Viser søkeresultater 1 til 10 av 46
Hybrid View
-
19-12-09, 21:48 #1
Lavt stoffskifte - hva nå?
Denne uka var stoffskifte endelig lavt nok, etter 14 år på grenseverdier hvor legene har sagt at alt er fint.
Endelig har jeg fått medisiner, og jeg er egentlig så positiv. Skjønner også jeg er "heldig" (?), for jeg har startdose på 50microgram (Levaxin), ser andre har startet lavere. Merket faktisk forskjell de første dagene, for jeg var ikke totalt utslitt og havna på sofaen etter å ha henta ungene (i bil
). Men i dag har jeg hatt flere runder på sofaen igjen.
I tillegg har jeg merket at jeg har lite tålmodighet og blir lett irritert.
Jeg som egentlig er så positiv til dette og tenker at nå skal det bli bra. Isteden så blir det jo ikke det. Neida, jeg forventer ikke mirkaler, men det at tålmodigheten min synker er ikke ok. Jeg har jo tre fantastiske gutter, som er noe i overkant hypre siden det er rett oppi jul. Og da vil jeg heller være mer tålmodig.
Jeg har lest og vet at det kan ta tid før man kommer dit man skal, men jeg har også hørt om noen som har raskt effekt. Hva kan man egentlig forvente??
Når jeg leser her inne, virker det som om fol kontrolleres etter 6 uker på medisiner? Jeg skal ha ny time først etter 3 måneder. Er det uvanlig?
-------------------------------------
Denne teksten kom ikke opp når jeg klikket på linken til denne. Isteden kommer presentasjonen frem. Legger inn denne teksten, for å prøve å få opp korrekt tekst.
Dette er opprinnelig hovedinnlegget i tråden, så denne tråden er korrupt siden de over er kopi av min presentasjonstråd. :(Sist endret av Qa; 19-12-09 kl 23:17 Begrunnelse: Problemer med visning av tekst på forumet
-
19-12-09, 23:00 #2
Sv: Lavt stoffskifte - hva nå?
Du har ikke vært irritert på lenge vet du, så nå får dem bare passe seg

Det er dessverre ikke noen enhetlig, vedtatt behandlingsplan i Norge.
Derfor er det opp til den enkelte lege hvordan dette blir gjort.
Jeg syns det er stor variasjon på hvordan man bør starte opp.
Noen har gått lenge og er lavere, og disse kan ha fordel av å starte litt høyere enn de som har kommet tidlig (hvis de finnes da.....)
Så er det nok riktig at TSH ikke er stabil, ikke har reagert helt ut - før det har gått 3 måneder.
Men det du spiser havner jo i blodet, så fT4 er stabil og målbar etter 2 uker.
Men DU kjenner ikke virkningen fullt ut før det blir laget T3 etter en måned.
Hvis du tåler det, er en rask doseøkning å foretrekke.
Du vet at du havner på rundt 150µg og kan øke dit i steg på 25µg hver 14dg. når dosen er under 100 og halvparten hver mnd. når den er over 100.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-12-09, 23:26 #3
Får bare krysse fingrene for at jeg ikke skal være for irritabel fremover da.
Takk for innspill. Blir intressant å se målinger etter 3 mnd da, og høre hva legen mener når vi kommer så langt. Ja, ja, etter å ha lest her inne har jeg skjønt at tålmodighet i forhold til å få kroppen til å fungere igjen er essensielt. Men det er vel fortsatt lov å "drømme om" at alt snart bare skal være mye bedre.
Er en annen ting jeg lurer på også. Jeg har "alltid har måttet" ha noe søtt etter mat og utover kvelden. I dag er det lørdag og jeg har bare så vidt smakt på sjokolade tidlig i dag.
Er dette også en normal "bieffekt"? Påvirkes blodsukkeret veldig her også?
-
19-12-09, 23:34 #4
Jojo - sukkerhunger er velkjent.
Salthunger også.
Hvordan man styrer unna vet jeg ikke - når blodsukkeret nærmer seg grensa for føling vil jeg se den som klarer å ståimot......
Det er sukker man trenger - ikke sjokolade......
En sukkerbit er bare 20Ccal og det retter opp blodsukkeret på minutter.
Men da får en jo ikke noe sjokolade
Ordet tolmodighet tør jeg nesten ikke skrive engang.....
Har ikke vi vært tolmodige lenge nok ?
Men det kreves nok har jeg hørt.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-12-09, 23:53 #5
Da er jeg tydeligvis veldig normal her.

Håper virkelig dette vedvarer, at jeg ikke har denne søthungeren jeg har slitt meg. Før ble jeg nemlig ikke rolig før jeg hadde fått i meg noe søtt. Jeg måtte bare ha det.
Nå har jeg huset fullt av søtsaker til jul, og jeg er ikke intressert nesten. Så dette er jo totalt snudd på hodet. Denne effekten håper jeg virkelig vedvarer.
-
20-12-09, 01:50 #6
Lite tips!
På God Morgen Norge i nyhetene sa dem at mørk sjokolade er sunt og har vist seg gunstig ifht stoffskifte,
og inneholder masse antioksidanter,
prøvde det jeg,
var ålreit å ta noen sjokolade biter med verdens beste samvittighet,
det hjelper litt når samvittigheten er der også,
Ellers har jeg også funnet ut at de pinnene man får kjøpt på kaffespesialen med brunt sukker er god erstatning,
det søte er der å sutte litt på men man får ikke i seg så mye som når man spiser det.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
20-12-09, 08:42 #7
Jeg har "brukt" mørk sjokolade før, var flink ganske lenge. Men siden det har skjedd en god del ting i livet mitt de siste årene, slutta jeg og være flink.
Tenkte jeg skulle prøve mørk sjokolade igjen for litt siden, men fant ut at det venter jeg med til etter jul. Men nå har jeg jo den effekten (foreløpi i hvertfall), at jeg brått ikke har så stort søtbehov. Håper det varer.
-
28-12-09, 21:01 #8
Nå lurer jeg litt her igjen. Etter jeg skrev forrige innlegg, hadde jeg faktisk noen veldig gode dager. Jeg kunne gjøre ting her hjemme, uten å ha pause hvert 10. minutt slik jeg pleide. I tillegg var jeg og handla på et kaotisk kjøpesenter på kvelden!
Alt dette gikk helt fint og alt var bra.
Nå er jeg igjen der jeg var før, men hodet er mer "tomt" og tinnitusen verre igjen. Søvnen er helt rota til og jeg sovner på sofaen.
Så det jeg lurer på er om det er sånn at kroppen likte dosen først og alt var bra, men at den ble raskt "vant" til den?
Dette har jeg jo ikke noe peiling på, så det er kanksje et håpløst spørsmål, men synes det er så merkelig. For de dagene jeg hadde som var så mye bedre enn jeg pleide ha, var så deilige, men så er alt borte igjen.
-
28-12-09, 23:04 #9
Jeg tror ikke kroppen blir vant til dosen så fort, men når vi får litt medisin og føler oss litt bedre har vi lett for å dra det litt langt i lengten etter å fungere normalt,
det er viktig å ta det skritt for skritt tror jeg,
la kroppen komme litt til hektene og komme ovenpå før man sakte men sikkert kan utfordre den i små posjoner,
du har nok som så mange av oss andre overdrevet litt og laget ris til egen bak,
ikke noe unormalr fenomen,
vi gjør det stort sett hele tiden alle sammenFra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
28-12-09, 23:26 #10
Får bare la tiden vise, men jeg gjør faktisk stort sett ikke noe om dagen.
Det at jeg er så ør/"tom" i hodet er det litt tid siden jeg har følt i denne graden faktisk, så det er litt underlig. Men får håpe det roer seg litt igjen.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat

Bokmerker