Viser søkeresultater 1 til 6 av 6

Hybrid View

  1. #1
    Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    68

    Standard Levaxin vs Armour

    Tenkte jeg kunne bidra med mine erfaringer til den evigvarende diskusjonen vedr Levaxin eller Armour.

    Til info er mann 39 år.Ffør jeg startet på medisin hadde jeg normale prøver men alle symptomer i 15 år før jeg krevde medisin. Jeg hadde normal TSH, FT4 helt i nedre ref område, samme med FT3. Aldri hatt antistoffer.

    Jeg har siden august 2008 medisinert meg selv med sporadisk oppfølging av lege. Han mener jeg selv har bedre kontroll på dette enn han selv og han stoler på mine egne vurderinger om hvordan jeg føler meg og hva som virker for meg. Jeg behandles altså som individ og ikke gruppe/statistikk.

    Jeg startet først med Levaxin, økte opp til 125ug pr dag uten nevneverdig bedring. Fikk deretter prøve Armour og hadde kjempeløft med dette. Dette avtok fort og gikk over til binyre problemer. (tror jeg ihvertfall pga symptomene) Jeg var nok for utålmodig og økte for fort.

    Startet deretter med kombi behandling. Fikk bedring endel symptomer men ble verre på andre som f.eks vektøkning av alle ting.

    Har nå kuttet ut Levaxin og kjører kun på Armour. Denne gangen øker jeg sakte og føler bedring på flere områder. (vekten går raskt ned igjen)

    Kort oppsummet vil jeg si at med Levaxin føler jeg meg "forgiftet" og rar.

    Har også testet glutenfri diett og dette fungerer en periode. Det virker som hormonene slipper lettere igjennom cellene uten gluten.

    Jeg tar også Armour under tungen og merker betydelig forskjell enn å svelge.

    Jeg tar ikke ofte blodprøver da mine stiffskifet verdier var "normale" før jeg begynnte, ser da ingen grunn til å følge disse etter medisinering. Hvis FT3 og FT4 var "normale" men feil for meg før oppstart, vil det vel være kun en mengde måling etter oppdtart også. Går derfor etter hvordan jeg føler meg og dette er også greit for legen.

    For min del er det mye lettere å dosere med Armour da den virker med "engang" og man kjenner raskt økning/senkning.
    Hilsen Persa - Erfa bruker. Les mer: Lavt stoffskifte uten antistoffer

  2. #2
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

    Standard Sv: Levaxin vs Armour

    Informativt..takk for at du også deler nyttig erfaring med oss !!!
    Selv om dosering også er individuell, orker du si litt om hvor forsiktig DU nå går fram med Armour-økningen(teker på de binyrene, ja!).
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

  3. #3
    Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    68

    Standard Sv: Levaxin vs Armour

    Første gang jeg prøvde Armour var jeg på 100ug Levaxin. Starter med 1G Armour og sluttet samme dag med Levaxin. Fikk et nytt liv i en uke, deretter kom symptomer tilbake. Økte med 1/2G og samme skjedde igjen. Dette fortsatte en 8-10 uker men etter dette meldte binyre problemene seg. Dette ble nok for hardt for dem. Jeg måtte nå helt tilbake til 1G igjen. Har nå gått 4 uker på 1G. Økte så til 1,25G i 3 uker. Deretter til 1,5 i 3 uker hvor jeg er nå.
    Jeg står nå på 1,5G litt til da jeg kjenner at kroppen må vende seg til økninger men det fungerer.

    I perioden med binyre problemer prøvde jeg med Hydrokortison krem. Jeg kjente umiddelbart at dette bedret symptomene. Skal nå ta døgn test av kortison produksjonen.
    Hilsen Persa - Erfa bruker. Les mer: Lavt stoffskifte uten antistoffer

  4. #4
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard Sv: Levaxin vs Armour

    Kan samstemme i alt du sier der Persa.
    Jeg fikk et helt annet liv - og enda bedre ble det da jeg kjørte på med D-vitaminer.
    Kanskje bra for deg også ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  5. #5
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

    Standard Sv: Levaxin vs Armour

    Tusen takk begge to. Jeg håper fastlegen min skriver ut på registreringsvedtak neste mnd. Selv om det allerede er skrevet en god del om dosering, er jeg "redd" jeg kommer til å spørre en del for sikkerhets skyld.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

  6. #6
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard Sv: Levaxin vs Armour

    Det må du bare gjøre gunnda.
    Er mange her som vet litt om hvordan det er.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

  1. Svar: 23
    Siste melding: 14-10-11, 00:40
  2. Forskjell på Levaxin og Armour??
    Av Frustrert i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 12-05-08, 21:29
  3. Kombinasjonsbehandling armour og levaxin.
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 28-06-07, 10:20
  4. Fra levaxin til armour?
    Av resi i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 17
    Siste melding: 02-12-06, 01:20
  5. Levaxin eller Armour ?
    Av Laila i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 18-05-06, 14:04

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn