Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
-
02-11-06, 11:32 #1
trenger mirakeltips for å gå ned i vekt!! :)
ok. jeg som mange andre her inne legger på meg bare man ser på en sjokolade.
og det går ikke vekk heller......
jeg har derfor i lengre tid telt kalorier for å begrense inntak siden jeg flyr så fort opp i vekt hvis ikke, men det har 0 virkning på vekttap....det eneste som skjer hvis jeg endrer vaner er at jeg legger på meg.
spiser omlag 1300 kalorier hver dag fordelt på 5 måltider bestående av lite brød, frukt, grønnsaker, litt melkeprodukter(0,1%youghyrt)samt normal middag uten poteter somregel- og har prøvd metoden"spis litt mer for å øke forbrennigen" men DET straffer seg det
må jo følgelig spise et par hundre kalorier mer når jeg trener hardt, men ingenting hjelper og jeg blir snrt gaaaaaaaaaal av alle "er du gravid" spørsmålene :=/
noen som har en vindunderkur - simsalabim? det som virker på alle andre virker jo ikke på meg...!
-
02-11-06, 11:54 #2
det er godt mulig du spiser for lite...
Grethe Roedes opplegg har snudd drastisk de siste åra.
jeg veier nå 80 kg, er 163 cm og 33år. det gir meg et forbruk på ca 2400 kcal i døgnet. for å gå ned i vekt er det optimale å ligge 6-800kcal underforbruket, aldså spiser jeg minst 1600kcal om dagen
vanskelig å få til noen ganger...
https://.vektklubben.novektklubben[url] har hjulpet meg mye.
meld deg inn (gratis) og fåtilgang på skjema du kan fylle ut for hver dag og et forum med masse gode råd, også hvordan du skal regne ut hvor mye akkuratt DU skal spise...
det er viktig at du ikke spiser for lite, da tror kroppen din at den må spare på energien for å overleve...
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
02-11-06, 15:58 #3
Jeg har altid begynt å gå ned i vekt når stoffskiftet er normalt. Da det var for lavt nyttet det ikke samme hva jeg gjorde. Ved for høyt la jeg også på meg faktisk.
For meg kom normalt stoffskifte med Armour. Da kan jeg gå ned 1 kg i uken uten at jeg alltid klarer å være så flink heller.
-
02-11-06, 22:02 #4
uansett hvordan du velger å jøre det må du nok legge om kosten noe, det er kjempevanskelig, det vet jeg :(
det viktigeste for meg er å sette meg delmål, ikke påvekt,men på vaner...
eksempel fra meg selv:
jeg pleide å drikke mye te med honning og melk... en kopp en gang i bland skader jo ikke,men 4-5 svære ss honning hver dag utgjør jo litt
jeg satte meg 3 mål, ikke drikke te med honning, gå tur hver onsdag og ikke spise sjokade på brødskiva. tre ting jeg hadde for vane å gjøre, eller ikke da når det gjaldt turgåingen.
jeg satte ikke noe tidsramme. jeg fulgte dette så godt jeg kunne. når jeg kom dit at vanen var brutt og det å unngåhonning i teen, sjokade på skiva og det var helt normalt for meg å gå en tur alle onsdager..., da fannt jeg frem 3 nye uvaner jeg ville snu, ikke før.
om jeg hadde funnet 3 nye for tidlig ville de bare ha erstattet de tre første. poenget er jo å få en varig endring... derfor måtte jeg venbte med nye mål til de første var blitt en naturlig del av hverdagen.
dette fungerer for meg i alle fall. det beste rådet jeg noengang har fått anngående endring av vaner.
ikke velg noe som er veldig vanskelig. bestem deg for noe du vet du vil klare. etterhvert vil de tingene som ser ut til å være uoverkommelige å forsake nå være adskillig lettere å forsake på et senere tidspunkt, når motivasjonen er på topp og blodsukkeret er stabilt. det er "lett" å spise sunnt og riktig med stabilt blodsukker.
jeg vet hvor lett det er å legge på seg, når stoffskiftet jobber imot en, så jeg støtter cat i at det er lurest å startei en periode når i alle fall blodprøvene er gode... det hjelper en del.
ikke noe vits i å gå på et mulig nederlag ved å forvente vektnedgang når du er i en dårlig periode, sånnt knekker selvtillitten :( , men legge om noen vaner er jo smart uansett. vi har alle masse uvaner.
uansett er det jo snakk om å spise ferre kalorier enn kroppen forbrenner, men problemet for oss er jo at kroppen ikke forbrenner så mange kalorier som man skulle forvente. derfor bør du ikke forvente det store i en dårlig periode.Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
06-11-06, 13:27 #5
mja, når det gjelder å legge om vaner så gjelder vel de som har dårlig kosthold?
når jeg hadde høyt stoffskifte gikk jeg ned 12 kilo- til tross for høøøyt sjokoladeinntak- og når det ble lavt igjen var det opp 20......
jeg vet liksom ikke hva jeg skal endre på når jeg spiser den magreste maten som eksisterer på markedet?
jeg tror ikke jeg lever "in denial" heller, for både venner og kollegaer kommenterer "du og den magre maten din" og at jeg er så flink til å spise frukt og blabla. "skal du ikke ha mer du spiser som en fugl" er gjenklangen.
og familien:" det er jo ikke noe vits å beregne til deg, du rører jo såvidt maten". jeg blir fort mett, og spiser derfor heller 5 små måltider enn 3 store.
men jeg har registrert at mange nevner dette med å spise for lite mat, og det er et godt poeng. men når jeg prøver å spise mer- men fortsatt sunt, så legger jeg bare eeenda mer på meg- buuuhuuu!!
har vurdert kurs, men jeg blir på grensa til manisk når jeg må tenke for mye på mat og...man får jo ultradårlig selvtillitt av å ikke se resultater....
har noen venninner som har gått på ulike kurs, og de sier at mange som går på slikt ser på det som en "hobby"- litt sånn: "nå går jeg på slankekur sånn at jeg kan spise meg opp i jula."
hallo....hva er det liksom? dessuten blir jeg så misunnelig på de med normal forbrenning
hehe....
nei, jeg må vel bare akseptere.... :=/
-
06-11-06, 14:54 #6
kjenner den følelsen din aldså... :(
de fleste som legger på seg gjør det fordi de får i seg mer energi enn de forbruker, det er godt mulig det ikke gjelder deg siden jeg ikke vet hva du spiser
jeg tror jeg ville meldt meg på et kurs for å få noen råd jeg!Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
06-11-06, 16:22 #7
isa, du skriver du spiser frukt og mager mat.
Kanskje du burde prøve egg og bacon og kutte ut frukten og karbohydratene.
Jeg gjorde det, og det var lett hos meg fordi jeg reagerte sånn på gluten og melk (man skal ikke kutte ut gluten uten blodprøver og biopsi--jeg hadde negative prøver og kom ingen vei så jeg kunne godt prøve glutenfritt)
Gikk ned 16-17 kg iår og er ikke sulten. Spiser en halv skive glutenfritt en gang iblandt.
Jeg spiser som på Atkins. Med Fedon er det mer karbohydrater, men de er av den langsomme sorten.
Det funker best når man passer på å få i seg nok proteiner, det nytter ikke med ett egg om morgenen, jeg bruker tre. Man skal ha i seg 20 g proteiner til hvert måltid og maks 20-50 g karbohydrater om dage. Da er det ikke mange epler man kan spise...
Noen går ned bare de begynner på D-vitaminer.
http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... &tid=76950
-
09-11-06, 20:37 #8
Hei, jeg er ikke så mye inne her lenger, så jeg lurer på om du Isa1 føler deg i god form og tror du er riktig medisinert? Jeg klarte ikke å ga ned i vekt på bare Levaxin, selv om jeg spiste typisk slankemat.
Støtter Nora her i at lite karbo og mye protein kan være det riktige. Jeg gikk fort ned i vekt når jeg begynte på Atkins. Hadde bl.a gått 6 mnd på Ingers Rugbrød-diett og gått ned 2 kilo! På 6 mnd på Atkins gikk jeg ned 18 kilo!
Nå er dessverre de kiloene tilbake etter et nytt svangerskap, men når jeg er ferdig med ammingen blir det Atkins igjen. Det anbefales ikke Atkins når en ammer, men Fedon skulle gå greitt. Jeg klarer ikke å følge Fedon helt, det blir ikke det samme uten å være i ketose. Denne siden er fin for å stille spørsmål om lavkarbo-kosthold: http://www.lavkarbo.no/
-
10-11-06, 20:26 #9
nei, altså vektøkningen kom jo parallelt med lavt stoffskifte, akkkurat som vekttapet kom med høyt stoffskiftet et par år før...gikk jo ned 12 kilo på et blunk ved å hive i meg sjokolade og tullemat i store mengder. alle antok at jeg spiste så sunt, og ville ha slanketips. de ble jo veeeeldig blide når jeg sa "ingen trening og sjokolade" hehe....
så jeg innser jo at det nok er stoffskiftet som hindrer meg foreløpig.
det er først nå etter 5 år jeg begynner å komme på normale prøvereslutater, så.....
jeg hadde en litt skremmende kjapp vektøkning en periode, og det stoppet opp når jeg startet på liothyronin- jeg gikk tilogmed ned 3 kilo uten å prøve
nå som jeg er sluttet igjen og tar mer levaxin føler jeg meg bedre, men vekten følger ikke helt etter...
men for all del, jeg veier ikke masse, og er på normal bmi.
men alt fett er samlet rundt midjen, og jeg blir derfor litt brydd av hver ekstra kilo som kommer.
poenget er vel at det ser ikke ille ut for andre, men jeg får skikkelig dårlig selvbilde av å føle meg gravid..akk og ve!
jeg må ha en relatvt lav bmi forå ikke se gravid ut. kjip genetikk ute og går
det som ganske gjør det ekstra vanskelig er at jeg er ganske følsom for ulik mat, og blir fort veldig kvalm av å ikke få noe karbohydrater i løpet av dagen.
atkins gir meg brekninger bare av tanken
og frukt er jo så nam!!
kanskje jeg bare må beregne ekstra lang tid siden jeg ikke kan ta snarveier gjennom ekstremmetoder
jaja. ingen enkle løsninger her i gården nei!
-
10-11-06, 23:38 #10
lang tid må du nok regne med ja... :(
før jeg ble gravid igjen, gikk jeg på Grethe Roede kurs. det tok men 1,5 år å gå ned 10 kg...
jeg gikk ned,gjevt og trutt,men sånn 100 gram i uka var ikke unormalt
beregn deg god tid og ikke se på eventuelle sprekker og motbør som nederlag. start med blanke ark og ny giv hver gang det ikke går veien og ikke se deg tilbake!
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Lignende tråder
-
ned i vekt
Av kaja1970 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 30-11-07, 11:14 -
armour- ft4 og vekt
Av moor i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 5Siste melding: 28-03-07, 23:50 -
Vektproblemer i forbindelse med lavt stoffskifte
Av KIDA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 02-01-07, 20:39 -
Ned i vekt
Av grynet i forumet PresentasjonerSvar: 11Siste melding: 11-07-06, 17:11 -
ned i vekt me avt stoffskifte?
Av stina21 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 17Siste melding: 27-05-06, 19:35
Svar med sitat
Bokmerker