Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
27-12-09, 22:43 #1
Kommentarene fra håpløse leger
Jeg er ny her så jeg har ikke fult oversikt over forumet, så om det eksister en lignende tråd så gi beskjed. Jeg har ikke sett noen, men med så mange innlegg har jeg jo ikke helt oversikt.
Jeg synes vi kan samle opp litt av alle de dumme tingene vi har møtt underveis, frem til vi endelig har fått konstatert lavt stoffskifte. Tipper det er mange her som har møtt mye rart på veien.
Jeg kan jo begynne litt med min erfaring.
For meg tok det 14 år fra jeg fikk konstatert grenseverdier, til det endelig var lavt nok til at jeg får prøve medisiner.
De to siste årene har jeg hatt en lege som ikke har hørt på meg. En av de dummeste kommentarene var da jeg for 1,5 år siden prøvde å forklare om musklene som ikke "virket" så jeg ikke lenger klarte å gå tur. Svaret jeg fikk da var at jeg hadde jo ikke "lamme muskler".
Da jeg var utsatt for (jeg må bruke ordet utsatt her) NAV legen, var det også svært intressant. NAV legen gav meg klar beskjed om at jeg ikke var syk. Jeg hadde faktisk bare noen sosiale problemer, og at jeg ikke lenger hadde noen rettigheter, og at jeg når rehabiliteringperioden løp ut måtte gå på sosialen.
Alt dette var feil, men jeg ble jo kjørt rett i kjelleren.
Min fastlege som kom med duste kommentaren om lamme muskler, var også tilstede. Han satt og sa at ting hadde jo ikke vært så ille, og at han var i mot at jeg var sykemeldt.
Det til tross for at jeg på det tidspunktet en gang i måneden i 1,5 år hadde sittet og fortalt at jeg slet med konsentrasjon og hukommelse. At jeg ikke husket hva jeg jobbet med før lunsj, når jeg kom tilbake etter lunsj.
Snakk om å følge med i timen. 
I tillegg har jeg hatt psykosomatisk utredning. Også der, som alle andre steder har jeg sagt jeg har lavt stoffskifte. Isteden endte jeg opp med psykiatriske diagnoser, og selvsagt at jeg innbilte meg alle disse fysiske tingene i kroppen min.
Hun mente ikke jeg burde prøve medisiner for stoffskifte, for tenk da kunne jeg ødelegge produksjonen i kroppen for alltid. Hva kunne egentlig bli verre enn å totalt ikke fungere liksom??
I høst byttet jeg lege, så nå er alt endret.
Hvilken håpløse inkompetanse har dere møtt underveis? Noen som kort kan fortelle litt om noen episoder her? Jeg kunne jo skrevet mye mer, men om vi alle kan ta ut noen slike håpløse episoder, og se litt av inkompetansen og udyktigheten som finnes rundt omkring.
-
27-12-09, 23:13 #2
Sv: Erfaringer fra håpløse leger
Du kan lede i dette underforum Hos legen hvor en del brugere har beskrevet møderne med deres læger. n`Finn har også startet en evigheds-tråd "Idiotforklaringer" du finder her.
Men ellers er det næsten hver dag at nye brugere kommer ind med hjerteskærende beretninger om forspildte liv eller tabte år efter møder med håbløse medlemmer af lægestanden... Se bare Erlings tråd, eller Tulias - begge nye her på forummet og begge med "fine" blodprøver og syge liv, takket være håbløse læger.
Eller denne, 3 år gammel tråd af Gismo jeg faldt over tidligere i dag, hvor et barn har hypothyreose, men hvor håbløse læger ikke vil behandle barnet, før TSH-tallet kommer helt op på 10! Gad vide hvordan dette barn har det mon i dag..... Det er til at græde over. At dette forum overhovedet eksisterer kan vi takke håbløse læger for.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
28-12-09, 04:33 #3
Jeg har jo fortalt min historie mange ganger her. Men dessverre ser jeg stadig på innleggene her at andre opplever akkurat det samme. Håpløse leger som vel egentlig gir blaffen i oss pasientenes ve og vel, bare de selv får lønningen sin. Jeg vet det er sterkt sagt, men mange ganger har jeg ønsket at de kunne fått sykdommen selv, så hadde de kanskje forstått litt mer av hva vi sliter med.
I en ideell verden hvor alle legene tok pasientene på alvor, hadde det ikke vært bruk for slike fora som dette. Men dessverre ser det ut til at vi er milevis fra å oppleve noe sånt.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
28-12-09, 09:34 #4
Tror dere misforsto intensjonen min med tråden. Jeg har lest mange av historiene her inne. Og jeg er veldig glad for at folk deler med seg.

Det jeg egentlig tenkte med tråden var om alle kunne sette inn noen korte glimt fra hva man opplevde, altså dumme kommentarer, inkompetanse etc. Og så samle dette i en tråd.
Så kunne man ha samlet dette litt på et sted. Hver historie for seg blir jo mer ingående og lang. En tråd med mange slike ulike hendelser på et sted ville jo vise hvor håpløst det mange ganger er. Da ville man kunne lese og bli sint, oppgitt, lei seg, men noe kan man vel kanskje også le litt av. Selv har jeg i hvertfall ledd endel av dustete ting min gamle fastlege har sagt og gjort. Hvordan skal man "overleve" situasjonen ellers, om man ikke klarer å se det komiske i noe av dette. Det har i hvertfall hvert min måte å håndtere ting på til tider.
Så det jeg som sagt mente, var bare korte glimt fra mange ulike personer samlet i en tråd. Men siden dette bare ble rot, er det fint om noen som har adgang til det bare sletter tråden.
-
28-12-09, 10:51 #5
Det er muligt at folk har ikke opfattet det med de "korte glimt" fordi trådstart-indlægget var en slags bred introduktion og dette blev der kommenteret på. Altså en misforståelse. Vi har kopieret (redigeret) dit trådstart-indlæg herfra og ind til tråden Idiotforklaringer, hvor vi mener det også hører til. Send en PM hvis du (Qa) ikke ønsker dit indlæg kopieret, så fjerner vi det derfra.
Vi sletter pr definition kun tråde der obstruerer forummet. Det gør denne tråd ikke. Tværtimod.
Vi vil derfor lade denne tråd stå stengt, som en henvisning til Idiotforklaringer, hvor brugere fortsat kan berette om deres lægers håbløse kommentarer. Tråden er stengt.
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
Lignende tråder
-
Kan leger ta feil?
Av annki i forumet Hos legenSvar: 13Siste melding: 25-09-07, 13:14 -
leger...
Av irene i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 12-07-07, 00:16 -
Leger i Ski?
Av baremei i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 04-10-06, 19:55 -
Sjekking av leger
Av Marianne i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 12-09-06, 18:28 -
Dr. Følling på SIA
Av Tone i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 04-09-05, 16:15