Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2013
    Sted
    Østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    2

Standard Magetrøbbel av Levaxin eller fra antibiotika?

Så glad jeg fant dette forumet. Håper noen kan hjelpe.

Jeg fikk påvist lungebetennelse i januar og gikk på to heftige antibiotikakurer. Oppi det hele fikk jeg påvist svært lavt stoffskifte (noe jeg ikke har mistenkt tidligere, så ejg ble overrasket).

Har slitt med magen etter antibiotika, og dette er langvarig! 6 uker siden jeg sluttet på kuren, og jeg har fortsatt trykk i mellomgulv, luft i magen og er oppblåst. Har ikke løs eller veldig hard avfløring, denne er normal i farge og konsistens.

Startet med Levaxin for 4 uker siden. 50 mg hver dag, nå tar jeg 100 mg en dag og 50 mg neste. Skal snart til kontroll igjen.

Kan lavt stoffskifte (og oppstart av Levaxin) også skape trøbbel i tarmen? Jeg blir ganske hemmet av dette og føler ikke at jeg orker alle sosiale settinger. Legen sier det er etterdønninger av antibiotika, men kan det vare så lenge?

Noen som har fått magetrøbbel av Levaxin uten å ha diare?

Håper noen kan hjelpe meg med noen svar. Er litt ny på dette
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard Sv: Magetrøbbel av Levaxin eller fra antibiotika?

Hei, og velkommen hit

Sitat Opprinnelig skrevet av libby Vis post
    Har slitt med magen etter antibiotika, og dette er langvarig! 6 uker siden jeg sluttet på kuren, og jeg har fortsatt trykk i mellomgulv, luft i magen og er oppblåst. Har ikke løs eller veldig hard avfløring, denne er normal i farge og konsistens.
    Ideelt trenger alle som tar antibiotika å tilføre snille bakterier til tarmene. Dette pleier ikke vanlige leger å opplyse om. Noen gjør det sikkert, men sannsynligvis veldig få. Du kan sikkert få kjøpt noe på apoteket, men jeg vet at helsekostbutikker har noe du kan prøve. Det er dyrt, men verdt pengene hvis det kan hjelpe deg.

Et par eksempler:
    BioCare Bio-Acidophilus LAB
    BioCare Bio-Acidophilus Intensive LAB

Nå er det vel slik at den intensive er dyrere, men den er jo sterkere og du skal ta mindre av den.

Startet med Levaxin for 4 uker siden. 50 mg hver dag, nå tar jeg 100 mg en dag og 50 mg neste. Skal snart til kontroll igjen.
    Det kan hende du synes det er ok å ta medisin slik annenhver dag, men egentlig tar du det som tilsvarer 75 µg per dag.

Kan lavt stoffskifte (og oppstart av Levaxin) også skape trøbbel i tarmen? Jeg blir ganske hemmet av dette og føler ikke at jeg orker alle sosiale settinger. Legen sier det er etterdønninger av antibiotika, men kan det vare så lenge?
    Noen som har fått magetrøbbel av Levaxin uten å ha diare?
    Jeg kan ikke si jeg merket noe på magen av Levaxinen. Håper noen kommer forbi og kan si litt mer om det.
    Kanskje legen din har anbefalt deg snille bakterier slik som de jeg skriver om?

Lykke til

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Hordaland
    Alder
    55
    Meldinger
    108

Standard Sv: Magetrøbbel av Levaxin eller fra antibiotika?

Det er ikke uvanlig med løs mage etter antibiotika kur, og selv har jeg hatt god erfaring med idoform kjøpt på apotek, så kanskje verdt et forsøk...

Jeg gikk bare 4 uker på kun 25mcg Levaxin før jeg gikk over til Armour (naturlig thyroid som er en kombinasjonsmedisin med både T3 og T4) og har ikke merket noe på magen av hverken Levaxin eller Armour...

Lignende tråder

1. Levaxin eller Armour?
    Av tussemaja i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 02-07-11, 16:02
  2. Armour eller levaxin, eller begge deler?
    Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 12-11-07, 19:37
  3. Antibiotika - indflydelse på stofskiftemedicin?
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 28-05-07, 15:47
  4. Amour eller levaxin?
    Av siri i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 8
    Siste melding: 06-09-06, 20:07
  5. Levaxin eller Armour ?
    Av Laila i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 18-05-06, 14:04

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine