Bruker Hertoghe i sin behandling for eksempel mikronisert Pregnenolone, slik at dette skal balansere den hormonelle kaskaden særlig det steroid hormoner, og forhåpentligvis at man vil sliper og bruker Testosteroner og Veksthormoner. Eller er dette bare min fantasi som kommer fra min frykt for og bruker testosteroner, Veksthormoner og Hydrokortisona… Jeg har tenkt og tar dette opp med ham når jeg treffer ham.
    3. Hvordan er det å reise gjennom flyplassen med så mange medikamenter på veien hjem?
    4. Hvor mange timer synes du er optimal i det første møte, jeg har bestilt 2 time. Og den lange spørsmål skjema skal gjennomgås og den vil ta tid tror jeg.

Takk på forhånd
    Hei Hassan,

Hvordan er livet? Ikke helt topp? Skal nok bli bedre, ser du. Bare vent!

Har du allerede bestilt time og sendt blod ned til Roman Pais lab i Brussel? Det høres bra ut! Du kan gjerne sende meg prøveresultatene på email thomas @ nightrangerweb.net - Så kan jeg ta en rask gjennomgang av disse, uten å skremme deg med diagnoser, det lar jeg Dr. Hertoghe gjøre!

1.) Hertoghe ønsker nok at alle i hele verden skal begynne på veksthormon injeksjoner. Friske som syke. Fordi det gjør kroppen sterkere på så mange måter. Det samme gjelder alle andre hormoner. Våre hormoner er på sitt sterkeste når vi er 21 år, men etter denne alder, går det sakte mens ikkert nedover med årene. Når man er 70-80 år gammel har man under halvparten av de hormonnivåene man hadde som ung. Hvis man erstatter hormonene, bla. med veksthormon (vekthormon reparerer bla. hjertemuskulatur, holder huden stram, og holdningen Rak og Rett i ryggen, og gjør oss mer målebvisste psykisk, fjerner åreforkalkning, bla.!) vil du holde deg frisk, ung og vakker lenger. Hertoghe ønsker nok at man går på veksthormon, og alle andre hormoner, livet ut. Jeg har enda ikke startet med veksthormon, men den dagen kommer nok snart. Jo flere hormoner man tar, jo mer BALANSERTE (!) blir de.

2.) Jeg har snakket med han mange ganger om bruk av hormoner. Han sier at i verste fall, om man er syk, og "har man en skade som er parmanent i binyrene, hypofysen, thyroid kjertelen osv.", så må man bruke hormoner for å føle seg bra. Jeg bruker ikke Pregnenolone. Jeg bruker TESTOSTERON, DHEA, THYROID og KORTISON, så langt.

3.) Det er et helvete uten like. Jeg har allerede vært tatt inn til POLITI-AVHØR der jeg bor, pga en forsendelse jeg fikk i posten (vanlig post) fra Belgia. Jeg anbefaler deg og ALLE DERE DER UTE på det sterkeste (!) å ha kommunikasjon med fastlege OG legemiddelverket i Norge før (!) dere bestiller eller tar med dere følgende hormoner med dere hjem: Testosteron, DHEA, veksthormon. Det er de tre jeg vet om, som er ulovlige å føre inn i Norge på egen hånd. MAN KAN riktignok føre inn en viss kort tids forbruk av disse på egenhånd hvis man går på RØD SONE (fortolling/sjekk) på Gardermoen etter at man har vært i Brussel og kjøpt hormoner. Men da må man betale fortolling/moms på disse. Det må man jo uansett, om man gjør ting på "lovlig måte". Jeg har anskaffet meg godkjenning fra Legemiddelverket her i Norge, for å føre inn mine hormoner. Det er totalt latterlig av tollvesenet å tro at fks. 1 lite glass med 60 DHEA kapsler skal brukes som "DOPING", altså som anabole steroider, hvor man misbruker disse og tar KJEMPEDOSER hver dag. Da ville ikke glasset mitt var lenge. Dr. Hertoghe ber oss ta SMÅ doser, FYSIOLOGISKE DOSER, som IKKE er unormale eller farlige. Dette må tollvesenet få inn i hodene sine. De er virkelig arrogante og inkompetente. Og det var UFATTELIG at de ringte Politiet uten å snakke med meg først, første gangen de "tok meg" for å innføre DHEA til Norge uten tillatelse. (Jeg visste ikke at det var ulovlig på den tiden i fjor! Hadde ingen til å advare meg!) - Jeg har 4 venner som også drar til Hertoghe og de har ikke hatt problemer, så langt. Det er bare jeg som hadde det, en gang, i fjor. Det er også alfa omega at du har en DIAGNOSE skrevet av Dr. Hertoghe, svart på hvitt, hvor det står HVORFOR du skal ta disse hormonene, og nøyaktig hvilke hormoner du skal ta. Prøv å få han til å skrive at du MÅ ta disse hormonene og MÅ ta de med deg hjem til Norge, for å i det hele tatt LEVE. *ferdig* En liten instruks fra en som har gått på en smell! (meg!)

4.) 2 timer er helt fint. Jeg hadde 2 timer da jeg var der første gang i Mars 2010. De var kjempesnille, og lot meg snakke i nesten 4 timer (!) uten å måtte betale noe ekstra. De skjønte nok at min helse situasjon var uhyre komplisert. De er super proffe, MEN veldig opptatte. Jeg ser flere pasienter "klager" på at legene er stresset, særlig Dr. Hertoghe, men dere må huske på at han er kun 1 person, og han har tusener av pasienter fra hele verden, og har ikke tid til å bruke veldig mye tid på hver pasient. Så, vær fokusert, ta med båndopptager eller en annen person som kan høre på alt som blir sagt, så du ikke glemmer ting! Jeg har hatt en dobbelttime i etterkant, men klarer meg nok med enkelttimer fremover. Pga. bedringen jeg har hatt!

Håper dette ga deg noen svar, Hassan! Spør gjerne om mer, hvis du føler for det. Og det vet jeg at du vil!

Mvh.
    Thomas i Asker

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Thomas, vet du hva i behandlingen til Hertoghe som gjør at du fikk bort vannet? Jeg sliter med ødemer. Bena mine er hovne, og jeg mistenker at det ikke bare er der det er vann. Legen jeg går hos, enda han er elev av Hertoghe, har ikke noe forslag på hva som kan gjøres.
    Hei Vigdis, jeg hører mange (ikke alle) med hormonproblemer klage på overvekt, oppblåsthet, rundt ansikt, og mange andre problemer med kroppen, når de har lavt stoffskifte/mistenker dette, eller har andre hormonelle ubalanser.

Jeg er overbevist om, og "vet" at det er kombinasjonen (!) av hormonene jeg har tatt via Dr. Hertoghe, og alle kosttilskuddene, samt diett, som har fjernet så og si alt vannet. Jeg har kun litt fett igjen rundt magen, men dette har gått ned fra 120 til 97 cm på 1 år så jeg er på god vei til å bli "perfekt" i utseendet/kropp nå. Om 1 år er jeg nok helt perfekt, slik jeg ønsker å være. Nå er IKKE utseende det viktigste, men hvordan man FØLER SEG fysisk, på innsiden. Det er alt for meg i allefall. Men utseende har litt å si det også.

Hvilken behandling får du, av hvilken lege på hvilken klinikk, og nøyaktig hva spiser og drikker du hva eneste dag? Hva er din diagnose?

Thomas

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

DHEA får du kjøpt med resept på apotek som Boots i Norge, de er ikke dyre, tror jeg betaler ca 150 kr for 100x. Endel av de andre hormonene tror jeg er billigere å kjøpe i Belgia.

Jeg behandles av Dag Schiøth, han er elev av Hertoghe.

Jeg bruker thyroid, testosteron gel, østrogen gel, progesteron, pregnenolon, DHEA, melatonin, hydrokortison. Jeg spiser ikke strengt lavkarbo lengre. Jeg spiser litt langsomme karbohydrater, men likevel ferre karbohydrater enn jeg gjorde med er normalt norsk kosthold for tre år siden. Glutenfritt, melkefritt og ellers som et lavkarbokosthold med masse grønnsaker i hvert måltid. Mye kjøtt og fisk. Ideelt tror jeg at jeg skulle spist litt mindre kjøtt og fisk, prøver meg frem. Alkoholfritt også. Utskeielse en teskje honning hver dag i en kopp med kakaopulver med kokende vann.... he-he

Schiøth sier at han ikke vet med ødemene. At det er et hyposymptom. Det er irriterende og beina blir litt tunge utover dager. Jeg tror vannet er mest i beina, men kanskje også flere steder på kroppen. Men, selvsagt, av alle plager er dette en liten plage, det kunne vært så mye verre. Det kunne vært som det var

Jo, diagnosen min er hypo, og binyrebarkinsuffisiens og alle andre ord på lave kortisolverdier, dog uten å ha Addison....

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    DHEA får du kjøpt med resept på apotek som Boots i Norge, de er ikke dyre, tror jeg betaler ca 150 kr for 100x. Endel av de andre hormonene tror jeg er billigere å kjøpe i Belgia.

Jeg behandles av Dag Schiøth, han er elev av Hertoghe.

Jeg bruker thyroid, testosteron gel, østrogen gel, progesteron, pregnenolon, DHEA, melatonin, hydrokortison. Jeg spiser ikke strengt lavkarbo lengre. Jeg spiser litt langsomme karbohydrater, men likevel ferre karbohydrater enn jeg gjorde med er normalt norsk kosthold for tre år siden. Glutenfritt, melkefritt og ellers som et lavkarbokosthold med masse grønnsaker i hvert måltid. Mye kjøtt og fisk. Ideelt tror jeg at jeg skulle spist litt mindre kjøtt og fisk, prøver meg frem. Alkoholfritt også. Utskeielse en teskje honning hver dag i en kopp med kakaopulver med kokende vann.... he-he

Schiøth sier at han ikke vet med ødemene. At det er et hyposymptom. Det er irriterende og beina blir litt tunge utover dager. Jeg tror vannet er mest i beina, men kanskje også flere steder på kroppen. Men, selvsagt, av alle plager er dette en liten plage, det kunne vært så mye verre. Det kunne vært som det var

Jo, diagnosen min er hypo, og binyrebarkinsuffisiens og alle andre ord på lave kortisolverdier, dog uten å ha Addison....
    Har forhørt meg litt med apotek i Norge om hormoner. De fleste blir dyrere her, selv om man betaler fortillong av hormoner fra Belgia om man bestiller i posten. Jeg foretrekker å ta med meg hormoner fra Belgia hjem til Norge selv, når jeg er der nede. Jeg vil også ha NØYAKTIG de hormonene Dr. Hertoghe ber meg ta, og da mener jeg Type/Merke/Fremstilling. Jeg ønsker ikke å ta "billig DHEA", som man får kjøpt uten resept fra iHerb.com i USA. iHerb.com bruker jeg forøvrig mye, da de har de billigste vitaminene og masse annet (snacks!), i hele verden.

Dag har jeg hørt mye godt om! Tror han og Oftebro blir de beste legene i Norge for de med hormonelle problemer, isåfall. Hvorfor spiser du ikke like lavkarbo lenger? Der kan feilen ligge. Hertoghe sier, og det stemmer (for jeg har prøvd!), at hvis man spiser så mye som 1 glutenfri kjeks, eller 1 brødskive ("vanlig" brød), kan hormonene komme ut av balanse. Jeg kjører stram linje, og har svært, svært skjelden utskeielser. Først begynte jeg med å ha faste utskeielser hver helg, for Hertoghe sa at man må MINST spise perfekt 5 av 7 dager i uken. Så jeg tok 2 dager i uken med det jeg ville ha: Iskrem (Haagen-Dazs), sjokolader (Mars, Snickers, osv.), pizza (Peppes), meeeeeeeeeeeeen fant FORT UT at dette gjorde meg sykere, mer oppblåst, og slappere. Å kjøre 100% lavkarbo (greit med litt bønner og linser, disse er jo naturlige, og ikke fremstillt/processed foods!), er essensielt for å bli bedre og til slutt helt frisk. Dette sier jeg av egen erfaring!

Jeg tester også BG (blodglukose) med en hjemme BG måler (slik som alle diabetikere har) da jeg har insulinresistens, og ser fort hvilke måltider jeg kan spise og ikke spise. Har en "Fjordland" (søppelmat) middag så lite som 5 gram karbo av 100 gram mat, kan dette være nok til å øke insulinet mitt, og også bodsukkeret mitt. Jeg har hatt så mye som 15 mmol/l i glukose hele 3 timer etter et måltid. Så jeg spiser nå 100% ren lavkarbo. Merk: LAV KARBO, ikke "INGEN KARBO". Det er forskjell her.

INGEN MENNESKER ER LAGET FOR Å SPISE BRØD (KORN), PASTA, SJOKOLADE, POTETGULL, OG Å DRIKKE ALKOHOL OG BRUS!!!

Jeg tar totalavstand fra alt "nytt og moderne" som har kommet de siste 10.000 år. 10.000 år er ikke lenge, sammenlignet med hvor lenge menneskene har vært på jorden. Det tar minst 20.000 år for oss å tilpasse oss til å spise noe "nytt", som fks. brød. Har DU tid til å vente i 10.000 år til før du kan starte å tåle brød? Ikke jeg! Hehe......

PS! Jeg "synder" en skjelden gang med lavkarbo, glutenfrie, sukkerfrie og kunstig (!) sukkerfrie sjokolader fra Chocolite. Du får de på iHerb.com. Merk: Pass deg for de som har SUCRALOSE i seg. Les på innholdsfortegnelsen på hvert produkt du finner på iHerb. Kun kjøp de med maltitol eller helst kun de med erythritol (sukrin) da jeg ser på disse to + Stevia som eneste sukker man kan få i seg uten å bli syke. Fruktsukker/Frukt/Juice er noe av det verste du kan få i deg, det øker blodsukkeret mer enn sukker i mange tilfeller!

Kanskje du har lavt Aldosteron. Har dere sjekket dette? Får du i deg nok salt? For lite salt/For lavt Aldosteron kan også gi ødemer. Jeg har kun litt vannansamling i ansiktet, men IKKE NOE i hele kroppen ellers! *Stolt* Dr. Hertoghe er ikke dum, nei. Men du går jo til en av Norges beste leger, så han bør fikse biffen snart!

Thomas

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei Thomas:-)

ville bare si takk for at du deler erfaringer her, veldig lærerikt!

Jeg skulle gjerne tatt DHEA mm men jeg blir bare utslitt av det i lengden, av en eller annen merkelig grunn. Kroppen girer seg opp (og jeg er supermann i 2-3 dager), men så blirjjeg bare sliten og kroppen roper at jeg må slutte å ta tilskuddet. Erfa fungerer dog bra, men jeg skjønner hva du skriver om at ett hormon "drar lasset" for alt annet. Ellers imponerende at du har gått NED i vekt på en såpass røslig dose HC. Jeg gikk ganske mye opp i vekt av HC, og er veldig fornøyd med å ha gått ned igjen en del, ettersom jeg har trappet ned.

Lykke til videre, håper bedringen din fortsetter og fortsetter....:-)

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Ja, Thomas, takk for svar, jeg tar så mye, jeg har lavt aldosteron, og tar Florinef for dette. Vanskelig å huske alle piller jeg putter i munnen eller smører på meg...

Jeg holder meg unna gjær. Men jeg innbiller meg at ting som quinoa og amarant og linfrø og seamfrø, som jeg bruker til å bake en slags glutenfri lefse, ikke er skadelig. Jeg har ikke ditt problem med insulin. Og jeg spsier svært lite av det. Bruker det som krisemat, når jeg er ute og ikke lager maten selv. Jeg lager alt fra bunnen. Det tar tid, savner av og til å slenge nedpå ei brødskive i farta! Så jeg tror nok at det jeg spiser er lavkarbo, men kanskje lavbarbo i høyeste området. Dessuten har Schiøth sagt at det mest optimale for oss med lavt stoffskifte er:
    DS: Generelle ting med tanke på stoffskiftet er det mulig å si noe om, men det er viktig å huske at det kan være mange forskjellige grunner til lavt stoffskifte. Når det gjelder kostholdet, anbefaler vi mat som inneholder mye langsomme karbohydrater, det vil si rikelig med frukt og grønnsaker, men faktisk ikke så mye protein/kjøtt. Stort inntak av kjøtt kan hemme omdannelsen av T4 til det aktive T3. Altså et mer karbohydratpreget kosthold, tilsvarende steinalderdietten. Unngå lavkaloridietter og ikke hopp over måltider! Veldig mange av pasientene mine ligger lavt på jod på urinanalysen, så to fiskemåltider i uken er påkrevet!
    Tråd Noe liknende har han sagt til meg også. Føler meg litt forvirret med hensyn til kosthold....

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. nå har jeg gått opp snart 7 kg siden oppstart med levaxin
    Av tcelinet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 4
    Siste melding: 01-08-11, 10:38
  2. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
    Av grynet i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 142
    Siste melding: 01-10-08, 14:25
  3. Blitt mye bedre med Liotyronin!
    Av anitab i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-07, 22:42
  4. endokrinologmøte mars 07england mm
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 0
    Siste melding: 17-04-07, 18:32
  5. polaråret åpnet 1.mars 07
    Av nora i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 5
    Siste melding: 01-03-07, 23:33

Søkeord for denne tråden

Bokmerker