Side 1 av 8 12345678 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 76

Hybrid View

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

Jeg har struma,knutestruma i halvekjertelen.svulster i den andre halvdelen.har fått en ny oppover mot haken.har en ganske stor struma,har også betennelse,har en sjelden type sa en lege på haukeland.har tatt biopsi 2 ganger,har også hvert på på ultralyd på bergen rønken,,,dumpet et brev ned i postkassen min har fått time på endokrinkirugisk poliklinikk på haukeland...det har ikke legen sagt til meg,,han sa no at stoffskiffteprøvene var fine..men antistoff er på over 3000 men sånn er de no altid,jeg har lyst å bli kvitt svulstene mine ,men haukeland sier de ikke oppererer siden stemmebånd .ansiktnerver kan bli skadet.på grunn av betennelsen,er det noen som har opperert med betennelse?

har hentet ut prøvesvarene mine fra legen litt forvirett ser at s-ths er på 3,12 ??lurer også på hva dette er s-alp 134 s-kobalaminer 131 disse to er det stjerne på +?+++??
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei. For meg ser det ut som om TSH er no høy, har du f.eks T3 eller FT4 svarene i tillegg? Og på mine prøvesvar er det utenfor "normal-fasiten" når det står stjerne etter svaret.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

ALP står for Alkalisk fosfatase og er et leverenzym. Verdiene kan bli forhøyet ved tilstopping i gallegangene, leversykdommer og knokkellidelser. Et Enxym er et protein som hjelper til å starte og holde i gang kjemiske prosesser.

Kobalaminer er vitamin B12. Det gjør ikke noe om du har forhøyet verdi av det, men det bør ikke være for lavt da det kan gi jernmangel. Noen mennesker trenger å få vitamin B 12 i sprøyteform.

håper dette var til litt hjelp.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

takker.t3:1,5 s-t415,2
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

TSh er høyt hvis du er medisinert, også hvis du ikke er...

Og du har veldig lavt B-12, på 131.
    du vil merke bedring hvis du får sprøyter eller trio-be tabletter (de har 500 µg B-12)
    Har du fått blodprøve for cøliaki, bare for å være sikker, siden lavt B-12 kan blant annet komme av cøliaki?

Ellers kan det være autoimmunt.
    Og ved hypo kan det også bli lavt B-12.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard noen som vet

hei takk for hjelpen , jeg har autoimmunt.has/

en lege sa en gang til meg at de ikke kunne opperere kjærtelen min.på grunn av betennelsen,jeg har flere svulster pluss knutestruma.de kunne skade ansiktnervene,stemmebåndene sa han. noen som ??

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

så nå er det bare å vente,å vente,jeg har flere kuler,men legene snakket seg imellom,så hvit jeg forstod så så en av de veldig stygg ut....legen tok prøver av halsen,det var vanskelig å komme inn i svulsten for den var så hard,han stakk sprøytesissen inn dunket i den den satt fast, var ikke bevegelse i den... var ikke bra, spurte legen om kulene var fine ,han sa bare vi har tatt prøver av en som var mistekelig.men vi må vente han ville ha nummeret mitt ,sa det tok en uke.kjertelen min hadde vokst mye,faktisk oppover også,helt opp til haken. legen sa at de med betennelsestruma hadde større sjans for å få kreft.......han spurte også flere ganger om jeg hadde smerter i halsen? det har jeg og trykk... ble litt klaging dette ,,,men må jo få litt ut.....

fikk nesten en følelse av at jeg skal under kniven,siden kjærtelen er blitt så mye større...det er ikke spisielt smertefult å ta biopsi, denne gangen hadde jeg ikke smerter etterpå. det hadde jeg sist i en uke ...

prøvene var ferdig forje onsdag, men legen har ikke ringt, selv om sykepleieren har lagt prøvesvaret på pulten hans....det er helt sykt.de kunne tatt seg tid til å svare,eller de må gi sykepleieren lov........gr,gr

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Irriterende å lese at legen ikke tar seg tid til å svare deg. Håper at det ikke tar så lang tid før du får svar.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

takker så mye til alle, å stina...håper på svar i morgen ,snakket med en kjekk sykepleiermann,han skulle ligge purring overst til legen.legen skulle hente noen papirer i morgen. ikke rart sykehuset er dyrt i drift

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hvordan går det, hvordan går det???? Har du hørt noe?

"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Side 1 av 8 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Struma / knutestruma
    Av Bianca23 i forumet Operasjonssalen
    Svar: 3
    Siste melding: 18-02-10, 22:06
  2. kuler,svulster
    Av skaye i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 79
    Siste melding: 10-11-09, 12:44
  3. Knutestruma
    Av nita i forumet Operasjonssalen